Gå til innhold

æsj, usj og blæh!


Studine mevik

Anbefalte innlegg

ikveld har jeg virkelig foret valkene mine. Hele kvelden har egentlig vært no dritt. Mannen er hos en kamerat som ikke har det så greit for tida, så da har jeg huset for meg selv og hadde håpet på ro i huset tidlig siden eldstemann er hos mormor, men neida. Veslemor våknet av pappan sin som kom hjem og absolutt skulle herje med meg da hun sov ettermiddagsluren sin, noen som igjen førte med seg at hun var stup trøtt før hun pleier og jeg la henne derfor nesten en time tidligere enn vanlig, men så våkner hun selvfølgelig igjen etter bare 45min og nekter å sove igjen før det har gått noen timer. Klokka var bortimot halv 10 før hun sov og da ble jo hele kvelden som jeg skulle bruke på mye rart fullstendig ødelagt så da fikk jeg ikke gjort en dritt av det jeg hadde tenkt å gjøre.

 

Så da har jeg heller sittet her foran pc'n og spist omtrent alt jeg har kommet over i hele huset og er nå bare max deprimert over at jeg har klart å trøkke i meg så mye samtidig som jeg synes svigers er noen ordentlig jævler for tida når de ikke engang klarer å si unnskyld til sin egen sønn(lang historie) og siden alle mine nærmeste venner er fullt opptatt med alt mulig rart eller bor langt unna så har jeg ikke fått vært med noen av dem heller på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Går bare hjemme for tida og siden barnehagen er stengt så er jo også eldstemann hjemme hele dagen(bortsett fra igår og idag som han er hos mormor) og så fort jeg ikke får gjort ting her da så flyr jeg omtrent på veggen, blir grinete og lunta som egentlig brenner fort i utgangspunktet, brenner bare ennå fortere.

 

Håper på et lyspunkt i morra når vi skal til ullevål for oppfølingstime med en lege der som prøver å finne ut av allergiene til mannen, men siden all min tiltro til det norske helsevesen er borte, så tror jeg liksom ikke på at det blir rare lyspunktet der inne. Har foreslått for gubben at vi kan stikke innom ikea og plukke med oss noen ting til det nye rommet til guttungen og at det da bare blir inn, finne det vi skal og så ut igjen, men han mener at en kjapp tur på ikea er umulig med meg, så han er ikke helt overbevist ennå.

 

Måtte bare få ut en del frustrasjon og da er det deilig å bare slenge alt over på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Pust dype åndedrett og tell til 10.

Får desverre ikke gjort noe med det som har hendt, men du kan sikre deg alenetid til helga eller noe?!

Kjenner meg igjen i en del av det du skriver her, både med venner, svigerforeldre (svigerfar) å ergre seg over, og unge som ikke får følge normalen, de dagene jeg ener alene tid.

 

Ang norsk helsevesen... Vel, det er nok en skam for samfunnet til tider, de glimter jo til tiltider da..Så vi får håpe de gjør det for dere i morgen. Krysser det som krysses kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også savner jeg teateret som jeg egentlig er med i. To små barn, utdannelse-planer og lite gunstig jobb gjør at jeg ikke får vært med og til høsten skal de sette opp yndlingsstykket mitt og jeg kunne fått akkurat den rollen jeg ville ha, men den gang ei.

 

Trenger en opptur nå. Vinne i lotto og så slutte i jobben

 

Også har jeg jo egentlig bestemt meg for å gi faen i valkene frem til jeg begynner å jobbe igjen, men klarer ikke helt å gi faen akkurat nå, og jeg er ikke akkurat spesielt tjukk, men skulle gjerne vært noen kilo lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Kan ta lottoen du, jeg og samboeren tenkte å ta potten i viking lottoen på onsdag ;) Hadde gjort livet lettere.. Han er totalt utslitt av helseproblemer og ekstrem jobb. Men legene nekter plent å utrede han for ufør :-O Han blir utslitt når han er alene om ungene også, så det er desverre ikke et alternativ at jeg går ut i jobb og han blir hjemme heller. Veldig frustrerende situasjon.

 

Meeeen, bare vent, lykka snur nok for våres familier! Må holde troa oppe på det positive plan.

 

Vekta ja, et evig mas, rett og slett.. Jeg ER tykk, kjemper forgjeves mot kiloene, men klarer ikke utrede stort nå, har rett og slett ikke tid til trening når jeg har ungene, og jeg klarer ikke gå ned i vekt på kostholdet alene ;)

Nei, det er felles ferie nå.. Skyld på den, og hev hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet kan jo umulig bli verre akkurat nå, så satser på en opptur. Her i huset er det egentlig jeg som har størst stilling, da mannen har studert/vært sykemeldt/under utredning det siste halvannet året. Nå har han fått en nye jobb i sommer som også vil ha han som lærling utover høsten, så han har gått fra å jobbe hver 3.helg til 6dager i uka den siste tida.

 

Mannen min har det siste halvannet året funnet ut at han har lavt stoffskifte og da han begynte på medisiner så utviklet han over natta en haug med allergier og var døden nær flere ganger. Og fortsatt er det mer som de ikke kan forklare Han venter på en operasjon som visstnok skal gjøre det bedre og vet fortsett ikke helt hva han er allergisk mot annet enn at ting som nesten tok livet hans for halvannet år siden kan han gafle i seg nå. Når vi forteller det til andre så tror de nesten ikke på oss, og hele greia er jo nesten litt latterlig. Heia helsevesenet!. Til gjengjeld så er legevakta i kommunen vår veldig imøtekommende når vi ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Lavt stoffskifte ja, en "Herlig" sykdom :-/ Samboeren har det og diabetes, + påbegynende slitasje i skuldre.. Og la oss ikke glemme talbaketredende skiveutglidning 1-6 ganger i året, men legen sier fortsatt at ufør ikke er alternativt, for han klarer nå fiiint å gjøre jobben sin (Veidekke arbeider) Vi eeeeelser helsevesenet..

 

Mener forresten at samboeren hadde en lignende epesode som din mann, når han startet med medesineringa.. Husker ikke jeg, vi var ikke sammen enda da.. Må nesten høre med han i morgen, i såfall vet han hva som var grunnen der. Så om dere ikke får hjelp i morgen, så kanskje mannen kan få utredning på det samme som samboeren fikk/hadde.

 

Får håpe det går rett for seg nå da, og dere møter på noen oppturer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besøket på ullevål gikk igrunn rimelig som forventet. De har tatt alle prøver de kan ta og siden mannen nå spiser mer variert så er det ikke mer de kan gjøre. Vi reiste igjen med beskjed om at han bare skulle fortsette som han gjør nå og når alt har vært stabilt en stund så kan han prøve ut de matvarene som han til nå har reagert på, men som ikke slår ut på noen tester.

 

Dagens høydepunkt var at jeg fikk overtalt mannen min til å stoppe på ikea, så nå har vi kjøpt lamper, små stoler, leketelt og litt annet dill til det nye rommet til guttungen. Idag skal vi innrede rommet hans og jeg gleder meg til å se ansiktet på poden. Så er det bare å flytte minstemann over på det gamle rommet hans og vi får da endelig rommet vårt for oss selv igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det finnes godhet i verden likevel. Mannen har nå blitt satt opp til operasjon som han har ventet på i 1,5år. En operasjon som muligens vil løse en del av de problemene han har. Gla'nyhet x1000. Og siden venninna mi er hjemom nå så kanskje hun tar seg en tur etterpå. Da blir det dobbelt opp på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...