Gå til innhold

Emmaljunga,Brio eller Simo?


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Hva er best av disse tre? Noen som har favoritter og hvorfor? Kombi eller duo? hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simo som babyvogn, fordi den er stabil og god å trille, har en stor og god bag med plass til pose, den er vind og vanntett så du slipper regntrekk bare det yrer litt, den er lun og god for babyen (blåser ikke rett inn i den). Super vintervogn, ville ikke hatt noe annet som babyvogn.

 

Emmaljunga som sportsvogn (selg simoen til noen som trenger barnehagevogn eller bruk den som sovevogn i barnehagen selv). Ville gått for en scooter som sportsvogn, lett og god å trille, stabil på alle underlag, liten slått sammen og barna stortrives i den, et stort pluss at den er rimelig på pris.

 

Brio har jeg aldri likt, er noe med dempingen på den tror jeg, liker ikke å trille den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Simo Duo som har vært brukt til begge ungene. God vogn på mange måter, stor bag, god og lun kalesje. Stødig vogn, god fjøring.

 

Men den er stor og tung, Fyller bagasjerommet på bilen(stasjonsvogn). Mange butikker må jeg droppe å gå inn i for får knapt vogna innenfor døra.

 

Har mer eller mindre sluttet å bruke den når ungene har bikket året. Har da brukt en Emmaljunga Scooter som jeg er storfornøyd med.

Vært fornøyd med Simovogna også altså, men blir det er barn til byttes den ut. Da blir det nok en Emmaljunga City Cross.

 

En annen fordel med Simo er at da har man en veldig god sovevogn til barnehage, det skal vår vogn brukes til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere driver å bytter vogner, men jeg ønsker en vogn som jeg kan bruke helt til jeg ikke trenger vogn mer :)

Er det best med en Simo kombivogn da kanskje? Babyen kommer i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere driver å bytter vogner, men jeg ønsker en vogn som jeg kan bruke helt til jeg ikke trenger vogn mer :) Er det best med en Simo kombivogn da kanskje? Babyen kommer i november.

 

Da ville jeg valgt Emmaljunga City Cross med Citybag.

Men man er så forskjellige, kan hende du ikke syns det gjør noe at vogna er stor og tung å drasse på i 3 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere driver å bytter vogner, men jeg ønsker en vogn som jeg kan bruke helt til jeg ikke trenger vogn mer :) Er det best med en Simo kombivogn da kanskje? Babyen kommer i november.
Da ville jeg valgt Emmaljunga City Cross med Citybag. Men man er så forskjellige, kan hende du ikke syns det gjør noe at vogna er stor og tung å drasse på i 3 år :)

 

Nei det gjør ikke noe at vognen er tung ;) Vi har ikk bil så jeg slipper å løfte den ut og inn av den. Trenger en stor vogn med plass til alt jeg handler på butikken o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en emmaljunga citycross både bag og sportsdel. Vi er superfornøyd, det er rett og slett en fantastisk vogn. Den er solid, romslig nok selv for gutten vår som har vært veldig stor, den er lett sammenlignet med simo ( det er en fordel å ha lett vogn for det blir fort tungt å trille på vogn, baby, varer osv ), den kommer i mange fine farger og hvis du vil kjøpe brukt er den lett å få tak i ;) Det er ikke noe problem med å ha varer under denne vognen, jeg har heller ikke bil så her i huset har vognen virkelig fått prøvd seg;) Syns bare det er fordeler med denne vognen og hvis du av og til må ta offentlig transport så er den lett og smidig å få med seg :) Anbefaler den på det sterkeste, dette er en god vogn du kan bruke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde simo kombi til første mann. Det er et drog av en vogn. Tung, stor og klumpete. Nå har vi brio go duovogn. Den tar halvparten av plassen i bilen som simoen tok. Den veier ingenting. Den er fantastisk å trille og pen å se på. Veldig praktisk! Den har også et veldig stort bagasjebrett nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så Emmaljunga City cross er bra :) Holder den til ungen ikke skal ha vogn mer? Ser at jeg må kjøpe med en sånn bag utenom.

