Jeg har også oppsparte BSU midler, men har kun ca 120.000kr. Jeg kunne godt tenkt meg en sentral leilighet så slipper jeg å ha bil, eller å bruke penger på buss osv.
Jeg har til og med vært i kontakt med DNB om lån til leilighet, men det så faktisk svart ut. Jeg har 320.000 i inntekt før skatt. Jeg har fast jobb.
Er det virkelig så vanskelig, så håpløst å få lån til leilighet? Enn kommunen, kan de hjelpe? Har hørt noe om startlån, hvor mye kan man få av det? Jeg har ikke tenkt på noe luksus leilighet, mellom 1,5- 2 mill, i borettslag. Jeg hadde jo helt sikkert klart å betale 11.000 i huslån pr mnd, det er jo til meg selv. Jeg har aldri hatt økonomiske problemer, problemer å betale regninger. Men jeg kunne godt ha kvittet meg bilen da jeg punger ut 5500 i mnd på den. Heldigvis er billånet også på min mann, men det er jeg som har betalt på den helt siden "vi" kjøpte den.SFO og barnehage, den får man vel dekket til en viss % hvis man er enslig forsørger? Får man overgangsstønad med 100% arbeidstilling? Enn bostøtte? Barnetrygd? Huff det er så mye å ta inn over seg når man føler seg på det mest sårbare. Har ikke energi å lete på nav sine nettsider. Kanskje det er en snill sosionom utdanna person der ute som er ekspert på slike ting jeg spør om.
Dette innlegget har blitt redigert av ed72: 20 juli 2012 - 00:57