Jeg vet ikke hva jeg syns om det. Det er flere ting en må tenke over før man tillater noe slikt i Norge. Hvis det skal være greit med sæddonor så burde det være greit med eggdonor også. Men da kommer jo spørsmålet om surogati og kanskje også menneskehandel inn i bildet. Og kommende aleneforeldre vil bety en økt utgift for velferdsstaten i form av dobbel barnetrygd, småbarnstillegg, tilsyn til barnepass og overgangsstønad. Jeg er overraska over hvor mange som er for at enslige kan bruke donor med tanke på hvor mange her inne på forumet som refererer til "mine skattepenger" og liker å kalle brukere av disse stønadene for late, snyltere osv..
Det er ikke en menneskerett og få barn, men jeg kan forstå at ønske er høyt hos mange. Men dersom dette skal bli tillat bør den som ønsker det selv betale for det.
Synes dere der et greit at enslige bruker donor for å bli gravid?
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 14 2012 14:23
22 svar til dette emnet
Skrevet 14 juli 2012 - 18:44
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 14 juli 2012 - 19:37
Anonym bruker skrev 14 juli 2012 - 14:54:
Er usikker, men synes det i tilfelle bør holdes ett eller annet kurs som det stilles som betingelse at de går først. Der det blir informert om alle praktiske og psykologiske utfordringer ved å være aleneforelder, og det å ha barn i det hele tatt. Det er mye mange (inkludert meg selv) ikke tenker over før de får barn, og jeg har mange ganger tenkt at jeg hadde aldri i verden klart dette om jeg var alene. Selvfølgelig er det mange som klarer det helt fint også, men jeg er en av de som kunne funnet på å benytte meg av et slikt tilbud om jeg var alene, og jeg hadde nok trengt å bli mer opplyst først.
Men da burde jo alle ha et sånt kurs, om man bruker donor eller ei
Skrevet 14 juli 2012 - 19:47
Det eneste jeg tenker på i dette tilfelle er om man skal vite hvem donoren er eller ikke. Norge er et lite land, og det ville jo være trist om to halvsøsken, som ikke vet de er søsken, gifter seg og får barn, etc.
Trust me, I'm from the Internet!