Noen her som har vært avhengig av nesespray i mangr år som har klart å slutte?
Hvor lang tid tok det før du ikke var tett lengre?
Jeg har brukt nesespray hver dag i 5 år nå!
Nå har jeg klart tre dager uten å bruke den men mister litt motivasjonen etter tre netter der jeg nesten ikke har sovet.
Noen her som har vært avhengig av nesespray?
Opprettet av
me_87
, juli 17 2012 06:32
12 svar til dette emnet
Skrevet 17 juli 2012 - 06:32
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 17 juli 2012 - 06:39
Jeg har ikke vært det selv, men har ei god venninne som var det. Ho var potte tett i nesa noen dager (kanskje lenger, husker ikke), men ho klarte det til slutt! Ho syns selv det er deilig å slippe å gå med den nesesprayen hele tida
Du har klart 3 dager, det er jo en kjempe god start! Dette klarer du
lykke til!!
Du har klart 3 dager, det er jo en kjempe god start! Dette klarer du
Skrevet 17 juli 2012 - 06:42
Ja ser virkelig frem til å slippe å ha den med overalt.
Å slippe å gå ut klokken tre om natten til nætmeste bensinstasjon ii panikk fordi jeg har glemt nesesprayen
Å slippe å gå ut klokken tre om natten til nætmeste bensinstasjon ii panikk fordi jeg har glemt nesesprayen
Skrevet 17 juli 2012 - 07:04
Har ingen erfaring med dette, annet enn at jeg har sett hvor slitsomt det er å være avhengig. Lykke til, dette klarer du når du har kommet så langt!
Skrevet 17 juli 2012 - 07:07
Ha, som om jeg skulle skrevet det selv
Er på natt 2 uten nesespray for første gang på ca 2 år. Første natt var værst syntes jeg, går bedre allerede. Så hold ut! Vi får heie på hverandre
Skrevet 17 juli 2012 - 07:25
Jeg er avhengig av det nå. Var det nesten hele svangerskapet, men sluttet dagen etter fødselen. Da løsnet alt! Men så ble jeg forkjøla tre mnd senere, og har brukt nesespray siden! Det er 8 mnd siden. Har en kollega som var avhengig av det, og hun anbefalte meg å slutte på vinteren. Dette fordi det er så mye pollen og drit i lufta (jeg har pollenallergi) på sommeren, som gjør at man er litt mer tett og snufsete. Så jeg venter til vinteren.
Lykke til!
Lykke til!
Skrevet 17 juli 2012 - 08:02
Jeg var avhengig av nesespray i nesten 5 år.. skikkelig slitsomt.. fikk hjertebank og høyere puls av det. Bestemte meg bare en dag for å slutte, og det gikk overraskende bra! Var tett i nesa ganske lenge etterpå.. husker ikke akkurat hvor lenge, men ivertfall et par mnd. Er fortsatt litt tett (legen sier det er kronisk tette slimhinner pga mangeårig bruk av nesespray). men har ingen problemer med at jeg føler at jeg tetner til. Har vært forkjøla en del ganger etter jeg slutta også, og har klart å holde meg borte fra nesesprayen=) Nesten 4 år siden jeg slutta nå! så lykke til! dette klarer du lett=)
Skrevet 17 juli 2012 - 08:23
Anbefaler å slutte med ene sida først. Når denne er noenlunde åpen tar du den andre sida, for da kan du puste gjennom den "friskmeldte" sida:) hvis det er bihulene som er tette, anbefaler jeg en tur til soneterapeut. Hjelper gjerne med en ekstra pute når du skal sove, for å få hodet litt høyere. Lykke til!
Skrevet 17 juli 2012 - 09:06
Jeg var avhengig et par år, så fødte jeg, og etter fødselen har jeg aldri brukt det igjen, og håper jeg ikke begynner på igjen, dette er over et halvt år siden nå .
Skrevet 17 juli 2012 - 09:07
Jepp, jeg har vært "junkie"
Sykt hvor avhengig man blir. Jeg trappet ned med barnespray, og det gikk greit. Brukte flere ganger om dagen i mange år, og hadde helt panikk om jeg ikke hadde med spray. Det er virkelig fælt å være så tett!
Lykke til!
Lykke til!
Skrevet 17 juli 2012 - 10:11
Barnespray har jeg prøvd flere ganger men er like tett når jeg bruker den dessverre.
Ja det begynner å bli gale når du omtrent får abstinenser når du har glemt nesesprayen
Jeg brukte det opp til sju ganger per dag før,men etter jeg fikk noen tabelletter av legen så gikk jeg ned til en gang før jeg lå meg og ingenting om dagen.
Men vil slutte å bruke den om kvelden og for der er plagsomt å være så avhengig av noe
Så nå SKAL jeg slutte!
Ja det begynner å bli gale når du omtrent får abstinenser når du har glemt nesesprayen
Jeg brukte det opp til sju ganger per dag før,men etter jeg fikk noen tabelletter av legen så gikk jeg ned til en gang før jeg lå meg og ingenting om dagen.
Men vil slutte å bruke den om kvelden og for der er plagsomt å være så avhengig av noe
Så nå SKAL jeg slutte!
Skrevet 17 juli 2012 - 10:22
Jeg har aldri vært avhengig så lenge, mer snakk om hver kveld i noen mnd.
Men for å avvende meg med det tok jeg heller å kjøpte barnespray som er mindre pr mg. Da har jeg gradvis fått mindre behov for å bruke nesespray.
Denne gangen brukte jeg saltvannspray, den bruker lengre tid på å fungere pr spray, men nå etter en uke bruker jeg ikke noe
Men for å avvende meg med det tok jeg heller å kjøpte barnespray som er mindre pr mg. Da har jeg gradvis fått mindre behov for å bruke nesespray.
Denne gangen brukte jeg saltvannspray, den bruker lengre tid på å fungere pr spray, men nå etter en uke bruker jeg ikke noe
Skrevet 17 juli 2012 - 10:34
Kjøp mentholatum salve som du kan smøre under nesa når det tetter seg. Det brukte jeg for å kvitte meg med uvanen.