Gå til innhold

Dritt lukt i heimen er alltid stas en torsdags morran...


Gjest Juliea

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha

Huffda, jeg knabbet junior på fersken to ganger i sta med hånda på vei ned bak i bleien (som da heldigvis var nyskiftet og tørr). Tenkte ikke over det da, men etter å ha lest dette ser jeg med skrekk og gru for meg hvordan mine hvite vegger kan se ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea - kukløsklan
Det er bare å begynne med do-trening. Men om hun ikke vil eller er helt uinteressert så må det nok vente. Det blir bare mer morsomt når de ikke lenger bruker bleie og man fortvilet prøver å forklare dem at "du må si ifra når du må tisse eller bæsje, sånn at vi kan gå på do før du tisser og bæsjer i buksa. Har hatt en lang periode med"jeg tisser" eller "jeg bæsja" noe som betyr at vi ikke rakk do. Da blir det tiss og bæsj overalt og klærne kan like gjerne brennes hvis de ikke blir vasket med en gang. Heldigvis begynner det å se ut til å være helt tørt på dagen nå, men det skulle bare mangle etter 6mnd med bleieslutt-kamp. Gutten er 3år og tissa så mye av gangen at selv ikke de største bleiene klarte å holde han tørr. Du har mye å se frem til gitt Ble det bytur på deg igår forresten?

 

Ble dårlig med det gitt, men det blir byturer nå i helgen. Mini skal på hytta med farmoren sin, mens jeg maler og pusser opp rommet hennes. Noen jeg anger litt på at jeg startet med.. Men om jeg blir ferdig må det feires med bytur både fredag og lørdag, de som vil er selvfølgelig hjertlige velkomne til øl i solen! Ja det skal bli sol sa jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
Huffda, jeg knabbet junior på fersken to ganger i sta med hånda på vei ned bak i bleien (som da heldigvis var nyskiftet og tørr). Tenkte ikke over det da, men etter å ha lest dette ser jeg med skrekk og gru for meg hvordan mine hvite vegger kan se ut etterhvert.

 

Oi jeg som begynte å male hele rommet til vesla i dag, dårlig timing kanskje alt skal være hvitt tak, gulv, vegger, lister alt... LURT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dårlig med det gitt, men det blir byturer nå i helgen. Mini skal på hytta med farmoren sin, mens jeg maler og pusser opp rommet hennes. Noen jeg anger litt på at jeg startet med.. Men om jeg blir ferdig må det feires med bytur både fredag og lørdag, de som vil er selvfølgelig hjertlige velkomne til øl i solen! Ja det skal bli sol sa jeg!

Siden mannen jobber hele helgen så blir det vin i heimen på meg, men om det ikke er noen andre som kan komme så er du hjertelig velkommen hit til paradis på jord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Her har vi kun hatt bæsj i bleien og i do + noen små uhell i badekaret, men det er ikke det verste, så det trenger ikke bli så mye verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om den gangen vi dro til sæters med ettåringen. Vi ble invitert på en hytte som venninnen min skrøt hemningsløst av, men hun nevnte aldri at den lå laaaaaangt ute på vidda og verken hadde vann eller strøm på mils omkrets. Vi hadde allerede vært ute og campet i flere dager og regnet med å lade opp batterier og fylle vannflaskene der, men i steden fant vi oss brått stående i denne situasjonen:

 

Ettåringen trampet i dritfull godmorgenbleie og ristet skikkelig godt på foten. Og der sto vi med fem våtservietter og én klut, og vegger, gulv og tak og unge full av bæsj. Mens vi improvisatorisk vasket og tørket og fjernet alle bevis var vi i tankene allerede på et hotellrom nede i dalen med bad og dusj og masse vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juliea - kukløsklan
Her har vi kun hatt bæsj i bleien og i do + noen små uhell i badekaret, men det er ikke det verste, så det trenger ikke bli så mye verre :)

 

Nå leste jeg katt bæsj i belien, og tenkte godt og lenge på hvordan i all verden den havnet der, slo meg til ro med at katter liker å være der mennesker har vært til jeg leste det igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho. Idag har pjokken klart å tisse på seg 3 ganger,TRE ganger altså. Først i sofaen, så mens vi var ute(og sa da heller ikke fra til meg så jeg merket det ikke med en gang) og så mens han bygde lego rett på utsida av badet. Er're mulig!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg akkurat har tilgitt go'bebien for sofauhellet måtte jeg lære meg hvordan man får av og vasker trekket til bilstolen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Oisann frisky liten sak du har ;) mini har holdt bæsjen i bleia bortsett fra hos farmor der bæsjet hun i sengen det ene minuttet uten bleie, men hey ikke min seng..

