Gå til innhold

Noen med juridisk kompetanse her?? Trenger hjelp i forhold til samboerskap og dødsfall.


blomsterpotten

Anbefalte innlegg

Min mor fant tilbake til sin barndomskjæreste etter skilsmissen med min far. Nå, etter 8 år, døde han plutselig og mamma sitter i situasjonen hvor hun ikke arver noe og ikke har noen steder å gjøre av seg.

Mitt spørsmål er da siden det er tre arvinger som nå allerede slåss om det han etterlot seg så ønsker mamma å dra fra huset så fort som mulig. Problemet er at tredjeparten (far til to barn som arver sin mors del da hun også er død) tror det er store verdier i huset og ønsker å stenge det av uten så ingen ting blir fjernet fra det. Verdier finnes det ikke i huset ettersom alt er på konto og invistert i annen eiendom, men det tror ikke tredjeparten noe på.

Men hvordan kan mamma dra og samtidig få med seg hennes eget som selvfølgelig ikke er mulig å bevise at er hennes ettersom det er tatt med fra første ekteskap og ellers kjøpt av henne de siste 8 årene?

 

Jeg håper det er noen som kan hjelpe med dette spørsmålet da jeg selv ikke finner noen svar på nettet.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips:

Hun burde få seg en advokat med en gang samt begjære offentlig skifte.

Hvis det virkelig blir såpass trøbbel med arvingene er dette den eneste måten å løse det så ryddig det går an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring namsmannen, han har alltid gode råd.

 

arv etter samboer er ikke lett, om det ikke finnes noe nedskrevet, samboeravtale e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fant tilbake til sin barndomskjæreste etter skilsmissen med min far. Nå, etter 8 år, døde han plutselig og mamma sitter i situasjonen hvor hun ikke arver noe og ikke har noen steder å gjøre av seg.

Mitt spørsmål er da siden det er tre arvinger som nå allerede slåss om det han etterlot seg så ønsker mamma å dra fra huset så fort som mulig. Problemet er at tredjeparten (far til to barn som arver sin mors del da hu

n også er død) tror det er store verdier i huset og ønsker å stenge det av uten så ingen ting blir fjernet fra det. Verdier finnes det ikke i huset ettersom alt er på konto og invistert i annen eiendom, men det tror ikke tredjeparten noe på.

Men hvordan kan mamma dra og samtidig få med seg hennes eget som selvfølgelig ikke er mulig å bevise at er hennes ettersom det er tatt med fra første ekteskap og ellers kjøpt av henne de siste 8 årene?

 

Jeg håper det er noen som kan hjelpe med dette spørsmålet da jeg selv ikke finner noen svar på nettet.

På forhånd takk.

 

 

Men hvis moren din har hatt folkeregistrert adresse der de siste åtte årene så vil det vel bli vanskelig for tredjepart å bevise at farens ting fra tidligere tilhører faren også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...