Søstra mi ble banka av mannen sin, men har valgt å tilgi ham, noe jeg har vondt for å gjøre...
Men hvordan skal jeg forholde meg til han nå? Våres første måte endte med at jeg drapstruet ham; dersom du slår henne igjen, dreper jeg deg... Kanskje ikke så lurt, men det er så mye følelser involvert....
Skal jeg bare akseptere og respektere min søsters valg? Skal jeg prøve å oppføre meg normalt ovenfor ham?
Sånn det er nå vil jeg ikke ha noe med han å gjøre, jeg vil ihvertfall ikke ha ham inærheten av barna mine...
Søstra mi ble banka, hvordan forholder jeg meg til gjerningsmannen?
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 02 2012 09:48
6 svar til dette emnet
Skrevet 02 juli 2012 - 09:48
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 02 juli 2012 - 09:51
Synes det må være greit med fiendtlig holdning, men tomme trusler (regner med at di ikke faktisk vurderer å drepe han) skremmer ingen. Ville ikke likt å ha han i nærheten av barna, i alle fall ikke uten tilsyn.
Skrevet 02 juli 2012 - 09:56
Jeg hadde aldri respektert at min søster tilga en mann som hadde banket henne opp. Hadde hun insistert på å fortsette forholdet, så hadde jeg gjort det klart at jeg er her for henne. Jeg hadde gjort hva jeg kunne for å beholde kontakten, men jeg hadde behandlet mannen hennes som luft.
Jeg skjønner godt at du gikk så langt som til drapstrusler. Noen ganger tar bare følelsene overhånd. Bare ikke gjør det igjen slik at han får sjanse til å ta opp samtalen og bruke det mot deg. Han vet nå at du har han på radaren, så pass på at han ikke tvinger henne til å fjerne seg fra venner og familie. Da bør alle varsellamper blinke!
Jeg skjønner godt at du gikk så langt som til drapstrusler. Noen ganger tar bare følelsene overhånd. Bare ikke gjør det igjen slik at han får sjanse til å ta opp samtalen og bruke det mot deg. Han vet nå at du har han på radaren, så pass på at han ikke tvinger henne til å fjerne seg fra venner og familie. Da bør alle varsellamper blinke!
Skrevet 02 juli 2012 - 10:09
Har det omtrent likt med min mor. Hun er sammen med en destruktiv mann og lyver, stjeler og ikke minst drikker... Synes hun faller ned trappa og at hunden drar henne over ende, så jeg skjønner jo hva som foregår uten at hun vil innrømme det.
Men det jeg skulle komme fram til var at jeg nekter å ha noe med han å gjøre. Han blir ikke invitert hit under noen omstendigheter og jeg drar ikke til min mor hvis han er der. Dette gjør at det kan bli litt vanskelig å treffes innimellom, men det er ikke min feil.. Jeg tenker at alt får konsekvenser og dette er da hennes valg...
Men det jeg skulle komme fram til var at jeg nekter å ha noe med han å gjøre. Han blir ikke invitert hit under noen omstendigheter og jeg drar ikke til min mor hvis han er der. Dette gjør at det kan bli litt vanskelig å treffes innimellom, men det er ikke min feil.. Jeg tenker at alt får konsekvenser og dette er da hennes valg...
Skrevet 02 juli 2012 - 10:16
Min søster og vart banka opp av gubben og tilga han. Vart slutt etter 3 mnd. Men jeg gjekk rett på gubben og sa rett ut kva jeg mente om han.
Siste repliken han fikk var at. Ser eller hører jeg noe om min søster vedr samme episode. Anmelder jeg deg.
Siste repliken han fikk var at. Ser eller hører jeg noe om min søster vedr samme episode. Anmelder jeg deg.
Skrevet 02 juli 2012 - 11:21
Det er helt greit å si hva du mener. Dersom du kommer til å gjennomføre det, si at du anmelder hvis det skjer en gang til.
MEN du må akseptere din søsters valg.
Det er forøvrig helt greit å anmelde anonymt når som helst.
Politiet ser helst at de får beskjed med en gang en straffbar handling skjer (dvs nå)
MEN du må akseptere din søsters valg.
Det er forøvrig helt greit å anmelde anonymt når som helst.
Politiet ser helst at de får beskjed med en gang en straffbar handling skjer (dvs nå)
Skrevet 02 juli 2012 - 13:54
Har de barn sammen? I tilfelle hadde jeg glatt sendt bekymringsmelding til barnevernet.
Og jeg kunne godt funnet på å anmeldt ham til politiet på vegne av min søster, slik at de får ham inn i "systemet" sitt.
Slike mannfolk skal ikke beskyttes på noen måte.
Og jeg kunne godt funnet på å anmeldt ham til politiet på vegne av min søster, slik at de får ham inn i "systemet" sitt.
Slike mannfolk skal ikke beskyttes på noen måte.
Den som gir seg er en dritt.