Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Bhg hadde lett etter barnet mitt i 40 min!

• Logg inn for å svare
17 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:06

Kom for å hente i bhg en dag, hvor den ene ansatte kunne fortelle meg at mitt barn hadde tullet i 40 min ved et måltid så til slutt hadde hun sagt at barnet mitt måtte vente til neste måltid med å få mat. Jeg svarte da med at hadde dette vært hjemme så hadde ikke barnet fått lov til å tulle i 40 min! Da kom det fram at barnet hadde gjemt seg.

Det som hadde skjedd var at barnet mitt hadde gått på kjøkkenet for å hente seg litt vann, den ansatte hadde stått i gangen for å vente på barnet, men barnet hadde i steden for gått å gjemt seg (ikke veldig godt) og de hadde lett etter barnet i 40 min! Og vært redd for at barnet hadde gått ut porten!

Er det ikke litt lenge å lete i 40 min etter et barn som du så gikk inn på kjøkkenet og som du står 5 meter unna og venter på? Hadde det ikke vært ganske logisk å lete rundt på hele kjøkkenet først ? Og burde de har ringt oss foreldre etter 20 min, spesielt siden de var redde for at barnet hadde gått ut av porten.

Hvordan hadde du reagert ?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:09

Jeg hadde faktisk pratet med barnet mitt om dette, at det ikke er lov og gjemme seg slik for de voksne blir redd for at det skulle skje noe med han, og gitt beskjed om at i bhg så sitter man slik man gjør hjemme, om man spiser eller ikke så sitter man pent ved bordet!
  • Sekretøsa, inimini og Yzma liker dette

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:11

Jeg tok en lang prat med barnet om det,
HI

#4 mimmitiltre

mimmitiltre

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 209 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:12

Jeg jobber med veiledning i bhg og mener dette er fullstendig uakseptabelt! For det første, man "straffer ikke barnet" med å si at hun eller han må vente til neste måltid! Det er de voksnes ansvar at ungen får i seg mat!
Man sender ikke barnet bort-det er jo ikke rart barnet går og gjemmer seg (forsøk på kontakt, oppmerksomhet, eller rett og slett flaut).
At de voksne ikke vet hvor barnet er i 40 min er forferdelig! De voksne må vite hvor barna er til enhver tid!

jeg hadde tatt en snakk med styren omgående, og vurdert å bytte bhg!
  • vaggle liker dette

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:15

Jeg hadde faktisk pratet med barnet mitt om dette, at det ikke er lov og gjemme seg slik for de voksne blir redd for at det skulle skje noe med han, og gitt beskjed om at i bhg så sitter man slik man gjør hjemme, om man spiser eller ikke så sitter man pent ved bordet!

Er med på den(ikke HI her), MEN barn er uforutsigbare og slikt kan skje. De ansatte har verken lett godt nok eller fulgt rutiner. Det skal varsles før det har gått 40 minutter for å si det slik. Da med tanke på at de ikke viste om han hadde forlatt området.

Syns heller ikke noe om å bruke mat som straff.

Til slutt er jeg en smule "imponert", i mangel av bedre ord. Her hadde ikke barnet giddet gjemt seg i 40 minutter! Har de lett etter han i det hele tatt, eller har de bare forlatt han for å spise?

#6 vaggle

vaggle

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 247 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:21

dette høres helt grufullt ut .. jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort men .. hva slags folk er det som jobber i den bhg????????? dette er ikke sånn det skal eller burde være etter min mening !!! straff for at de voksne ikke gidder gjøre jobben sin uhørt!!!!!!!

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:26

Det hadde vært 2 voksene som hadde lett etter barnet, resten hadde spist. De har et fellesrom som er sammen med kjøkkent og der står det en stor madrass,barnet hadde gjemt seg bak denne.
HI

#8 Pregosaurus kverulantus

Pregosaurus kverulantus

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 223 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:27

Man straffer ikke barn med å nekte dem mat her i Norge. Det hadde jeg tatt opp, samtidig som de har driti seg ut ved å miste ungen ut av synet i 40 minutter og ikke en gang ga beskjed til deg, og løy til deg om situasjonen. Regnet de med at barnet skulle lyve om det også?
  • Kira bjeffer! liker dette

#9 prins2010&prinsesse2012

prins2010&prinsesse2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:
  • StedAuli

Skrevet 26 juni 2012 - 12:16

Jeg jobber i en barnehage hvor vi serverer mat klokken 8,11 og 14.. Om det barn sitter i 40 min og tuller ved bordet og ikke spiser får de pent vente til neste måltid før de får mat igjen.. Det er ikke straff, men rutinene vi følger som barna og skal følge.. Men vi ville aldri klart å "miste" ett barn som har gjemt seg og brukt så lang tid på å finne/varsle! Det er uakseptabelt..
  • sug lut liker dette

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 12:41

Barnet ditt er 2 år og gjemte seg i 40 minutter??? Det er ikke mulig! Må virkelig barnet ditt på 2 år og babyen du har fått i år vente til neste måltid om de tuller ved måltidene?

