Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Er det noen som jobber innen forsikring her, eller som kan hjelpe meg å tolke noe i forsikringsbrev?

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 zrah

zrah

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 16:39

"Skadene på ditt kjøretøy kan dekkes av kaskoforsikringen din med fratrekk av avkortning på 30% og egenandel på 6000,-. Egenandelen betales til verksted"

Jeg er usikker på om jeg har tolket dette rett, kan noen si meg eksakt hva det vil si?

Har allerede fått tatt takst på kjøretøyet, men ikke sendt den inn til forsikringsselskapet. Stemmer det at de dekker 70% av taksten?

Og et til spm.: Kan vi velge å fikse bilen selv, at det betaler ut 70% av taksten?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 920 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 16:42

Det betyr at du mister 30% bonus og at du må betale 6000,- for skaden(e). Du betaler disse 6000,- direkte til verkstedet som skal reparere bilen. Resten av summen dekkes av forsikringsselskapet.

#3 zrah

zrah

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 16:49

Det betyr at du mister 30% bonus og at du må betale 6000,- for skaden(e). Du betaler disse 6000,- direkte til verkstedet som skal reparere bilen. Resten av summen dekkes av forsikringsselskapet.

Er du sikker? En annen plass i brevet står det at vi mister 30% bonus. Så tror de mener at de dekker skadene intill 70% (at vi selv må bet. 30% av skaden)....?

#4 zrah

zrah

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 17:40

dytt :)

#5 Førstemann

Førstemann

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 411 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 18:09

Helt feil. Avkorting betyr reduksjon av erstatningen og har ingenting med bonus å gjøre. Bonustap kommer eventuelt i tillegg, men det skal da stå i brevet. HI har tolket det riktig.

De kan som regel ikke velge å få utbetalt resten. Da må du be om et tilbud på kontantoppgjør. Som regel vil dette være et noe lavere beløp.
  • zrah liker dette