Gå til innhold

Såå... har dere et genialt tips til hvordan man kan sette i gang fødselen ;) ?


Gjest MMJ

Anbefalte innlegg

2 dager til termin :P

 

 

Tenkte dere her inne, dere må jo være de færskeste ekspertene på dette området, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har liten tro på slike kjerringråd, jeg tror babyen kommer når den er klar. Men man kan korte ned ventetiden med allslags aktiviteter som visstnok skal kunne hjelpe.

 

Sex

Turer i raskt tempo

Nedvask i heimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liten tro på slike kjerringråd, jeg tror babyen kommer når den er klar. Men man kan korte ned ventetiden med allslags aktiviteter som visstnok skal kunne hjelpe. Sex Turer i raskt tempo Nedvask i heimen

 

Sex ja, det har jeg lest kan gjøre underverket ;)

 

Nedvask... hehe... orker ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at sex tre dager på rad tilsvarer en modningskur. Ikke veit jeg om det stemmer, men uansett finnes det samme hormonet i væsken spermen svømmer i som i tablettene/geleen de bruker for modning på sykehuset. Min JM sa også at dette var det eneste kjerringrådet hun kunne anbefale :)

 

Vi satte hvertfall igang, og jeg hadde modnet masse fra en sjekk til neste - så hopp i høyet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av jordmor om at det beste man kan gjøre er å slappe av! Fødselen startes av et velvære hormon, og når man slapper av har man det bra og det produseres mer av hormonet! Er vel også en av grunnene til at sex også hjelper ;-)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av! Du treng kreftene kjære ;) I know, har vore gjennom 4 fødslar...Babyen kjem når den er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde alle triks i boka fra uke 38-39, inkludert sex hver dag fem dager på rad (det resulterte i noen vonde kynnere men ingen rier), spiste rømmegrøt, ananas, kanel, vaska vindu, gikk i trapper, gikk turer, modningsakupunktur, stripping x2, massasje fra

kjæresten, spiste sterk mat osv...

 

Det hele endte med igangsetting 12 dager på overtid, modningspiller og drypp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, babyen får komme når han vil :) Bruker dagene på å sove, spise og slappe av...

 

Det er noe med det uvisse, det og ikke vite og ikke minst - ha kontroll! Men sånn er det jo bare, bare å akseptere ;)

 

Hadde termin 18. juli... så blir noen dager... men uansett ikke mange dagene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hadde sex et par timer før rierene begynte. Tror det hjelper bare når livmor halsen er klar.

2. Nattlys olje kapsuler. Ta 2 muntilig og setter 4 opp ved livmorhalsen. Det virker som prostaglandins i sæd. Det hjelpet å modne livmorhalsen.

3. Gå på mange tur

4. Spis fersk annanas

5. aKupressur ::: http://acupuncture.rhizome.net.nz/downloads/Acupressure.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk beskjed om at det er ingenting bortsett fra sex eller at barnet er klar som kan sette igang en fødsel. Det å gå løs på alle kjærringråd var bare bortkastet energi som man bør spare til fødselen. Det er jo ikke sexen i seg selv som kan starte en fødsel det er innholdet i seden som setter igang modningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg gikk så mange turer atte ja,men Oliver kom når han ville han, og det var på natta når jeg var blitt 7 dager på overtid ;) Så bare bruk tiden til å gjøre ting du ikke kan gjøre når han har kommet, som å dra på kino (hvis du orker å sitte så lenge stille, det orket nemlig ikke jeg), spis middag ute med din kjære, vær med venninner, sitt en hel dag og se på filmer og bare slapp av :) Han kommer når han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk så mange turer atte ja,men Oliver kom når han ville han, og det var på natta når jeg var blitt 7 dager på overtid ;) Så bare bruk tiden til å gjøre ting du ikke kan gjøre når han har kommet, som å dra på kino (hvis du orker å sitte så lenge stille, det orket nemlig ikke jeg), spis middag ute med din kjære, vær med venninner, sitt en hel dag og se på filmer og bare slapp av :) Han kommer når han kommer.

Får inderlig håpe at babyen har kommet nå som det er over to måneder etter termin ;) He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk så mange turer atte ja,men Oliver kom når han ville han, og det var på natta når jeg var blitt 7 dager på overtid ;) Så bare bruk tiden til å gjøre ting du ikke kan gjøre når han har kommet, som å dra på kino (hvis du orker å sitte så lenge stille, det orket nemlig ikke jeg), spis middag ute med din kjære, vær med venninner, sitt en hel dag og se på filmer og bare slapp av :) Han kommer når han kommer.
Får inderlig håpe at babyen har kommet nå som det er over to måneder etter termin ;) He he.

 

Ja, heldigvis kom han 8 dagen over termin :) Så han er 4 uker til tirsdag! Jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

4 dager på overtid fikk jeg satt nåler av akupunktør ...dette var på formiddagen.. Fødselen var i gang samme ettermiddag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her var det sterk mat som gjorde trikset trur jeg.

Hadde ikke noe tegn eller noe før jeg 2 timer etter at jeg hadde spist medium sterk kebab :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...