Gå til innhold

Balansesykkel til 2-åring


allabarna

Anbefalte innlegg

Det har vært endel innlegg om balansesykler her inne i det siste. Nå har vi bestemt oss for å kjøpe en til sønnen vår som akkurat fylte 2 år. Men ser det finnes veldig mange ulike typer. Har du en å anbefale blir jeg glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår to-åring fikk denne på bursdagen sin og elsker den. Den er med han overalt.

 

Den er ganske lav på laveste sittehøyde og kan justeres. Siden den er i tre, ikke metall, så er den også lett og håndterbar for en liten tass. Han ble forøvrig to i slutten av mars og har nå veldig god balanse på sykkelen og øver allerede på vanlig tråsykkel uten støttehjul (men med sånn stang som vi holder i bak).

 

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/barnesykkel-2-8-aar/wood-basic-loepesykkel-12-eva-hjul-1079451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kjøpe en fra obs med 10" hjul begynner å passe til jenta vår som er 2 1/2 år, men ho er jo bare ca. 85 cm høy. Anbefaller og sjekke ut hvor høye syklene er hvis 2 åringen er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurte på å kjøpe den de har på sport1, xeed tror jeg den heter. Noen som har prøvd den?

Hvordan er det med tresykler ute da, må passe på å sette de under tak når de ikke er i bruk da?

 

Ikke for å kuppe tråden,men greit å bruke denne til litt ekstra spørsmål tenkte jeg.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mini fikk balansesykkel når han var ca 20mnd.

 

Det viktigste er å kjøpe en lav nok sykkel som ikke veier så mye.

 

Vi kjøpte en i metall på xxl, den var akkurat lav nok (10"), og mini var vel ca 82cm (?).

 

Skal den stå ute/brukes i regn anbefales metall... Tresykler tåler ikke å stå/brukes ute på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...