Gå til innhold

Er ikke makrell i tomat på tube sunt? Er ikke nøkkelhullmerket.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sorry for at jeg gjerne skuffer deg nå, men nøkkelhullsmerket er ikke nødvendigvis sunt, og sunn mat har ikke nødvendigvis nøkkelhullmerket på seg.

 

Merket har noe med saltinnhold, fettinnhold osv å gjøre, og indikerer det sunnere alternativet for varen. -Ish

 

Hallo, grandis er/var nøkkelhullsmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av frukt og grønt som er nøkkelhullsmerket heller. Nøkkelhullsmerket er noe stort tull som bare forvirrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i nøkkelhullsmerkingen. Poenget er å vise hvilke produkter som er SUNNEST i en kategori. Feks vet de aller fleste at pølser ikke sunt, men at dersom man skal spise pølser bør man velge de som er nøkkelhullsmerket.

 

Makrell i tomat er jo sunt, merkelig at den på tube ikke er merket, en glipp kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i nøkkelhullsmerkingen. Poenget er å vise hvilke produkter som er SUNNEST i en kategori. Feks vet de aller fleste at pølser ikke sunt, men at dersom man skal spise pølser bør man velge de som er nøkkelhullsmerket.

 

Makrell i tomat er jo sunt, merkelig at den på tube ikke er merket, en glipp kanskje?

 

Ja, hadde de enda vist hvem som var sunnest, men de gjør ikke det, desverre :( Nøkkelhullsmerket sier ikke et ord om e-stoffer f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykke Fryd ♥

Makrell i tomat på tube har mer tomatpurè i seg og dermed litt mer sukker i seg for å kunne passere kriteriene for nøkkelhullsmerking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelhullmerking betyr ikke at en vare er sunn, men at den er sunnERE enn andre varer i samme kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i nøkkelhullsmerkingen. Poenget er å vise hvilke produkter som er SUNNEST i en kategori. Feks vet de aller fleste at pølser ikke sunt, men at dersom man skal spise pølser bør man velge de som er nøkkelhullsmerket. Makrell i tomat er jo sunt, merkelig at den på tube ikke er merket, en glipp kanskje?
Ja, hadde de enda vist hvem som var sunnest, men de gjør ikke det, desverre :( Nøkkelhullsmerket sier ikke et ord om e-stoffer f.eks.

 

Det er vel fordi salt, sukker og fett er de viktigste årsakene til livsstilsykdommer på grunn av hva man spiser. Det sier seg selv at man ikke kan ta hensyn til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av frukt og grønt som er nøkkelhullsmerket heller. Nøkkelhullsmerket er noe stort tull som bare forvirrer!

 

Hvorfor synes du det er noe tull? Så lenge du vet at det ikke er noe fasitsvar på hva som er sunt og usunt, men at det er en merking av de sunneste alternativene innen hver kategori, så skal det godt gjøres å bli forvirret.

 

Hvis jeg skal kjøpe frokostblanding og har 20-30 forskjellige typer å velge mellom, for eksempel, er det ikke da en ok tjeneste at de har tatt seg bryet med å merke de sunneste alternativene av denne typen varer, slik at jeg slipper å studere innholdsdeklarasjonen for hver enkelt pakke?

 

Det er jo uansett ingen som går på butikken for å kjøpe grønnsaker og kommer hjem med frokostblanding i stedet fordi den var nøkkelhullmerket mens agurkene ikke var det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av frukt og grønt som er nøkkelhullsmerket heller. Nøkkelhullsmerket er noe stort tull som bare forvirrer!

 

Hvorfor synes du det er noe tull? Så lenge du vet at det ikke er noe fasitsvar på hva som er sunt og usunt, men at det er en merking av de sunneste alternativene innen hver kategori, så skal det godt gjøres å bli forvirret.

 

Hvis jeg skal kjøpe frokostblanding og har 20-30 forskjellige typer å velge mellom, for eksempel, er det ikke da en ok tjeneste at de har tatt seg bryet med å merke de sunneste alternativene av denne typen varer, slik at jeg slipper å studere innholdsdeklarasjonen for hver enkelt pakke?

 

Det er jo uansett ingen som går på butikken for å kjøpe grønnsaker og kommer hjem med frokostblanding i stedet fordi den var nøkkelhullmerket mens agurkene ikke var det :o

 

Da har nok du og jeg ulik oppfatning av hva som er sunt. Jeg velger ikke produkter fulle av e-stoffer uansett. De som virkelig er opptatt av et naturlig kosthold kan ikke følge nøkkelhullsmerkingen.

 

Men initiativet var bra da! Bare synd det ikke er helt til å stole på. De burde heller merket alt som var sunt, uavhengig av kategori osv, og ikke "sunnest" innen sin kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...