Jeg har tittet på denne og synes den er veldig fin. Spesielt i hvit og kaki ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så Emmaljunga City cross er bra :) Holder den til ungen ikke skal ha vogn mer? Ser at jeg må kjøpe med en sånn bag utenom. Jeg har tittet på denne og synes den er veldig fin. Spesielt i hvit og kaki ;)

 

Vår Emmaljunga City Cross måtte byttes ut da ungen var 1,5 år. Da ble det for lite plass i sportsvogna når han skulle sove på dagen. Den har 90 cm liggelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt emmaljunga edge duo og simo duo..

Den jeg likte best av disse to var simovognen. Begge vognene er ganske tunge, men simo vognen har mye bedre demping enn emmaljunga vogna, og dermed synes jeg den er mye bedre å trille.. Liker også godt at det er enkelt å velge om man vil ha bøylen oppe eller ikke. Med emmaljungaen måtte vi skru av bøylen med verktøy fordi det ble litt trangt med vinterpose i.

 

Ville valgt duo fremfor kombi, fordi det er bedre plass i duo bagen. Synes også det ser mye penere ut :-)

 

Brio har jeg ingen erfaring med, men liker utseende på de to andre bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det ikkenoe at vognener stor og tung så ville jeg valgt en simo duo som er 2011 modell eller eldre, altså ikke ny. Simo kom i 2012 med ny kolleksjon fordi de er kjøpt opp av brio, dette resulterte i mindre bager og kortere liggelengde i sportsvognene. Så nå er ikke lenger simo noe romsligere enn andre vogner. Dessverre!

 

Emmaljunga har kort liggelengde i alle sine sportsdeler, de er 90cm mens simo har 105cm i sine eldre vogner. Dettegjør at ungene fortere vil vokse ut av en emmaljunga sportsvogn.

 

Brio liker jeg rett å slett ikke utseendet på, annet enn GO -den er superpraktisk og kul:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere driver å bytter vogner, men jeg ønsker en vogn som jeg kan bruke helt til jeg ikke trenger vogn mer :)

Er det best med en Simo kombivogn da kanskje? Babyen kommer i november.

Jeg er der du er, har kjøpt meg simo duo og den skal vare til vi ikke trenger vogn mer, har termin nå i helgen:) slik simo virker på meg er den robust og stabil, man må tenke på bruken man skal ha, vi bor på landsbygda skal trille grusveier og stier , og vi skal sikkert på kjøpesenter også , men det er ikke der hovedbruken er..... Min bror har tfk til sin datter, den har jeg aldri kommet over med, jeg føler den er ustabil og vinglete, men de bor jo i en by så de har asfalterte gater og går mye i butikker hvor dert er trangt, så de føler det var beste valget for dem, men den funkerr dårlig ute i marka, man må se sitt eget behov:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok så Emmaljunga City cross er bra :) Holder den til ungen ikke skal ha vogn mer? Ser at jeg må kjøpe med en sånn bag utenom.

Jeg har tittet på denne og synes den er veldig fin. Spesielt i hvit og kaki ;)

 

Min gutt på nå 14 mnd er helt gjennomsnittlig i vekst (var stor som baby men det har jevnet seg ut nå) og passer foreløpig sportsdelen helt fint. Vi har stort sett alltid med oss vognen og han både leker, slapper av og sover godt i den. Det sies at de kan bruke vognen til 3-4 års alder, men for de fleste barn i den alderen er det nok ikke så aktuelt å sitte eller sove så mye i vognen uansett. Så jeg tror absolutt at dette er en vogn du kan bruke så lenge du trenger vogn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Simo kombi som bagvogn, men da jeg skulle gå over til sportsdel synst jeg den ble for stor og tung, var lei av den tok hele bagasjerommet og var fryktelig tung. Gikk over til Brio Go og er superfornøyd! Til nestemann skal jeg ha bagdelen til Brio Go, ingen tvil. Vogna er lett, knall god å kjøre og litt kjekt at en kan ha andre farger på bagdelen som på sportsdelen :) har mye plass under til varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga blir laget i sverige og om det skulle trengs en reservedel (ikke akkurat opplevd det ennå, men) som butikk ikke har på lager tar det ikke mange dagene før de har den.

