Gå til innhold

Dritt lukt i heimen er alltid stas en torsdags morran...


Gjest Juliea

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea - kukløsklan

Jaja, dagen startet veldig fint, lillevill var blid og jeg var blid og vi skulle i åpen barnhege og greier og greier. Jeg skulle innom posten først å sende av gårde noe klær til Russland, men trengte adressen, da begynte helvete jeg kom ikke inn på internett. Blid og med pågangsmot ringer jeg GET, etter 20 min kommer jeg igjennom og får beskjed om at nei kan ikke ringe de må skjønne, må jo ringe et annet nr Get har, så flott at det sto på nettsiden ds NOT!

Plutselig mens jeg frustrert trygler GetGudrun om hjelp ser jeg på ansiktet til lillevil at hun bæsjer, snart ferdig i tlf tenker ejg og kan skifte bleie. No harm done.. Men så blir luktet sterkere etter noen minutter og så snur jeg meg og ser lille Eimhild har dratt bleien litt til siden så sofaen er tilgriset av BæSJ! Jeg sier noe saftige strofer som GetGudrun får med seg, blir stressa og legger på...

Ungen rett i dusjen, sofaen rett i vaksemaskinen, eller trekket ligger utenfor å venter på at maskinen blir ferdig.

 

Jaja Eimhild sover, og jeg syter! Kn internett med kabel og trekkløssofa..

 

Er det slik å ha barn? Må jeg nå venne meg til bæsj andre steder enn i bleie og do? Jeg vet ikke om jeg klarer og forholde meg til det... Akkurat nå hørtes det tenåring i bytte mot eimtroll ganske så fristende ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea - kukløsklan

Er det vanlig? Jeg håper noen av de med tenåringer sier "dette var kun et enganstilfelle"

 

æsj bæsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette kan lett gjentaes..de har en lei tendens til å finne gleden med å drite andreplasser enn der de skal. Litt som katter, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til gullungen bæsjer om natta,våkner og finner ut at det er mye bedre å dra av seg bleien og smøre all bæsjen utover i senga,veggen og seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, mammaen til will og ailo..nesten godt å se andre som har våkna til det der..man blir iallfall i dritthumør! (den var tørr, jeg vet det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vent til gullungen bæsjer om natta,våkner og finner ut at det er mye bedre å dra av seg bleien og smøre all bæsjen utover i senga,veggen og seg selv...

 

:o Gleder meg IKKE til dette, men tviler ikke på at lille rampen min kommer til å gjøre det før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg ikke opplevd noe slikt med mine! håper ikke lillesøster finner på og "skifte" bleie på seg selv noen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, mammaen til will og ailo..nesten godt å se andre som har våkna til det der..man blir iallfall i dritthumør! (den var tørr, jeg vet det..)

 

Ja, og gullungen blir en drittunge helt til den har dusja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

OI OI OI! Det kan bli værre ja.. Hvorfor sto ikke dette i foreldre manualen? Jaja,

Nå bæsjer heldigvis ikke eimhild på natta, bank i bordet! Men det kan kanskje snu.. Hun er en liten rakker, tok av henne bleien i sted og da reiste hun seg opp og sa TISSSSSSS og tisset utover alt.. Dobbel glede i dag, jaja skal dette vedvare er det bare å begynne med do trening, men det er vel for tidelig det med en 16 mnd gammel tøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bli mer sånt! Jeg har også litt angst for bæsj og vond lukt. Takler bæsj i do, potte og bleie, fortrinnsvis egne barns etterlatenskaper ( ja, og egen da...). Her har storebror bare bæsjet vilt rundt seg da han fortsatt gikk utelukkende på morsmelk, og det er til å holde ut. Og han holdt det på badet, stellebordet og egne klær. Senere har han bæsjet pent og pyntelig i bleie og potte. Nå kun på do. Han har aldri tatt av bleia selv, og aldri klint det rundt. Håper lillebror blir like pyntelig. For jeg har som sag angs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bli mer sånt! Jeg har også litt angst for bæsj og vond lukt. Takler bæsj i do, potte og bleie, fortrinnsvis egne barns etterlatenskaper ( ja, og egen da...). Her har storebror bare bæsjet vilt rundt seg da han fortsatt gikk utelukkende på morsmelk, og det er til å holde ut. Og han holdt det på badet, stellebordet og egne klær. Senere har han bæsjet pent og pyntelig i bleie og potte. Nå kun på do. Han har aldri tatt av bleia selv, og aldri klint det rundt. Håper lillebror blir like pyntelig. For jeg har som sag angs

Ja, som sagt angst for bæsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juliea - kukløsklan
Har ikke hatt slike problemer i det hele tatt.

 

Da håper ejg det er engangstilfelle, og at Pampers bleier hadde et ord med i spillet de er smalere enn Libero og letter å lirke fingeren inni...

 

Men hun ble visst sliten av bæsjingen hun sover som en stein på 3 timen nå... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkajobber tar på ;)

 

Har som sagt aldri hatt det problemet. Men takk og lov for vaskbare sofatrekk, husk bare å sett på trekket igjen før det er helt tørt. For ingen ting er mer fiklete og trangt enn tørre sofatrekk. Og ja det hørtes ut som noe helt annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til gullungen bæsjer om natta,våkner og finner ut at det er mye bedre å dra av seg bleien og smøre all bæsjen utover i senga,veggen og seg selv...

