Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Jordmor på Rikshospitalet

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 Turtelduen

Turtelduen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 864 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 13:31

Har noen vært borti noen der? Er det vanlig føde der eller er det kun for spesielle tilfeller?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 thessi og lillemor

thessi og lillemor

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 318 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 13:46

Ja, jeg fødte der nettopp og har bare positive ting å si om sykehuset. Jordmødrene var helt fantastiske :) Anbefales virkelig!

#3 Gulosten™

Gulosten™

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 936 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 29 juni 2012 - 13:46

Må du føde der eller? De er veldig hyggelige alle jeg har møtt, det er bare vanlig føde der (med flest risikifødende) :)

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 797 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 14:11

jeg har født der, og skal føde der igjen.. :)
Var kjempefornøyd sist.. fantastisk jordmor, og veldig hyggelige folk på barsel!

Litt slitsomt å dele rom på barsel, men det kan man overleve

#5 Turtelduen

Turtelduen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 864 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 14:28

Må du føde der eller? De er veldig hyggelige alle jeg har møtt, det er bare vanlig føde der (med flest risikifødende) :)

Nei nei!
Men jeg snakket vist med en jordmor på onsdag (trodde det var en sekretær ved tlf) De hadde ikke mottat noe fra legen min og vips ringte hun i dag igjen for å fortelle at de fortsatt ikke hadde mottat noe!
Ble jo så overrasket! Over nordnorsk asså :) Så da fikk jeg purret på legen min, som ringte til denne jordmora.
Vips hadde legekontoret en fax (Noe dem ikke hadde i går da jeg spurte om de ikke kunne sendt henvisning pr fax på mandag, men nei, det hadde de ikke og henvisning ble sendt onsdag.)
Hvertfall så fikk jordmora fart i sakene. :) Så jeg ble veldig letta :) Kjenner jo at jeg ikke tillater meg å være nervøs, kan være alt annet enn en syk baby. :) Så vi tenker på alt annet.

Grunn til At jeg spurte var fordi hu her var fabelaktig, og virket utrolig Koslig å få føde der :) Hun viste totalt forståelse og tok meg seriøst!!

Må være betryggende å føde på et sånt sted...

#6 Turtelduen

Turtelduen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 864 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 14:28

Skulle ønske jeg kunne føde der da men :)

#7 Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 456 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 15:00

Jeg skal føde der, gleder meg! Alle som har født der som jeg overhodet har vært borti har bare hatt gode ord å si om plassen

Har også vært til samtaler pga fødselsangst etter forrige fødsel og jordmora var kjempeflink og har hele tiden tatt meg seriøst.

Det er nok en av de absolutt beste fødeplassene i Norge.
  • Turtelduen liker dette

#8 marmeladen

marmeladen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 16:28

Ja, og var strålende fornøyd :)

Jeg hadde sykt barn som måtte rett på intensiven, så det var ikke noe alternativ. Men VELDIG godt ivaretatt altså :)
  • Turtelduen liker dette

#9 Rosarose8

Rosarose8

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 224 Innlegg:

Skrevet 27 juli 2012 - 13:04

Skal også føde på Riksen, veldig fornøyd med plass der:) Litt dumt at far ikke får overnatte, men man kan vel ikke få alt!

#10 thessi og lillemor

thessi og lillemor

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 318 Innlegg:

Skrevet 27 juli 2012 - 14:59

Skal også føde på Riksen, veldig fornøyd med plass der:) Litt dumt at far ikke får overnatte, men man kan vel ikke få alt!

Far får overnatte hvis det er kapasitet til det :) Jeg fødte der for noen uker siden og da fikk samboeren min lov til det :)

#11 Rosarose8

Rosarose8

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 224 Innlegg:

Skrevet 27 juli 2012 - 15:41

Har hørt at det er mulig, men vil ikke bli skuffet:) Heller positivt overrasket!