Hei.
Jeg er ei jente på 25 år som har blitt gravid:)
jeg fant det ut i dag, er 7 uker på vei.
jeg er litt overvektig, veier 85 kilo og er 168 høg.
jeg hodler på å slanke meg med milkshake, men må jo slutte med det nå.
har dere gode råd til slanking mens jeg er gravid? hva kan jeg spise som er også sunt for fosteret?
2
jeg og min kjæreste har røyket marihuana i 3 år, vi slutter selfølgli og røyke nå i dag grunnet jeg er blitt gravid, men kan det ha tatt skade allerede på fosteret?
slanking i svangerskapet
Opprettet av
khitty_
, juli 06 2012 13:52
2 svar til dette emnet
Skrevet 06 juli 2012 - 13:52
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 06 juli 2012 - 16:58
Fint at du slutter med både narkotika og shake, men du skulle gjort det for lenge siden. Fosteret kan ha tatt skade av at du har røkt nå de første ukene frem til du fant ut av du er gravid. Og jeg håper dere virkelig har sluttet begge to og fortsetter å holde dere unna. Spis vanlig mat, og gå litt turer, du kan ikke slanke deg når du går gravid, men du kan holde deg sunn også ta opp slanking etter at du er ferdig å amme om du skal det. Anbefaler deg å fortelle dette til enten lege eller jordmor, så kan de helt sikkert fortelle deg litt om kosthold i svangerskap.
- CaptainHindsight liker dette
Det er bedre å tenne et lys, enn å forbanne mørket.
Skrevet 06 juli 2012 - 19:34
Du skal ikke slanke deg når du er gravid, men du kan mosjonere og spise sunt så du ikke legger på deg så mye.
Spis minst 4 måltider om dagen, så grovt og grønt som mulig. Spis godteri bare på lørdag og frukt/bær om du sjesker på noe godt de andre dagene i uken.
Så kan du slanke deg når ungen er født.
Google kosthold + svangerskap så finner du mange gode tips, det er barnets behov som kommer først nå, også får du tenke på linjene senere.
Spis minst 4 måltider om dagen, så grovt og grønt som mulig. Spis godteri bare på lørdag og frukt/bær om du sjesker på noe godt de andre dagene i uken.
Så kan du slanke deg når ungen er født.
Google kosthold + svangerskap så finner du mange gode tips, det er barnets behov som kommer først nå, også får du tenke på linjene senere.