Gå til innhold

Noen som brukte lang tid på å venne barnet til smokk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, her fikk han smokk andre dagen på sykehuset, tok den da, men mistet den hele tiden. Da han var et par uker gammel nektet han å ta den lenger, vi prøvde med jevne mellomrom, før han plutselig fant ut at den kunne være grei å ha likevel etter at vi nattavvendte ved ca 9 mnd. Men så lenge han visste det var pupp tilgjengelig så var det overhodet ikke aktuelt nei.

 

Nå er han 11 mnd og bruker smokk fast når han sover, og klarer stort sett å finne den selv hvis han trenger den i løpet av natten. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et barn som begynte å bruke smokk rundt 20 mnd. Moren hadde prøvd å lure i smokk siden fødselen. Plutselig _uten forvarsel_ ble smokken bestevenn!

Så ingen tips, men håp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIL du at barnet skal bruke smokk?

 

Eheh... du tror folk flest kjøper smokker fordi babyene spør så pent, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis barnet ikke vil ta hvorfor skal barnet absolutt ha? det er jo greit å ikke bruke..da slipper du å avvenne den med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIL du at barnet skal bruke smokk?

 

Eheh... du tror folk flest kjøper smokker fordi babyene spør så pent, eller?

 

Hun sliter med å få barnet til å ta smokken, hvorfor "tvinge" barnet til å bruke smokken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIL du at barnet skal bruke smokk?
Eheh... du tror folk flest kjøper smokker fordi babyene spør så pent, eller?
Hun sliter med å få barnet til å ta smokken, hvorfor "tvinge" barnet til å bruke smokken???

 

 

fordi det av og til er veldig greit å ha en "propp" å sette i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke heller hvorfor man skal lære et barn å bruke smokk - hvis barnet er like fornøyd uten, er vel det bare bra? Man slipper avvenning og potensielle problemer med tannstilling senere pga smokkbruk over for lang tid... Dersom barnet ikke vil ha smokk og har det fint uten og er blid, er det vel ikke noe poeng i å venne det til smokk for så å venne det av smokk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke heller hvorfor man skal lære et barn å bruke smokk - hvis barnet er like fornøyd uten, er vel det bare bra? Man slipper avvenning og potensielle problemer med tannstilling senere pga smokkbruk over for lang tid... Dersom barnet ikke vil ha smokk og har det fint uten og er blid, er det vel ikke noe poeng i å venne det til smokk for så å venne det av smokk igjen?

 

Når man vil at barnet skal bruke smokk, så er det vel gjerne fordi man IKKE har det like fint uten...

 

Her var det oppvåkninger 10-15 ganger per natt frem til smokken ble godtatt, og jeg måtte pent stille som smokk mesteparten av natten. Helt greit de første månedene altså, men etter 9 mnd så begynte det å bli vanskelig å fungere.

 

(Var forresten MAM som fungerte til slutt her.)

 

#2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VIL du at barnet skal bruke smokk?
Eheh... du tror folk flest kjøper smokker fordi babyene spør så pent, eller?
Hun sliter med å få barnet til å ta smokken, hvorfor "tvinge" barnet til å bruke smokken???

 

 

fordi det av og til er veldig greit å ha en "propp" å sette i

 

Den proppen skriker de vel etter NÅR de har vendt seg til den vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke heller hvorfor man skal lære et barn å bruke smokk - hvis barnet er like fornøyd uten, er vel det bare bra? Man slipper avvenning og potensielle problemer med tannstilling senere pga smokkbruk over for lang tid... Dersom barnet ikke vil ha smokk og har det fint uten og er blid, er det vel ikke noe poeng i å venne det til smokk for så å venne det av smokk igjen?

 

Fikk du inntrykk av at barnet var blid og fornøyd uten smokk når du leste innlegget?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille begynte når hun var rundt 3 mnd men vil bare ha den når hun er trøtt og skal sove.. Hun har ett veldig sugebehov så greit med litt avlastningshjelp fra smokken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt at smokk var tull, helt til han begynt å bruke meg som smokk... Det førte til overstimulering av melkeproduksjonen og han fikk nesten bare formelk til måltidene som igjen førte til magevondt. Det ble en mye bedre babytid da han tok smokken etter 8 uker, både for han og meg. Og avenningen gikk som en lek, sluttet uten noe gråt eller mas da han var litt over 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke heller hvorfor man skal lære et barn å bruke smokk - hvis barnet er like fornøyd uten, er vel det bare bra? Man slipper avvenning og potensielle problemer med tannstilling senere pga smokkbruk over for lang tid... Dersom barnet ikke vil ha smokk og har det fint uten og er blid, er det vel ikke noe poeng i å venne det til smokk for så å venne det av smokk igjen?
Fikk du inntrykk av at barnet var blid og fornøyd uten smokk når du leste innlegget? HI

 

Tja, i og med at hovedinnlegget var på to setninger og ikke sa så mye, syntes jeg det var ganske åpent - det var andre som skrev litt mer utfyllende nedover. Det var ikke ment som noen kritikk, men rett og slett et åpent spørsmål. Dersom barnet ikke er blid og fornøyd uten smokk og vil bruke mamma som smokk i stedet, skjønner jeg selvsagt behovet - men det var faktisk umulig å lese seg til ut fra hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg sikkert åtte uker med all slags prøving...hun skulle ikke ha! men hun hang i puppen konstant og skreik som et villdyr hvis hun ikke fikk. Til slutt prøvde jeg å dyppe smokken i sukkervann. Etter to,tre dypp og rett i munnen satt smokken. Siden har hun brukt den med stor glede (uten sukkervann;) Herlig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...