Jeg er ikke så veldig tålmodig, og skal helst ha ting med en gang, så jeg skal se hva jeg finner på helsekosten etterpå (det fins jo mange av dem i Oslo, noe må de ha), og hvis ikke finner jeg det helt sikkert hjemme (bedre utvalg). Når det gjelder stevia, ser jeg at det har kommet en blanding mellom stevia og sukrin (sukrin +)
http://www.funksjone...t.no/produkter/ - så jeg skal gi marengs en sjanse til, med kombinasjonen. Jeg har for så vidt ikke forsøkt å lage så veldig mye med sukkererstatninger, for det er ikke noe stort savn, og det jeg egentlig liker er jo stappet med karbohydrater, så da er jeg på samme sted uansett. Men nå klarer jeg ikke å tenke på annet enn marengs, så jeg må finne en løsning.

Har også lest litt om palmesukker nå, så jeg skal prøve det og se om det kan fungerer. Det er så mye matvarer som trigger, og jeg klarer ikke alltid helt å skjønne hvordan eller hvorfor - for det har ikke alltid noen sammenheng...
Er ikke så dumt å kutte ut (eller ned) på sukker, nei, og det kunne nok alle med fordel ha gjort. Det skal nok ikke så altfor mye til før du ser at det hjelper på vekten! Men altså, det hender jo at man må ha sine små friperioder, men jeg føler at jeg betaler mer for det enn jeg får glede tilbake, så det er ikke alltid verdt det heller. Men samtidig, jo, for det er godt.
Iskrem skal få en ny sjanse, men går det ikke bra denne gangen, ja, da gir jeg opp. Har iskremmaskin, er for lat til å røre selv.

Du har ikke tilfeldigvis prøvd sorbet også? Takk for oppskrift!
Kjøp med jordbær og frys, så kan du lage syltetøy i lange tider fremover. God bytur (forhåpentligvis med sol). Og ja, hjemmelaget syltetøy var ikke så verst, kunne spist det som en suppe, men jeg prøver jo å begrense meg litt, heh.