Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hva er greia med at folk mener emmaljunga Edge duo er tung?

• Logg inn for å svare
25 svar til dette emnet

#21 Vilde2012

Vilde2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 296 Innlegg:

Skrevet 26 juli 2012 - 00:01

Vis innleggbamby skrev 25 juli 2012 - 23:55:

Vis innleggVilde2012 skrev 25 juli 2012 - 22:03:

Vis innleggbamby skrev 25 juli 2012 - 21:41:

Vis innleggVilde2012 skrev 13 juli 2012 - 20:16:

Står her at den er nesten 20 kg tung: http://www.barnevogn...-duo-combi.html Jeg synes sammenligninga med en traktor var god, for det er min mening om vogna også. Ikke fikk jeg plass til den i bilen heller, så det er en blanding av det at den er stor i størrelsen og at den er veldig tung som gjør at jeg ikke liker den. Men for all del, en solid og romslig vogn er det:)
Kan ikke forstå den ikke fikk plass, jeg har en liten mercedes A160 og vogna får glatt inn uten ta av bag el.l :)
Da tror jeg enten du har et romslig bagasjerom eller at du snakker om en annen modell enn jeg. City crossen er jo ei mye mindre vogn sammenlagt for eksempel. Vogna jeg ikke fikk plass til er egde duo. Hadde ikke sjans til å få den inn overhodet i vår bil dersom jeg ikke både tok av alle hjul, samt satte bagdelen i baksetet.
Romslig nei hehe, har du sett de små mercene jeg beskrev, minste rommet bak du får, men det går fint! :) Men city cross er nok bra den selvom bagen er hele 4 cm mindre!

Javel så har du ikke et romslig bagasjerom, men vi kan hvertfall konstatere at det finnes mindre bagasjerom enn i akkurat din bil. Og nei, jeg har ikke sett hvilken type bil du nevner, er ikke inne på dette med bilmerker og modeller ;) Men poenget er vel bare at i vårt bagasjerom så var det overhodet ikke plass.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 EnBlå&ToRosa

EnBlå&ToRosa

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 493 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 26 juli 2012 - 21:52

Vis innleggLØVEN1 skrev 25 juli 2012 - 10:03:

Vis innleggEnBlå&ToRosa skrev 11 juli 2012 - 14:25:

I forhold til veldig mange andre vogner som veier rundt ni-ti kg så er den tung ja. Skal man ha en vogn ut og inn av bilen noen ganger hver dag, så er det mye mere behagelig med en lett vogn, tro meg -jeg har hatt 31stk og vet hva jeg snakker om. Samt at når barnet ditt runder ti-femten kg så blir det ganske tungt å trille i oppoverbakker med en vogn som veier 17kg, grøss... Men som du sier så er det jo en fordel i livet å være sterk og å orke å løfte tungt, men med bekkenløsning og vond rygg er det mange som ikke kan løfte tungt uansett hvor sterke de er:)

Fristende å spørre deg om hvilken vogn du vil foreslå til gutt som antagelig blir lang som broren sin, er avhengig av å ha vognunderstellet i bilen og ta bagen ut og inn. Har en gammel teutonia 2YK sportsvogn som jeg har vært kjempefornøyd med. Vurderer likevel å kjøpe en ny vogn da den er slitt, har du et godt forslag?

De fleste vogner passer til beskrivelsen din hvis dine eneste krav er at man kan ta av bagen ;) Du har ikke litt flere ønsker til vognen? Så blir det litt enklere for meg å anbefale :)

#23 LØVEN1

LØVEN1

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 216 Innlegg:

Skrevet 27 juli 2012 - 06:47

Vis innleggEnBlå&ToRosa skrev 26 juli 2012 - 21:52:

I forhold til veldig mange andre vogner som veier rundt ni-ti kg så er den tung ja. Skal man ha en vogn ut og inn av bilen noen ganger hver dag, så er det mye mere behagelig med en lett vogn, tro meg -jeg har hatt 31stk og vet hva jeg snakker om. Samt at når barnet ditt runder ti-femten kg så blir det ganske tungt å trille i oppoverbakker med en vogn som veier 17kg, grØss... Men som du sier så er det jo en fordel i livet å være sterk og å orke å lØfte tungt, men med bekkenlØsning og vond rygg er det mange som ikke kan lØfte tungt uansett hvor sterke de er:)
Fristende å spØrre deg om hvilken vogn du vil foreslå til gutt som antagelig blir lang som broren sin, er avhengig av å ha vognunderstellet i bilen og ta bagen ut og inn. Har en gammel teutonia 2YK sportsvogn som jeg har vært kjempefornØyd med. Vurderer likevel å kjØpe en ny vogn da den er slitt, har du et godt forslag?
De fleste vogner passer til beskrivelsen din hvis dine eneste krav er at man kan ta av bagen ;) Du har ikke litt flere Ønsker til vognen? Så blir det litt enklere for meg å anbefale :)

lett, smal, romslig, lang. Ønsker at poden kan bruke de lenge og Ønsker derfor ikke de minste hardbagene, videre stØdig og smal, mao en forbedret utgave av teutonias 2Yk som jeg har men som er blitt litt slitt og gammel.

