Gå til innhold

Det å være bidragsmottaker (angivelig) vs det å være økonomisk uavhengig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne få lov til å presisere at det å være bidragsmottaker og det å være økonomisk uavhengig, på ingen måte er gjensidig utelukkende.

 

Jeg mottar kr 3000 hver mnd på vegne av barnet mitt, men likevel er jeg økonomisk selvstendig. Min sønn er naturligvis ikke økonomisk selvstendig ennå, og får derav økonomisk assistanse også fra sin far.

 

Jeg håper dette var oppklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.

 

Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.

 

Hvorfor skal man klare seg uten bidrag? Hadde man bodd sammen med far hadde ingen krevd at man skulle forsørget barnet sitt helt på egenhånd, så hvorfor skal far plutselig være fritatt for forsørgerplikt når man ikke bor sammen lenger? Er det riktig at jeg skal dekke alt ungene trenger av klær og utstyr, barnehageutgifter, osv helt alene?

 

For å være økonomisk selvstendig må jeg altså ringe kommunen og be dem om å utstede halve regninga for bhg/sfo til meg og halve til far. Treningsavgiften må deles i to. Far må være med på butikken og betale høyre sko, så betaler jeg venstre. Høres bra ut.

 

Heldigvis har eksen mer gangsyn enn som så Han setter over penger til meg, så bidrar jeg med det jeg skal i tillegg og så betaler jeg det ungene koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.

 

Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)

 

Nei, han er ikke økonomisk uavhengig om han ikke også sørger for sitt barn. Men det er mange måter far kan bidra på. Delt omsorg er en av løsningene.

 

Ser ikke helt den med bidragsplikt om far har halve omsorgen. Da blir jo bidraget bare å gi penger til mora som ikke evner å ta sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.

 

Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)

 

Nei, han er ikke økonomisk uavhengig om han ikke også sørger for sitt barn. Men det er mange måter far kan bidra på. Delt omsorg er en av løsningene.

 

Ser ikke helt den med bidragsplikt om far har halve omsorgen. Da blir jo bidraget bare å gi penger til mora som ikke evner å ta sin del.

 

Fordi man skal bidra etter evne så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.
Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)
Nei, han er ikke økonomisk uavhengig om han ikke også sørger for sitt barn. Men det er mange måter far kan bidra på. Delt omsorg er en av løsningene. Ser ikke helt den med bidragsplikt om far har halve omsorgen. Da blir jo bidraget bare å gi penger til mora som ikke evner å ta sin del.

 

Ja, hvis man virkelig skal kverulere, så er det jo sånn at en del fedre kan, bør og vil ha delt omsorg dersom det skulle falle inn under barnets beste. Hvilke andre løsninger henspeiler du til, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.
Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)
Nei, han er ikke økonomisk uavhengig om han ikke også sørger for sitt barn. Men det er mange måter far kan bidra på. Delt omsorg er en av løsningene. Ser ikke helt den med bidragsplikt om far har halve omsorgen. Da blir jo bidraget bare å gi penger til mora som ikke evner å ta sin del.
Ja, hvis man virkelig skal kverulere, så er det jo sånn at en del fedre kan, bør og vil ha delt omsorg dersom det skulle falle inn under barnets beste. Hvilke andre løsninger henspeiler du til, forresten?

 

Hei,

 

Det er ikke alle mødre der ute som vil å ha delt omsorg selv om både far og ungen ønsker det pga økonomiske fordeler de får fra NAV. Jeg skjærer ikke alle alenemødre gjennom en kam her, men må bare få presiserer sannhetsøyeblikk.

 

Nå er det i det 10.år vi har hatt ungen annen hver uke (og mer), og samtidig betale barnebidrag 4-8 netter for at mora nekter å gi fra seg samværet. Hun har sagt rett ut til oss at hun nekter å ha delt omsorg, for da mister hun økonomiske fordeler som hun har. (pluss at hun ikke kan da bruke ungen til sin fordel). Det begynner å bli temmelig dyrt for oss å ha ungen annen hver uke ++ for vi kjøper alt det han trenger når han er hos oss itillegg til å betale henne bb. I de senere tid har vi begynt å sende inn utlegg til NAV og har heldigvis fått tilbakebetalt en god del kronasje :) Men det burde ikke være sånn at kvinner spekulerer i det økonomiske og IKKE tenke på ungens beste!! Min kjære har også tatt kontakt med BUP ang. endringer av samværsavtale, men eksen hans nekter å møte opp.. ARGHHHHHHHHHHHHHHHH.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# 8: Anmeld mor! Har dere ungen 50% og hun sitter og håver inn div stønader og skatteklasse 2, så har hun jo faktisk ikke rett til det og det er svindel.

