Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Endelig en normal kveld!

• Logg inn for å svare
15 svar til dette emnet

#1 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 21:03

Veslemor er frisk etter å ha hatt den fjerde barnesykdommen og begge barna la seg uten problemer ikveld og har heller ikke våknet igjen sånn som jentungen har gjort alle andre kvelder denne uka.

Nå sitter jeg og nyter stillheten i huset mens jeg ser utover vannet og de få båtene som kjører inn og ut av fjorden.

Mannen er straks på vei hjem fra jobb og huset er delvis ryddet og vasket.

Nyter hvert eneste minutt

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 179 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 21:27

Så deilig, her har endelig sinnet lagt seg etter posttyveriet.
Want to be cruel? Make someone think!

#3 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 12 juli 2012 - 21:33

Koos deg :) Jeg kom plutselig på at vi skal på ferie etterhvert, og at det er opp til meg om vi har rene klær i huset. Så nå har jeg stått på hodet i vaskemaskinen, og hengt opp på tørkesnor. Selvsagt har de spredd møkk hos naboen, så det blir nok jømmers, mye bedre enn frisk lukt fra tøymykner.

#4 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 078 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 21:34

Vis innleggZiva skrev 12 juli 2012 - 21:27:

Så deilig, her har endelig sinnet lagt seg etter posttyveriet.
Posttyveri? Fortell, kvinne!

#5 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 21:43

Vis innleggMentha skrev 12 juli 2012 - 21:33:

Koos deg :) Jeg kom plutselig på at vi skal på ferie etterhvert, og at det er opp til meg om vi har rene klær i huset. Så nå har jeg stått på hodet i vaskemaskinen, og hengt opp på tørkesnor. Selvsagt har de spredd møkk hos naboen, så det blir nok jømmers, mye bedre enn frisk lukt fra tøymykner.
Frisk luft fra tøymykner er jo bare oppskrytt. Det er jo mye mer sjarm med reine klær som lukter møkk

#6 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 12 juli 2012 - 21:47

Vis innlegglillemevik skrev 12 juli 2012 - 21:43:

Vis innleggMentha skrev 12 juli 2012 - 21:33:

Frisk luft fra tøymykner er jo bare oppskrytt. Det er jo mye mer sjarm med reine klær som lukter møkk

Ja da er det ingen tvil om hvor vi kommer fra i alle fall!

#7 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 21:49

De kuene på bildet ditt Mentha er bare helt perfekte. Så det nå. De ser jo ikke bare litt nysgjerrige ut

#8 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 179 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 21:51

For å si det sånn postansatte med ikke rent mel i posen kunne jeg satt meg på!! Og blitt sittende lenge!

Vi ventet på våre våpenkort fra politikammeret. De kom i dag eller rettere sagt brevet kom i dag. Men det var åpnet (sprettet med brevåpner i ene siden) og kortene ligger i en konvolytt som er brettet og lagt i en ny konvolutt. Absolutt tømt med vilje for det skal litt til for at de ramler ut av seg selv. Så nå er det en eller annen uærlig postansatt som vet eksakt hvor mange våpen og hvilke kalibre og typer vi har + at i følge norsk lov så står fullt navn og adresse på kortene.

Så dagen i dag har gått med til å krangle med en IDIOT på postenskundeservice, politianmeldelse og anbud på alarmer.

Så jeg er en smule grinete og i lettere kvelemodus.

#9 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 12 juli 2012 - 22:07

Vis innlegglillemevik skrev 12 juli 2012 - 21:49:

De kuene på bildet ditt Mentha er bare helt perfekte. Så det nå. De ser jo ikke bare litt nysgjerrige ut

Hihi :) Hun i midten er en av mine to favorittkuer i fjøset. Hun er skikkelig nydelig! Lys sjokoladebrun i fargen og øyne man kan fortape seg i. *sukk*
Bildet ble tatt dagen før de fikk komme ut for sommeren, så de er skikkelig solsultne og meget misunnelige på alle som går forbi utenfor. Det høres lang vei, hehe.

#10 Gjest_Mentha_*

Gjest_Mentha_*
  • Gjest

Skrevet 12 juli 2012 - 22:17

Uff Ziva så utrolig kjipt! Herregud, hva er det med folk?
Godt dere har anmeldt, og at dere går til anskaffelse av alarm. Men utrolig kjedelig at det skal være nødvendig.

Kan ikke annet enn å sende deg tanker og håp om at dere aldri får bruk for alarmen, og et håp om at den dusten på posten blir funnet og får et slag i hodet så han glemmer alt.

#11 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 179 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 22:30

Han/hun/den må gjerne dukke opp her i natt. Har vært i kjelleren og hentet ishockeykølla til gubben! Bring it on, jeg er klar!!

Dette innlegget har blitt redigert av Ziva: 12 juli 2012 - 22:32

#12 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 12 juli 2012 - 22:40

Vis innleggZiva skrev 12 juli 2012 - 22:30:

Han/hun/den må gjerne dukke opp her i natt. Har vært i kjelleren og hentet ishockeykølla til gubben! Bring it on, jeg er klar!!

Hva skal du med ishockeykølle når du har våpen?

#13 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 179 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 22:43

Vis innleggoverlord skrev 12 juli 2012 - 22:40:

Vis innleggZiva skrev 12 juli 2012 - 22:30:

Hva skal du med ishockeykølle når du har våpen?

Misbruker man våpenet på slikt mister man dem og retten til å få ha de. Dessuten er ikke slike tyveradder verdt å miste våpnene for.
Ishockeykøller er ikke registrert som våpen enda.

#14 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 22:55

Det er mulig jeg tar feil, men jeg trodde man var pålagt å ha en alarm når man har våpen i huset? Eller er det bare innlåsinga det er regler på.

Det er ihverfall ikke verdt å miste lisensen pga sånne idioter. Utrolig kjipt at folk kan finne på å gjøre sånt

#15 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 179 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 23:05

Vis innlegglillemevik skrev 12 juli 2012 - 22:55:

Det er mulig jeg tar feil, men jeg trodde man var pålagt å ha en alarm når man har våpen i huset? Eller er det bare innlåsinga det er regler på.

Det er ihverfall ikke verdt å miste lisensen pga sånne idioter. Utrolig kjipt at folk kan finne på å gjøre sånt

Kun innlåsning og oppbevaring og når man overstiger et visst antall våpen kommer alarm inn.

Alt er låst inn og oppbevart etter alle forskrifter. Men jeg føler at mitt privatliv er innvadert.

#16 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 23:11

Vis innleggZiva skrev 12 juli 2012 - 23:05:

Kun innlåsning og oppbevaring og når man overstiger et visst antall våpen kommer alarm inn. Alt er låst inn og oppbevart etter alle forskrifter. Men jeg føler at mitt privatliv er innvadert.
Det er aldri noe særlig når andre stjeler på den måten, håper det løser seg raskt.

Jeg har ikke så peiling på våpen akkurat. Mer angst for våpen. Mannen har egentlig en hagle, men den oppbevares hjemme hos hans foreldre og de har alarm pga våpnene. Prøver å overvinne angsten, men det tar tid