Gå til innhold

En grunn til å være skeptisk til hunder!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver

Tragisk sak!

Man bør uansett alltid være skeptisk til hunder man ikke kjenner. Jeg føler at min hund er super snill og god, men ville aldri stolt 100% på henne. De er dyr som følger sine instinkter.

 

Og det er absolutt på sin plass å avlive disse tre hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Du er vel en av de mødrene som røsker barnet ditt over til andre siden av veien nÅr det kommer en hund imot. JA det finnes farlige hunder, men det er mange ting i livet som er mye farligere, og mer sannsynlig. Som Å havne i en trafikkulykke for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som tar bort ungen min eller løfter henne opp hvis det kommer en løs hund. Det er tross alt en hund jeg ikke kjenner og ikke aner om er aggressiv eller ei. Heller "safe than sorry"!

 

Og slike tilfeller som dette bekrefter at jeg har rett med tanke på mine bekymringer for løse hunder!

 

Håper denne eieren får seg en skikkelig bot, en som svir skikkelig i lommeboka!!

 

Og som det er sagt, jeg stoler ikke på NOEN dyr 100%!! Heller ikke kattene mine. Det er dyr med instinkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Mitt største mareritt dette.

 

For to uker siden var jeg i et nytt boligfelt og gikk tur med sønnen min. Da kom det er hund, uten bånd, løpende mot oss. Jeg er livredd hunder og denne fulgte oss 300 meter. Den virket snill, men jeg returnerte raskt da jeg opplevde stort ubehag. Skjønner virkelig ikke at hundeeiere ikke tar hensyn til oss som er redde. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller en grunn til å være skeptisk til idiotiske hundeEIERE spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang kom det en hund løøøøøpende mot meg og min datter, eierne gikk som ingenting var galt i verden. Jeg SKREK: Om den hunden nærmer seg her, så spenner jeg den til helvete!

 

 

 

Hehehe... jeg fikk panikk. Da ropte eierne noe VELDIG på hunden, og den snudde. Men jeg hadde spent, stod klar... Det er mitt instinkt.

 

 

Det er mange hundeeiere som synes sånne folk som meg er helt idioter, for deres hunder er jo bare sååååå snille. Men NEI, jeg vil ikke hilse eller klappe andres hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mafan

Alle skal være skeptisk til hunder. Jeg er skeptisk til min hund selv om han aldri har vist den minste antydning til aggresjon, fordi han er et dyr. Han får ikke være alene med ungen, og han får ikke hilse på barn hvis han ikke er rolig. Jeg prakker han ikke på folk som er usikker, og det skal man heller ikke gjøre fordi det også vil gjøre hunden usikker.

lilje; du er redd, jeg skjønner reaksjonen din, men det er IKKE særlig lurt. Det er det som er litt dumt med folk som er redd for hunder, noen roper og skriker om de ser en hund, og det gjør hunden veldig gira. Hadde ikke eierne hatt kontroll på hunden sin, ville den mest sannsynlig gått bort til deg FORDI du skrek, hadde du så fortsatt med å spenne etter hunden så hadde du, om du traff den rette hunden, skapt en veldig farlig situasjon for deg og datteren din. Det beste du kan gjøre om du treffer en løs hund er å overse den, totalt, da vil den stort sett la deg være i fred. Mange hunder er løse når det ikke er båndtvang og de springer som regel rett forbi folk. Man skal ikke la hunden sin løpe mot folk (jf. hundeloven), men det kan skje og det skjer ganske ofte... Da er det kanskje lurt å gjøre andre ting enn det du gjorde her. Du skaper også frykt hos datteren din når du gjør slik. Greit at du er redd for hunder men trenger hun å være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...