Det har vel gjort at eg alltid har vert litt forsiktig med penger også.. Passe på å få ting til å gå rundt...
Min samboers familie er litt anderledes. De har alltid hatt god råd, noe eg merker nå. Vi har en grei nok økonomi, ikke kjempe god råd. men nok så vi klarer oss fint, og også kan unne oss og sønnen vår litt ekstra iblant. men eg er likevel mye mer forsiktig med penger enn samboeren min merker eg.
Familien hans, foreldre og bror, har nå meldt seg ut av statskirken. Aner egentlig ikke hvorfor det er så viktig.. men likevel.. Hans mor sa at nå måtte han skynde seg å gjøre det han også, for nå var han den eneste som var medlem der.. What? hva med meg og sønnen da? skal ikke det være hans valg? han sier det betyr ikke noe særlig for han fra eller til. Han har lurt på det, men gidder ikke stresse med det..
Min sønn er enda ikke døpt, 2 år gammel. Han har vert mye syk, så da har det blitt andre ting å tenke på, men eg vil og skal døpe han. Selv om min samboers familie prøver å si at nå kan eg vente til han får bestemme sjøl.
Greit nok.. Men for meg er det viktig, og tradisjon.. Så selv om eg ender opp med å bare ta en rolig seremoni med bare oss og fadder, så kommer eg til å døpe han.. Hvis han en dag ikke vil konfirmeres, så er det helt og holdent hans valg..
Alle må få ha sine egene meninger og tro. Skal ikke holde noe mot noen..
Men nå er vi invitert på fest. For nevøen til min samboer, som ikke vil konfirmere seg.
Så da skal de feire han med en fest. Men det som irriterer meg da, er at eg føler det da blir en fest for at han skal få penger og gaver. Uten en gang å konfirmere seg. Eg har ikke spesielt lyst å legge ut mye penger på han fordi han skal feire.. hva da? overgangen fra ung til vooksen i en alder av 14. Greit nok.. men for meg blir det så totalt feil når det ikke er noen seremoni inni bildet at eg føler det bare blir griskhet fra deres side.. Vi har ikke Så god råd at eg føler for å kaste rundt meg med penger uten spesiel grunn og mening. Så har han bursdag i tilleg, skal han da få bursdagsgave i tilleg lizm? argh...
Og ja eg driver sikkert å irriterer meg over ingenting for tiden..hehe..
Har lidd av lettere fødselsdepresjon og humørsvingninger så det holder, så det hjelper vel ikke på irritasjonen..hehe..
Så eg måtte vel bare få lufte tankene mine litt her... Irrasjonel, kanskje ja... Men eg innrømmer nå det sjøl og da..hehe..