 

Tenk stjerne du blir ram på drittvask da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann frisky liten sak du har ;) mini har holdt bæsjen i bleia bortsett fra hos farmor der bæsjet hun i sengen det ene minuttet uten bleie, men hey ikke min seng..

 

Tenk stjerne du blir ram på drittvask da;)

Begge disse tilfellene var foreldrenes feil, hun bæsja i en bleie som allerede burde vært byttet pga at den vær tissa helt full. Ikke alltid lett å følge med, hun holder seg tørr i timesvis før hun lager en skikkelig bløyte. Skal nok passe bedre på fremover, evt låne henne bort til besteforeldre oftere ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Hehehe sånn er min litt også kan ha samme bleie i timevis så plutselig bæææm splosj solisj splæs tiss og bæsj...

 

Ja gjør det det er lurt altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OI OI OI! Det kan bli værre ja.. Hvorfor sto ikke dette i foreldre manualen? Jaja, Nå bæsjer heldigvis ikke eimhild på natta, bank i bordet! Men det kan kanskje snu.. Hun er en liten rakker, tok av henne bleien i sted og da reiste hun seg opp og sa TISSSSSSS og tisset utover alt.. Dobbel glede i dag, jaja skal dette vedvare er det bare å begynne med do trening, men det er vel for tidelig det med en 16 mnd gammel tøtt.

Fikk du med foreldremanual??? Tror jeg må ringe servicekontoret å etterlyse denne, tror jeg trenger den snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
OI OI OI! Det kan bli værre ja.. Hvorfor sto ikke dette i foreldre manualen? Jaja, Nå bæsjer heldigvis ikke eimhild på natta, bank i bordet! Men det kan kanskje snu.. Hun er en liten rakker, tok av henne bleien i sted og da reiste hun seg opp og sa TISSSSSSS og tisset utover alt.. Dobbel glede i dag, jaja skal dette vedvare er det bare å begynne med do trening, men det er vel for tidelig det med en 16 mnd gammel tøtt.
Fikk du med foreldremanual??? Tror jeg må ringe servicekontoret å etterlyse denne, tror jeg trenger den snart!

 

Fikk noe hjemmesnekra greier fra en JM som var behjelpelig, men sto mest om mat første uken og d-vitamer IKKE en dritt om ja dritt...

 

Ring og klag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er storken som spiser opp disse foreldremanualene, fordi noen har glemt å smøre niste til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha

Oi, så det gjelder å huske storkesnacks neste gang man skal på føden. Eller får man ingenting som flergangsforeldre, ettersom man da skal ha mestret kunsten med å oppdra barn med førstemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Det gjelder å

Drite seg ut med første ungen så får du en "how to succeed as a parent for second child"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men tips til dere med sofa med avtagbart trekk og små barn.

På apoteket får dere kjøpt kladder, tisseunderlag til senger for engangsbrukt.

Legg disse under trekket og er uhellet ute blir ikke sofaen ødelagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
Litt off topic, men tips til dere med sofa med avtagbart trekk og små barn. På apoteket får dere kjøpt kladder, tisseunderlag til senger for engangsbrukt. Legg disse under trekket og er uhellet ute blir ikke sofaen ødelagt ;)

 

Du ekke så dum du selvom du kaller deg silly ;)

takk for tips har masse sånne lakener, men de ligger og unyttiggjør seg i en skuff, skal flytte de under sofa trekket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare vent til gullungen bæsjer om natta,våkner og finner ut at det er mye bedre å dra av seg bleien og smøre all bæsjen utover i senga,veggen og seg selv...

 

Bean there done that - å vaske ren en sprinkelseng er ikke gøy. Etter dette begynte jeg med kondomdrakt på ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemor og lillefrøken

Huff dette er min skrekk... vaska nok bæsj tidligere, riktignok i sprayform... tro det eller ei men det havnet fra den lille godklumpen stellebordet, bort en god halvannen meter til døra, lakkerte store deler av døra både høyt og lavt, og faktisk under dørkarmen og et stykke inn i gangen... blant annet, sier seg jo selv at et havnet litt andre steder også...

 

Stram body tror jeg er tingen... ikke tilgang fra toppen, og sidene blir vanskelig å nå, spesielt med bukse utenpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...