#24 EnBlå&ToRosa

EnBlå&ToRosa

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 493 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 27 juli 2012 - 21:20

Ok:) Dette er hva jeg ville valgt:

Vil du ha 4 faste hjul:
Emmaljunga city cross med citybag.

Vil du ha svingbare fremhjul:
Emmaljunga ozone city med citybag
Brio go

Vis innleggLØVEN1 skrev 27 juli 2012 - 06:47:

Vis innleggEnBlå&ToRosa skrev 26 juli 2012 - 21:52:

I forhold til veldig mange andre vogner som veier rundt ni-ti kg så er den tung ja. Skal man ha en vogn ut og inn av bilen noen ganger hver dag, så er det mye mere behagelig med en lett vogn, tro meg -jeg har hatt 31stk og vet hva jeg snakker om. Samt at når barnet ditt runder ti-femten kg så blir det ganske tungt å trille i oppoverbakker med en vogn som veier 17kg, grØss... Men som du sier så er det jo en fordel i livet å være sterk og å orke å lØfte tungt, men med bekkenlØsning og vond rygg er det mange som ikke kan lØfte tungt uansett hvor sterke de er:)
Fristende å spØrre deg om hvilken vogn du vil foreslå til gutt som antagelig blir lang som broren sin, er avhengig av å ha vognunderstellet i bilen og ta bagen ut og inn. Har en gammel teutonia 2YK sportsvogn som jeg har vært kjempefornØyd med. Vurderer likevel å kjØpe en ny vogn da den er slitt, har du et godt forslag?
De fleste vogner passer til beskrivelsen din hvis dine eneste krav er at man kan ta av bagen ;) Du har ikke litt flere Ønsker til vognen? Så blir det litt enklere for meg å anbefale :)

lett, smal, romslig, lang. Ønsker at poden kan bruke de lenge og Ønsker derfor ikke de minste hardbagene, videre stØdig og smal, mao en forbedret utgave av teutonias 2Yk som jeg har men som er blitt litt slitt og gammel.

#25 Gjest_lillemor og lillefrøken_*

Gjest_lillemor og lillefrøken_*
  • Gjest

Skrevet 08 august 2012 - 14:24

Har alltid plass til den i bagasjerommet, men det betyr at det ikke er så mye plass utenom, og bager må gjerne lirkes til å passe oppi sittedelen eller oppå kurven på understellet. Gjør meg ikke noe om den veier litt å ta inn i bagasjen, det har jeg aldri tenkt over.

Har syntes den har vært god og stødig å trille. Alltid likt vogna veldig godt.

MEN- nå er hun som sitter oppi nesten 14 kg tung, og de gangene vi drar på tur og er nødt til å trille mye oppoverbakker/nedoverbakker, og vi gjerne i tillegg har med oss litt utstyr utenom, så blir jeg ganske heseblesende og sliten i bakkene og ulendt terreng. Når jeg da ser andre mammaer som suser forbi oppover som det skulle vært den enkleste sak, så får det meg til å tenke meg om to ganger, om det er kondisen min det er noe galt med, eller om det hadde vært lettere med en annen vogn. Det vet jeg jo ikke, for har aldri prøvd noen annen vogn ;) Men det er først nå jeg har tenkt tanken om at den faktisk er litt tung ja...

Vi har også i det siste ofte droppet å ta med oss vogn ettersom det tar hele gulvplassen i bagasjerommet på bilen. Hun er jo ikke så avhengig av vogn nå lenger. Så nå kunne en litt mindre vogn også vært hendig.

Dette innlegget har blitt redigert av lillemor og lillefrøken: 08 august 2012 - 14:27

#26 mamma-90

mamma-90

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 08 august 2012 - 17:04

Jeg har en Edge og er superfornøyd. Hadde samme innstilling som deg i ca. 1 år til jeg fant ut at jeg ville ha en litt mindre vogn til soving i barnehage men som jeg også kunne bruke på shopping og reiser. Skaffet meg en Simo 487 og forstod da at min Edge på 20 kg!! ikke var særlig lett i FORHOLD til simoen. Før veide gjennomsnittsvogna rundt 20 kg, men gjennomsnittsvogna nå veier 10 kg.

Jeg sverget forsatt til Edgen og brukte den mye. Så etter en ferie fant jeg ut at jeg ikke likte Simoen, så skaffet meg en Emmaljunga city Jet istedet. Og dæven..... jeg er helt forelska i den vogna. og jeg har sagt som deg hele tiden at jeg synes det går greit selv om vogna er litt tyngre enn andre, og kommer ikke til å selge den. Liker den kjempe godt forsatt og det var mine foreldre som kjøpte den til meg, så den skal gå i arv til neste mann.

Men jeg sa til min mann tidligere i dag at trolig kommer jeg til å bruke City Jeten med mindre vi skal gå skikkelige turer og på vinterstid... :)
<3 Mamma til Emil født 28.01.2011<3
   //Prøver på en søster eller bror//