Vet dere hvordan jeg kan få det til?
Jeg trenger klart et sted å bo, en jobb og en trygg barnehageplass til barnet. Jeg ønsker ikke å være au pair eller lignende - jeg vil flytte og bli der. Jeg er utdannet hudpleier og aromaterapeut, så det er heldigvis et yrke som finnes i alle land og som er populært verden over. Jeg er fullt klar over at det er kjempedårlig betalt men et sted må man begynne, og takk Gud for sparepenger.
Jeg vil bo i et land som er varmere enn Norge, men det må være trygt der for barn. Det er mine eneste kriterier. Frankrike, Italia, Amerika somewhere .... Disse har streifet tankene mine ekstra.
Er det noen snille damer her med tips til HVORDAN jeg kan få til å finne bosted og jobb utenlands? Kan jo ikke bare bestille enveisbilletter og dra, akkurat.
Jeg er kjempe takknemlig for all hjelp jeg kan få!
Jeg vil flytte utenlands.
Opprettet av
babygirl<3
, juli 03 2012 20:39
3 svar til dette emnet
Skrevet 03 juli 2012 - 20:39
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 04 juli 2012 - 01:32
jeg ville holdt meg innenfor Schengen, om jeg var deg, ikke satset på Amerika, eller langt-vekk-istad...
kanskje du skal starte letinga hvor det er norske skoler, norske kolonier? slik som spania? da har du kanskje mulighet for å finne ett nettverk samtidig.
NAV /arbeidsformidlingen kan kanskje hjelpe til med ledige stillinger i utlandet??
kanskje du skal starte letinga hvor det er norske skoler, norske kolonier? slik som spania? da har du kanskje mulighet for å finne ett nettverk samtidig.
NAV /arbeidsformidlingen kan kanskje hjelpe til med ledige stillinger i utlandet??
Skrevet 04 juli 2012 - 07:05
Med tanke på dagens økonomiske ustabilitet og global resesjon ville jeg i grunnen ikke råde deg til å etablere deg noe annet sted enn i Norge, spesielt hvis du har tenkt deg å drive som hudpleier. I Norge har folk faktisk råd til å gå til hudpleier jevnlig, men med en gang du krysser grensen er situasjonen en helt annen. Det er ikke for ingenting at folk kommer i hopetall fra hele verden for å søke jobb i Norge.
Når det er sagt; Hva med Spania? Det er mange nordmenn i Spania og derav også mange institusjoner opprettet for nordmenn i Spania som kan være greie å ha i ryggen i begynnelsen (f.eks. norske skoler og barnehager). Spansk er dessuten et relativt lett språk å lære, klimaet er godt, menneskene hyggelige og maten er god. Jeg har selv bodd og jobbet i Spania, men det var før den økonomiske krisen, så nå er det nok ikke så lett å få jobb eller etablere seg selv lenger.
Uansett, arbeidsmulighetene i det landet du snuser på bør kartlegges nøye før du drar siden det for tiden er vanskelig å få jobb omtrent over alt. Dette gjelder både Sør-Europa og Nord-Amerika. Men et land som blomstrer veldig er Argentina, kanskje det er noe?
Lykke til uansett!
Når det er sagt; Hva med Spania? Det er mange nordmenn i Spania og derav også mange institusjoner opprettet for nordmenn i Spania som kan være greie å ha i ryggen i begynnelsen (f.eks. norske skoler og barnehager). Spansk er dessuten et relativt lett språk å lære, klimaet er godt, menneskene hyggelige og maten er god. Jeg har selv bodd og jobbet i Spania, men det var før den økonomiske krisen, så nå er det nok ikke så lett å få jobb eller etablere seg selv lenger.
Uansett, arbeidsmulighetene i det landet du snuser på bør kartlegges nøye før du drar siden det for tiden er vanskelig å få jobb omtrent over alt. Dette gjelder både Sør-Europa og Nord-Amerika. Men et land som blomstrer veldig er Argentina, kanskje det er noe?
Lykke til uansett!
Skrevet 04 juli 2012 - 20:02
Sveits her jeg bor er vel sammen med Norge to av de tryggeste landene både i forhold til fysisk sikkerhet og økonomi. Men du må da kunne enten fransk, tysk eller italiensk for å kunne etablere deg ordentlig.