Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Ferdig med potter, hva nå?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 bIomstre

bIomstre

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 112 Innlegg:

Skrevet 16 juli 2012 - 21:45

Harry Potter altså. Jeg og eldste på 11 har pløyd oss gjennom bøkene og så filmene. Neste uke drar bestisen hennes på ferie, og jeg planlegger bibliotekstur. Noen gode boktips for 11-åringer?
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:

Skrevet 16 juli 2012 - 22:22

Narnia såklart. Percy Jackson, Ender's spill.
Og så er det jo klassikerne da: en reise til jordens indre,lyn gordon,tidsmaskinen,en verdensomseiling under havet, sølvhingsten, Jack og kjempefersknen, twilligt?

Alle unntatt twilligt og øverste linje er bøker jeg selv leste i den alderen. Veldig artige:)

#3 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 426 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 01:05

Jostein Gaarde:
Sofies verden,
Et speil, i en gåte
Kabalmysteriet

Ole Lund Kirkegaard:
Gummi- Tarzan
Tippe Topphatt og andre fortellinger
Sirkus Benito kommer til byen

Den vesle vampyren - Angela Sommer-Bodenburg

Boktyven - Markus Zusak

Blekk hjerte triologien - Cornelia Funke

Det mørke materine - Philip Pullman

Judy Moody - Megan McDonald

#4 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 631 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 09:23

Ingen barn bør utsettes for sofies verden. Men kabalmysteriet er morsomt.
  • ellen-propellen liker dette

#5 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 631 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 09:23

Kampen om tiden, Micael Allende (?)

#6 bIomstre

bIomstre

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 112 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 11:26

Åh, dere er gode altså! Takk for mange tips :)

Så kom jeg jo også på at en del av disse bøkene har jeg alt i kjelleren. Kjøpte serien bokklubbens klassikre for barn noen år til bake. Var litt overivrig og litt for tidlig ute da, men nå er nok tiden inne til å finne de frem!

Noterer på gul lapp og planlegger togtur til biblioteket med sidesprang til Renaas matbar og Sjokoladepikene ;)
  • ellen-propellen liker dette
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

#7 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 17 juli 2012 - 12:46

I et speil i en gåte er vakker! Husker jeg fikk et helt nytt syn på liv og død etter å ha lest den, og jeg synes den illustrerer et vanskelig tema på en veldig fin måte.
Ellers støtter jeg opp om kabalmysteriet som har vært en av mine favorittbøker fra jeg var 12-13 og fram til nå.
Kan også anbefale Den uendelige historie om dere liker eventyrbøker. Er vel Michael Ende som har skrevet den tror jeg. Et fantastisk eventyr av en bok! Også en jeg har lest igjen og igjen godt opp i voksen alder :) Luuurer på om den er delt i to bøker, men vi hadde en sånn spesialutgave med hele historien i ett bind.
Oj, nå skal jeg jammen gå ned i kjelleren og hente boka selv, det er altfor lenge siden jeg har lest den :D Godt å kunne hente fram barnet i seg selv litt innimellom og glede seg over små og store eventyr :D

God tur til biblioteket!

#8 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Skrevet 17 juli 2012 - 18:42

Husker ikke hvor gammel jeg var når jeg leste Anne fra Bjørkely serien, men fin var den i hvert fall! Ellers er bøkene om Frk. Detektiv kanskje noe?
  • Siklerotte liker dette

#9 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 406 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 23:00

Nissedreper-trilogien
Kiki Strike-bøkene

Ellers trodde jeg først at det handlet om avblomstring i blomsterpotter, deretter et øyeblikk om pottetrening (og da burde jo veien videre være relativt grei.)