Vet dere hvordan jeg kan få det til?
Jeg trenger klart et sted å bo, en jobb og en trygg barnehageplass til barnet. Jeg ønsker ikke å være au pair eller lignende - jeg vil flytte og bli der. Jeg er utdannet hudpleier og aromaterapeut, så det er heldigvis et yrke som finnes i alle land og som er populært verden over. Jeg er fullt klar over at det er kjempedårlig betalt men et sted må man begynne, og takk Gud for sparepenger.
Jeg vil bo i et land som er varmere enn Norge, men det må være trygt der for barn. Det er mine eneste kriterier. Frankrike, Italia, Amerika somewhere .... Disse har streifet tankene mine ekstra.
Er det noen snille damer her med tips til HVORDAN jeg kan få til å finne bosted og jobb utenlands? Kan jo ikke bare bestille enveisbilletter og dra, akkurat.
Jeg er kjempe takknemlig for all hjelp jeg kan få!
Jeg vil flytte utenlands.
Opprettet av
babygirl<3
, juli 03 2012 20:39
3 svar til dette emnet
Skrevet 03 juli 2012 - 20:39
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 04 juli 2012 - 01:32
jeg ville holdt meg innenfor Schengen, om jeg var deg, ikke satset på Amerika, eller langt-vekk-istad...
kanskje du skal starte letinga hvor det er norske skoler, norske kolonier? slik som spania? da har du kanskje mulighet for å finne ett nettverk samtidig.
NAV /arbeidsformidlingen kan kanskje hjelpe til med ledige stillinger i utlandet??
kanskje du skal starte letinga hvor det er norske skoler, norske kolonier? slik som spania? da har du kanskje mulighet for å finne ett nettverk samtidig.
NAV /arbeidsformidlingen kan kanskje hjelpe til med ledige stillinger i utlandet??
Skrevet 04 juli 2012 - 07:05