Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen som fremdeles nattammer 9-10 mnd? Eller avvente rundt nå?

• Logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

#21 Balder911

Balder911

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 57 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 22:00

Vi ammer nok 4 ganger mellom 19.00-06.00. Her er det nødvendig da han ikke alltid plukker i seg så mye mat på dagtid, og vi tenker at "food before one is just for fun" Så mm utgjør største delen av matinntaket, og det er helt greit. Jeg er dog så heldig at jeg ikke behøver å jobbe på stund(selv om egoisten i meg gjerne skulle jobbet litt;) Også er jeg ganske heldig som ikke våkner, det er ren selvbetjening.. Har aldri sovet så godt som når jeg ammer!
Skjønner at det kan bli tøft med full jobb og våkne netter:)

Hva med å amme det måltidet hun spiser mye, og kutte ned på annet først? Jeg merker det iallefall fort på produksjonen om nattmåltidene blir færre(noen netter spiser han mindre, når han har spist godt på dagen)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Fru Monalisa

Fru Monalisa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 149 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 10:02

Her har vi kutta helt nå fra en dag til en annen. Hun får nå ikke mat fra 19-7, som er natta for henne. Søvn har aldri vært snupass sterkeste side og jeg har ikke orket å ta noen kamp når man er så trøtt... Hehe. Men nå har jo også mannen ferie, så vi er to til å trå til. Det går foreløpig veldig bra og mannen sove like godt. Vi er på hyttetur, så han ligger i overkøya og vi under. Hun våkner et par ganger i løpet av natta og gråter litt og turner litt rundt, men roer seg i løpet av en halvtimes tid.

Er veldig spent på hvordan det går å komme hjem til varmt soverom og egen seng.... :)

#23 Mamma i lykkerus

Mamma i lykkerus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 167 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 28 juli 2012 - 19:47

Vi sjekket ut dette med helsestasjonen før jeg begynte å jobbe for en måned siden. Baby blir 10 mnd imorgen.

Så lenge de spiser gode måltider på dagen og går normalt opp i vekt er det ikke noe problem å slutte å nattamme. Siden pappaen nå går hjemme sover de i hver sin seng på gjesterommet. Det fungerer veldig fint, jeg ammer før jeg går på jobb, når jeg kommer hjem og ved legging. Nattavvenningen her gikk på en natt, ingen problem. Pappaen er jo der, de første nettene lagde han flaske, men siden mini aldri har vært noen fan av mme, valgte han heller litt vann og sov videre. ;)

#24 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 20:02

Hei hei, HI her. Nå har vi nattavvent, har gått uten store problemer:) Gjorde det selv. Nå får hun mm om morgenen, helst etter kl 06, men 05.30 går også. Da sover hun litt videre etterpå.
   Men hun våkner ofte om natten fremdeles, men roer seg ganske greit (gråter ikke etter pupp i alle fall). Har noen tenner som snart er igjennom, kan være det, og noen ganger drikker hun noen gode slurker med vann.
  På dagen får hun mme, noe hun er begynt å bli veldig glad i, så ammer vi kveld og morgen.