 

 

Det morsomme er at dette starter igjen når man runder 80!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Vi har aldri heller hatt det problemet, juliea! Men om det vedvarer kan jeg anbefale mentolatum under nesen om du blir skrømt av stank! Godt gammelt jobbtriks der jeg befinner meg i arbeidstiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å begynne med do-trening. Men om hun ikke vil eller er helt uinteressert så må det nok vente. Det blir bare mer morsomt når de ikke lenger bruker bleie og man fortvilet prøver å forklare dem at "du må si ifra når du må tisse eller bæsje, sånn at vi kan gå på do før du tisser og bæsjer i buksa. Har hatt en lang periode med"jeg tisser" eller "jeg bæsja" noe som betyr at vi ikke rakk do. Da blir det tiss og bæsj overalt og klærne kan like gjerne brennes hvis de ikke blir vasket med en gang. Heldigvis begynner det å se ut til å være helt tørt på dagen nå, men det skulle bare mangle etter 6mnd med bleieslutt-kamp. Gutten er 3år og tissa så mye av gangen at selv ikke de største bleiene klarte å holde han tørr. Du har mye å se frem til gitt

 

Ble det bytur på deg igår forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, som jeg gleder meg :P

 

Det skal sies at det eneste som hjelper mot sånne nattlige "bleienappere" er pysjamas med knapper. Men en sofa full av dritt.... gud bedre, da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut
Jaja, dagen startet veldig fint, lillevill var blid og jeg var blid og vi skulle i åpen barnhege og greier og greier. Jeg skulle innom posten først å sende av gårde noe klær til Russland, men trengte adressen, da begynte helvete jeg kom ikke inn på internett. Blid og med pågangsmot ringer jeg GET, etter 20 min kommer jeg igjennom og får beskjed om at nei kan ikke ringe de må skjønne, må jo ringe et annet nr Get har, så flott at det sto på nettsiden ds NOT! Plutselig mens jeg frustrert trygler GetGudrun om hjelp ser jeg på ansiktet til lillevil at hun bæsjer, snart ferdig i tlf tenker ejg og kan skifte bleie. No harm done.. Men så blir luktet sterkere etter noen minutter og så snur jeg meg og ser lille Eimhild har dratt bleien litt til siden så sofaen er tilgriset av BæSJ! Jeg sier noe saftige strofer som GetGudrun får med seg, blir stressa og legger på... Ungen rett i dusjen, sofaen rett i vaksemaskinen, eller trekket ligger utenfor å venter på at maskinen blir ferdig. Jaja Eimhild sover, og jeg syter! Kn internett med kabel og trekkløssofa.. Er det slik å ha barn? Må jeg nå venne meg til bæsj andre steder enn i bleie og do? Jeg vet ikke om jeg klarer og forholde meg til det... Akkurat nå hørtes det tenåring i bytte mot eimtroll ganske så fristende ut..
Akkurat der kan jeg jo prøve å trøste litt, for her skjedde det bare en gang. Men jeg kjenner andre som har funnet ut hvor fint det er å fingermale på veggene med egen bæsj. Og det varte lenge...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut
Møkkajobber tar på ;) Har som sagt aldri hatt det problemet. Men takk og lov for vaskbare sofatrekk, husk bare å sett på trekket igjen før det er helt tørt. For ingen ting er mer fiklete og trangt enn tørre sofatrekk. Og ja det hørtes ut som noe helt annet ;)
Oj, kan man det? Da blir vel egt trekkene glattere også, vil jeg tro - takk for tips!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkajobber tar på ;) Har som sagt aldri hatt det problemet. Men takk og lov for vaskbare sofatrekk, husk bare å sett på trekket igjen før det er helt tørt. For ingen ting er mer fiklete og trangt enn tørre sofatrekk. Og ja det hørtes ut som noe helt annet ;)
Oj, kan man det? Da blir vel egt trekkene glattere også, vil jeg tro - takk for tips!

 

Er enklest da ja. Våre sofatrekk går på 30 grader ullvask og så en skikkelig omgang i den gamledagse sentrifugen som står i vaskerommet. Da er de såpass tørre at de kan settes på men fremdeles så våte at de strekker seg pent rundt putene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Wææ, flott start på dagen. Aldri opplevd (heldigvis), men hvis det er en trøst har jeg hatt en sofa full av oppkast, og det synes jeg personlig at er det verste jeg har måttet håndtere, faktisk mye verre enn en bleie som er smurt utover. Og dotrening er bare bra å begynne tidlig med, for det er jo en veldig grei ting å bli trygg på, selv om du ikke får dumpet bleien med det første. Og så satser du på at det var et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter at jeg var ferdig med å kose meg med andres ulykke hadde go'bebien en bæsjelekkasje som gikk ut over pappaens skjorte og sofaen på en gang. Og vi har ikke avtagbare sofatrekk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut
Og etter at jeg var ferdig med å kose meg med andres ulykke hadde go'bebien en bæsjelekkasje som gikk ut over pappaens skjorte og sofaen på en gang. Og vi har ikke avtagbare sofatrekk :(
Det virker veldig perverst å faktisk like innlegget ditt men morsomt var det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...