Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Jobbe i samme barnehage som min sønn

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Miss 84

Miss 84

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 464 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 11:24

Jeg har netopp fått jobb i barnehage.. det som jeg tenker en del på er at min sønn på 1 år begynner omtrent samtidig som meg i denne barnehagen.

Er litt usikker på hvordan dette vil være, spesielt hvordan det vil påvirke
han.

Vi er på hver vår avdeling, men er en del sammen ute på formidager og ettermiddager.

Hva om han vil til mamman sin? Føler at det kan være sårdene for han dersom jeg er ute med han, men jeg ikke kan være så mye med han.

Noen med erfaring eller synspukt rundt dette??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 11:28

Tror ikke du skal tenke så mye på det. Blir litt som med søsken det. Jeg har fire barn og kan selvsagt ikke hjelpe/kose med alle akkurat samtidig, de må rett og slett lære seg å vente litt på tur og dele på mammaen sin. Tenker at du får hjelpe/kose med det barnet som trenger det mest der og da, enten det er et annet barn, eller ditt eget. Vet om flere som har jobbet i samme barnehage som de har egne barn, og det har som regel ikke vært noe problem.

#3 lille sprelle

lille sprelle

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 481 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 13:16

Har flere eksempler av dette i barnehagen der snuppa går. Det ser ikke ut til at det er noe problem. Ha klare linjer og unngå ditt barns gruppe så mye det lar seg gjøre. (de er vel ikke alle sammen sammen som regel).

#4 prins2010&prinsesse2012

prins2010&prinsesse2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:
  • StedAuli

Skrevet 04 juli 2012 - 13:35

Jeg jobber i samme barnehage som sønnen min på 2 går i.. Det har gått veldig fint, men innimellom har han perioder hvor han vil henge i bena mine :) men det er mye mer positivt enn negativt å ha han der. Elsker den tette oppfølgingen jeg kan ha med de som passer han :)

#5 har jente og gutt og ny spire

har jente og gutt og ny spire

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 16:13

det har ikkje eg hatt noko problem med.har jobba på samme avd som jenta mi.ingen problem..så eg trur ikkje du trenger bekymre deg for det.

#6 Miss 84

Miss 84

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 464 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 16:37

Tusen takk for mange svar. Dette gjør at jeg kan senke skuldrene litt i forhold til dette. Ser jo også det positive med at han slipper laaange dager, praktisk ifht leverine/henting osv. Da regner jeg med at han takler det som andre barn (han er ikke mer mammadalt enn andre på hans alder).