Henger fortsatt med her selv!
Som nevnt tidligere blir tulla mi 6 mnd 25. juli. Ved 5 mnd kontroll var hun 66 cm og 7580 g =)
«Jeg lurer på når dere begynner å jobbe igjen og når barna deres begynner i bhg og har dere søkt å fått plass?»
Jeg skal begynne i jobb igjen den 5.september. Har ikke fått barnehageplass, nei. Faren hennes begynner sin permisjon når jeg slutter min. Altfor kort permisjon for min egen del, men men..
«Noen andre som merker at de trenger mindre søvn?»
Ja, min bytter på 2-3 lurer om dagen. Våken 3 timer fra hun står opp kl 7. Første luren er alt fra 30 min til 2 timer. Så våken 2-3 timer, neste lur er også på alt fra 30 min til 2 timer. 19.00 er det natta.
Ang tenner så har min siklet og gnagd i 3 mnd allerede, men fortsatt ikke en eneste tann. Håper alle «popper» ut samtidig, og snart ganske snart, for begynner å bli lei alt det ekstra klesskiftet det er med sikkel og gulp
«Blander dere grøten etter pakningen?»
Nei, blander min egen blanding, for snuppa liker litt fruktpure i grøten sin
«Hvilken str i klær bruker deres små?»
Vi er midt mellom str skifte nå, noen av plaggene passer, mens andre er for små.
Jeg liker at de er litt store i str, men samboeren min syns hun ser ut som en slask da.. hehe ikke lett
«Glemte å spørre om dere har klipt deres mini?? går dere til frisør? bruker dere barbermaskin/ bare saks??»
Har litt lyst til å klippe henne, for hun har mistet masse hår, så hun ser litt snodig ut. Men fikk litt noia da jeg skrudde på maskinen, så turde ikke enda. Får vente 1 mnd til eller noe..
Det begynner heldigvis å vokse litt tilbake
«Skal noen ta halvtårs bilder av de små?»
Her tar jeg bilder hele tiden. Tar bilder selv av babyen, syns det er unødvendig å bruke tusenvis av kroner på bilder jeg helt fint kan ta selv =)
Endelig fikk vi senket senga, og vips sov snuppa neesten rundt! Så nå gleder jeg meg til vi får ny babycall så vi kan flytte henne inn på eget rom, da vi forstyrrer henne om natta. Både jeg og samboeren min snorker som heia, i tillegg til at vi snur oss rundt og rundt og rundt og rundt..
Så nå begynner hun å bli vant med å snu seg rundt og rundt og rundt og rundt. Må inn og hjelpe henne avogtil. Vi har fått oss en utålmodig liten sinnatagg når hun ikke får det som hun vil når hun er trøtt. Akkurat som sin far!
Den siste uka har en ny trend begynt, hun kan sovne av seg selv uten vugging og byssing! Og jeg har endelig hendene fri på formiddagen/ettermiddagen når hun sover for seg selv, andre veier enn i armene mine. Uff.. hva har jeg holdt på med i 5 mnd?
Deilig!