 

Blir så utrolig irritert på sånne damer, for de ødelegger så vanvittig for resten av oss! Det er ikke alle alenemødre som lever på eksen og suger han tom. Selv får jeg det bidraget jeg skal ha ihht samvær og har aldri bedt om ei krone mer. Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.
Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)
Nei, han er ikke økonomisk uavhengig om han ikke også sørger for sitt barn. Men det er mange måter far kan bidra på. Delt omsorg er en av løsningene. Ser ikke helt den med bidragsplikt om far har halve omsorgen. Da blir jo bidraget bare å gi penger til mora som ikke evner å ta sin del.
Ja, hvis man virkelig skal kverulere, så er det jo sånn at en del fedre kan, bør og vil ha delt omsorg dersom det skulle falle inn under barnets beste. Hvilke andre løsninger henspeiler du til, forresten?
Hei, Det er ikke alle mødre der ute som vil å ha delt omsorg selv om både far og ungen ønsker det pga økonomiske fordeler de får fra NAV. Jeg skjærer ikke alle alenemødre gjennom en kam her, men må bare få presiserer sannhetsøyeblikk. Nå er det i det 10.år vi har hatt ungen annen hver uke (og mer), og samtidig betale barnebidrag 4-8 netter for at mora nekter å gi fra seg samværet. Hun har sagt rett ut til oss at hun nekter å ha delt omsorg, for da mister hun økonomiske fordeler som hun har. (pluss at hun ikke kan da bruke ungen til sin fordel). Det begynner å bli temmelig dyrt for oss å ha ungen annen hver uke ++ for vi kjøper alt det han trenger når han er hos oss itillegg til å betale henne bb. I de senere tid har vi begynt å sende inn utlegg til NAV og har heldigvis fått tilbakebetalt en god del kronasje :) Men det burde ikke være sånn at kvinner spekulerer i det økonomiske og IKKE tenke på ungens beste!! Min kjære har også tatt kontakt med BUP ang. endringer av samværsavtale, men eksen hans nekter å møte opp.. ARGHHHHHHHHHHHHHHHH.....

 

Tosk! Dere kan jo ha ungene mer enn 8 netter i mnd og fremdeles har et samvær som er mindre enn 40%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.
Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)
Nei, han er ikke økonomisk uavhengig om han ikke også sørger for sitt barn. Men det er mange måter far kan bidra på. Delt omsorg er en av løsningene. Ser ikke helt den med bidragsplikt om far har halve omsorgen. Da blir jo bidraget bare å gi penger til mora som ikke evner å ta sin del.
Ja, hvis man virkelig skal kverulere, så er det jo sånn at en del fedre kan, bør og vil ha delt omsorg dersom det skulle falle inn under barnets beste. Hvilke andre løsninger henspeiler du til, forresten?
Hei, Det er ikke alle mødre der ute som vil å ha delt omsorg selv om både far og ungen ønsker det pga økonomiske fordeler de får fra NAV. Jeg skjærer ikke alle alenemødre gjennom en kam her, men må bare få presiserer sannhetsøyeblikk. Nå er det i det 10.år vi har hatt ungen annen hver uke (og mer), og samtidig betale barnebidrag 4-8 netter for at mora nekter å gi fra seg samværet. Hun har sagt rett ut til oss at hun nekter å ha delt omsorg, for da mister hun økonomiske fordeler som hun har. (pluss at hun ikke kan da bruke ungen til sin fordel). Det begynner å bli temmelig dyrt for oss å ha ungen annen hver uke ++ for vi kjøper alt det han trenger når han er hos oss itillegg til å betale henne bb. I de senere tid har vi begynt å sende inn utlegg til NAV og har heldigvis fått tilbakebetalt en god del kronasje :) Men det burde ikke være sånn at kvinner spekulerer i det økonomiske og IKKE tenke på ungens beste!! Min kjære har også tatt kontakt med BUP ang. endringer av samværsavtale, men eksen hans nekter å møte opp.. ARGHHHHHHHHHHHHHHHH.....
Tosk! Dere kan jo ha ungene mer enn 8 netter i mnd og fremdeles har et samvær som er mindre enn 40%.