 

Produksjonen av Brio og Simo ble flytta fra norge og sverige til polen for noen år siden og innledningsvis var kvaliteten og leveringstider på deler og stasj ikke akkurat imponerende, men regner med det må ha gått seg til. Har ikke jobbet med å selge de på noen år da sjefen bestemte seg for å kutte de ut.

 

Vi kjøpte en emmaljunga city cross og er superfornøyde med den. Vi har kun den til vår sønn på 16 mnd og har ikke følt noe behov for noe annet selv om vi må ha den inn og ut av bilen flere ganger daglig.

 

Nå som vi skal ha en til må vi over på en søskenvogn og hvilken aner vi ikke! VANSKELIIIIIG! Synd ikke Emmaljunga har en søskenvogn med store hjul både foran og bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi skal ha en til må vi over på en søskenvogn og hvilken aner vi ikke! VANSKELIIIIIG! Synd ikke Emmaljunga har en søskenvogn med store hjul både foran og bak....

 

Det får de i årets kolleksjon, titt på monkey :) Twin citycross kommer også tilbake i år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi skal ha en til må vi over på en søskenvogn og hvilken aner vi ikke! VANSKELIIIIIG! Synd ikke Emmaljunga har en søskenvogn med store hjul både foran og bak....
Det får de i årets kolleksjon, titt på monkey :) Twin citycross kommer også tilbake i år:)

 

OOOOooh! HVor kan jeg se på den? Den ligger ikke på nettsidene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe søskenvogn nå snart og valget vårt falt på babyjogger city select helt genial vogn altså! Anbefaler deg å sjekke den ut :)

 

 

Den 16 ulike kombinasjons mulighter og kan brukes som enkeltvogn, søskenvogn og tvillingvogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen forklare en som er helt grønn hva forskjellen på en kombi vogn og en duo vogn er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen forklare en som er helt grønn hva forskjellen på en kombi vogn og en duo vogn er??

 

Kombi: Du har en bag til vesle babyen oppi sportsvogndelen og triller begge disse samtidig. Så kan du bare løfte ut bagen og ta den med inn på cafe o.l og la sporsdelen stå igjen ute evt.

 

Duo: Da har du bare den delen som du bruker til den vesle babyen på. Når babyen blir så stor at den vokser ut av bagen, tar du av hele bagen av vognen og setter på sportsdelen. Du bruker bare en ting om gangen hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja, jeg trodde man måtte ta av hele bagen og sette på en sportsdel på begge jeg :P skjønner ikke helt hvordan bagen og sportsdelen kan være på samtidig, men det er vel et dumt spørsmål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi skal ha en til må vi over på en søskenvogn og hvilken aner vi ikke! VANSKELIIIIIG! Synd ikke Emmaljunga har en søskenvogn med store hjul både foran og bak....
Det får de i årets kolleksjon, titt på monkey :) Twin citycross kommer også tilbake i år:)

 

OOOOooh! HVor kan jeg se på den? Den ligger ikke på nettsidene??

 

http://barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/06/emmaljunga-2013.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe søskenvogn nå snart og valget vårt falt på babyjogger city select helt genial vogn altså! Anbefaler deg å sjekke den ut :)
Den 16 ulike kombinasjons mulighter og kan brukes som enkeltvogn, søskenvogn og tvillingvogn :)

 

Fancy den forsåvidt, men tenker på den stakkars ettåringen min som blir sittende med babybagen trykket opp i ansiktet nærmest. I tillegg kan vi ikke ha så små fremhjul her vi bor pga elendig veg og så tror jeg det er mer behagelig å kunne ligge flatt om man skal ligge enn å ligge med bena bøyd opp på den måten man får i slike sittedeler. For all del en kul vogn, men jeg tror jeg skal sjekke ut monkey isteden. Liker tanken på å kunne trille her vi bor selv om vegen er HELT elendig, men det krever store hjul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...