Klarer ikke bestemme meg, hvilken bør jeg velge?
Stokke eller Manduca bæresele
Opprettet av
Gjest_Prinsesse x 2_*
, juli 09 2012 18:39
10 svar til dette emnet
#1 Gjest_Prinsesse x 2_*
Skrevet 09 juli 2012 - 18:39
Står mellom Stokke mycarrier og Manduca new style. Hvilken er best?
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 09 juli 2012 - 19:47
Jeg kjenner ikke Stokke sin, men elsker Manducaen vår. Den er virkelig som en god mage-/ryggsekk å bære og den kan brukes lenge!
Skrevet 09 juli 2012 - 20:04
Har lest litt nå og det ser ikke ut som om Stokke bæreselen er like bra ergonomisk for hverken deg eller barnet som det feks. Manduca, Mei-tei eller Ergo er... Sjekk på tettinntil.no om det er noe bæretreff i nærheten av der du bor så kan du jo prøve noe og se hva som passer deg!
#4 Gjest_Prinsesse x 2_*
Skrevet 10 juli 2012 - 05:59
Takk for svar:)
Skrevet 11 juli 2012 - 19:33
Manduca, uten tvil! Veldig god sele, kan brukes opp til barnet er 3-4 år gammelt
Storesøster ♥ 2008
Lillesøster ♥ 2010
Lillesøster ♥ 2010
#6 Gjest_Prinsesse x 2_*
Skrevet 11 juli 2012 - 20:49
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ skrev 11 juli 2012 - 19:33:
Manduca, uten tvil! Veldig god sele, kan brukes opp til barnet er 3-4 år gammelt 
Ja tror jeg ender opp med Manduca
Hvorfor anbefales det at de ikke skal brukes før 3,5kg egentlig? Da må jeg jo egentlig vente en god stund. Hun er 3kg nå ( 3 uker) anbefales vel heller ikke å brukes så ung, men i korte perioder så jeg feks får laget meg en brødskive går det vel bra?
Skrevet 11 juli 2012 - 21:33
Jada, det går bra
Det står jo at den kan brukes helt fra nyfødt, og 500 g fra eller til tror jeg ikke har så mye å si egentlig. Men manduca er ikke helt ideelt for babyer under 4-5 mnd, da er ofte sjal bedre. Caboo er et ringsjal som ikke krever knyting, så det blir like enkelt å ta på som en manduca (hvis ikke enklere). Jeg brukte caboo-sjalet mitt hver dag de første 5 mnd, før jeg gikk over til Manducaen.
http://lotusbarn.no/...x&cPath=545_332
http://lotusbarn.no/...x&cPath=545_332
Storesøster ♥ 2008
Lillesøster ♥ 2010
Lillesøster ♥ 2010
#8 Gjest_Prinsesse x 2_*
Skrevet 12 juli 2012 - 19:23
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ skrev 11 juli 2012 - 21:33:
Jada, det går bra
Det står jo at den kan brukes helt fra nyfødt, og 500 g fra eller til tror jeg ikke har så mye å si egentlig. Men manduca er ikke helt ideelt for babyer under 4-5 mnd, da er ofte sjal bedre. Caboo er et ringsjal som ikke krever knyting, så det blir like enkelt å ta på som en manduca (hvis ikke enklere). Jeg brukte caboo-sjalet mitt hver dag de første 5 mnd, før jeg gikk over til Manducaen.
http://lotusbarn.no/...8;cPath=545_332
http://lotusbarn.no/...8;cPath=545_332
Takk for svar:)
Ja leste det sto litt forskjellig om når man burde begynne med den. Men så det var et sånt innebygd nyfødtinnlegg til den?
Klikket den hjem i posten igår så da får vi se.
Har et sjal, men får så vondt i ryggen av å bruke det :/
Skrevet 13 juli 2012 - 09:29
Hva slags sjal har du, og hvordan bruker du det?
Det skal mye til for å få vondt i ryggen av å bruke bæresjal med så små barn, så jeg lurer på om du kanskje gjør noe feil?
Grunnen til at Manduca ikke er egnet for de minste er at de rett og slett er så små at det er vanskelig å få strammet Manducaen skikkelig rundt dem så de sitter helt stødig og med rett støtte. De kan lett sige litt i sammen og da sitter de ikke lenger ergonomisk.
Anbefaler deg å prøve ut bæresjalet litt mer jeg da, kanskje ta en tur inn på tettinntil.no og legge inn ett bilde av hvordan du bruker det så får du tips der om det er noe du kan gjøre annerledes. Nyfødt i bæresjal skal virkelig ikke kunne kjennes på ryggen i det hele tatt.
Det skal mye til for å få vondt i ryggen av å bruke bæresjal med så små barn, så jeg lurer på om du kanskje gjør noe feil?
Grunnen til at Manduca ikke er egnet for de minste er at de rett og slett er så små at det er vanskelig å få strammet Manducaen skikkelig rundt dem så de sitter helt stødig og med rett støtte. De kan lett sige litt i sammen og da sitter de ikke lenger ergonomisk.
Anbefaler deg å prøve ut bæresjalet litt mer jeg da, kanskje ta en tur inn på tettinntil.no og legge inn ett bilde av hvordan du bruker det så får du tips der om det er noe du kan gjøre annerledes. Nyfødt i bæresjal skal virkelig ikke kunne kjennes på ryggen i det hele tatt.
Skrevet 13 juli 2012 - 11:01
Fikk en Caboo i fødselsgave fra min mor - den er fantastisk! Enkel å bruke og veldig behagelig!
Skrevet 13 juli 2012 - 20:38
Ja, det er et innebygd spedbarnsinnlegg i manducaen, men jeg har ikke brukt det selv, så har ikke noe erfaring med det dessverre. Men har inntrykk av at det stemmer det hun over her skriver, at det kan bli vanskelig å få strammet godt nok til rundt den nyfødte for å unngå at hun siger sammen. Når minsta var nyfødt kunne jeg knapt nok merke at jeg bar på henne i caboo-sjalet, så belastningen på ryggen er minimal når sjalet er riktig strammet til.
Storesøster ♥ 2008
Lillesøster ♥ 2010
Lillesøster ♥ 2010