 

Tror ikke hun over deg snakker om 8 netter i måneden, heller 4-8 netter hver 14. dag.... Uten at jeg tør påstå at jeg vet det helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde greid å ta deg av deg selv og din sønn uten disse pengene du mottar hver måned er du økonomisk selvstendig.
Hva gjør en bidragspliktig økonomisk selvstendig i så fall? Må han betale sitt eget livsopphold og hele underholdskostnaden for bidragsbarnet, eller er vi fornøyde med at han kun passer på seg selv? :)
Nei, han er ikke økonomisk uavhengig om han ikke også sørger for sitt barn. Men det er mange måter far kan bidra på. Delt omsorg er en av løsningene. Ser ikke helt den med bidragsplikt om far har halve omsorgen. Da blir jo bidraget bare å gi penger til mora som ikke evner å ta sin del.
Ja, hvis man virkelig skal kverulere, så er det jo sånn at en del fedre kan, bør og vil ha delt omsorg dersom det skulle falle inn under barnets beste. Hvilke andre løsninger henspeiler du til, forresten?
Hei, Det er ikke alle mødre der ute som vil å ha delt omsorg selv om både far og ungen ønsker det pga økonomiske fordeler de får fra NAV. Jeg skjærer ikke alle alenemødre gjennom en kam her, men må bare få presiserer sannhetsøyeblikk. Nå er det i det 10.år vi har hatt ungen annen hver uke (og mer), og samtidig betale barnebidrag 4-8 netter for at mora nekter å gi fra seg samværet. Hun har sagt rett ut til oss at hun nekter å ha delt omsorg, for da mister hun økonomiske fordeler som hun har. (pluss at hun ikke kan da bruke ungen til sin fordel). Det begynner å bli temmelig dyrt for oss å ha ungen annen hver uke ++ for vi kjøper alt det han trenger når han er hos oss itillegg til å betale henne bb. I de senere tid har vi begynt å sende inn utlegg til NAV og har heldigvis fått tilbakebetalt en god del kronasje :) Men det burde ikke være sånn at kvinner spekulerer i det økonomiske og IKKE tenke på ungens beste!! Min kjære har også tatt kontakt med BUP ang. endringer av samværsavtale, men eksen hans nekter å møte opp.. ARGHHHHHHHHHHHHHHHH.....
Tosk! Dere kan jo ha ungene mer enn 8 netter i mnd og fremdeles har et samvær som er mindre enn 40%.
Tror ikke hun over deg snakker om 8 netter i måneden, heller 4-8 netter hver 14. dag.... Uten at jeg tør påstå at jeg vet det helt sikkert.

 

Nei, det er snakk om maks 8 netter i måned, men vi har han annen hver uke og til og med mer pga kvelds- og nattjobben hennes. Og i jula har vi han fra lille julaften helt til 2.januar, 4 uker ferie (mens hun har knapt nok 2 uker ferie med gutten) samt vinterferie og hele påsken. Den siste tiden har vi kommet med nytt forslag til henne ved at min kjære har full omsorg for gutten og hun betaler ikke en døyt barnebidrag til oss, men heller legger noen kroner ekstra til sparing til guttungen, men nei da, det var hun heller ikke fornøyd med. Fatter ikke at det fins noen mor som er så egoistist der ute som bare tenke på seg selv. Slike kvinner som henne burde ALDRI ALDRI få barn. å sette seg selv i sentrum fremfor ungen, helt utrolig sier jeg nå bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# 8: Anmeld mor! Har dere ungen 50% og hun sitter og håver inn div stønader og skatteklasse 2, så har hun jo faktisk ikke rett til det og det er svindel. Blir så utrolig irritert på sånne damer, for de ødelegger så vanvittig for resten av oss! Det er ikke alle alenemødre som lever på eksen og suger han tom. Selv får jeg det bidraget jeg skal ha ihht samvær og har aldri bedt om ei krone mer. Skulle bare mangle.

 

Kjempe bra at du tenker på ungens beste, og voksen nok til å ikke kue faren mest mulig penger. Slike mødre som deg burde alle alene mødre ha vært :) :) All honnor for deg og likesinde mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...