Dette høres grufullt ut!

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 12:52

Det er da vel ikke noe rart å sette ned foten hvis barnet tullet fryktelig ved et måltid? Hos oss har vi en regel om at dersom barnet er ferdig og går fra bordet, så er det ferdig. Da spiser vi opp, rydder av bordet, og barna kan ikke løpe frem og tilbake til bordet. Vi tar også bort maten dersom barna griser fryktelig, hiver mat på gulvet, nekter å spise osv., og når vi andre er ferdig, må man pente vente en stund før man får ny mat. (F.eks hvis barna tuller fryktelig mye ved middag, så må de vente til kvelds før de får nytt.)

Jeg trodde dette var ganske vanlig oppdragelse, hvordan skal de ellers lære å sitte fint ved bordet? Tuller de ved bordet kan jeg aldri tro at de er særlig sultne, og når de uansett får 4-5 måltider iløpet av en dag er det jo heller ikke slik at de sulter. Mitt barn kan finne på å tulle fryktelig ved middagen fordi h*n ikke har lyst på det vi skal ha, og så be om knekkebrød fem minutter etterpå. Da sier jeg faktisk at h*n må vente til kvelds. Man kan jo ikke holde på sånn.

Dette ble litt utenfor temaet ditt, HI. Synes det var merkelig at barnet ditt klarte å gjemme seg så godt, og at de måtte lete såpass lenge.
  • sug lut og Thunder Road liker dette

#12 yrild

yrild

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 434 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 13:19

Jeg tror den barnehageansatte fikk litt panikk når du sa at det ikke hadde skjedd hjemme og derfor sa at hun var borte i 40 minutter. Jeg kjenner ihvertfall ikke mange små barn som klarer å gjemme seg så lenge, men det kommer jo litt ann på alderen til barnet, mulig at barnet ditt er 5-6 år...? 40 minutter er jo som et døgn for dem :-)

#13 yrild

yrild

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 434 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 13:20

Ble rotete... derfor sa at hun gjemte seg mente jeg!

#14 rosa og en blå

rosa og en blå

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 185 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 13:47

Et barn kan gå 1 km på 15 min.. Og tenk en km i en hel sirkel og begynn å let. Ditt barn gjorde ingenting galt, men det gjorde b-hagen. Så jeg hadde snakket med dem!!! For de må forandre prossedyrene sine!!

Jeg som barnehageansatt har vært med på leting, der politiet og foreldra var med!! -super viktig, at de forstår hva de har gjort. Slik de ver mer til neste barn som forsvinner.

#15 rosa og en blå

rosa og en blå

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 185 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 13:51

Og en 2 åring skal absolutt ikke straffest med å ikke få mat.. Måltid skal de ikke straffast med. Ta heller bort barnetv tid..

Mine barn som er 5 og 6 om de tuller eller roter rund måltid, så blir straffen noe med leker, tv, ds.. Ikke mat og nødvendige ting for helse og trivsel for kroppen.

#16 TobiasFeb08+JulieOkt12

TobiasFeb08+JulieOkt12

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 072 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 16:08

Dette hadde jeg tatt opp både med styrer, og gjerne høyere opp i systemet. Det med å ikke gi mat før neste måltid fordi ungen tuller, er i og for seg kanskje ikke så "ille", men det å la barnet være borte i 40 minutter uten å varsle noen er fullstendig uakseptabelt. Her bør barnehagen ha klare rutiner, og en av rutinene bør være å ringe politiet og få satt i gang skikkelig leting mye raskere enn etter 40 minutter. Mye bedre å sette i gang ti leteaksjoner for mye enn en for lite. En unge kan komme vanvittig langt på 40 minutter!

#17 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 799 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 18:45

Barnet ditt er 2 år og gjemte seg i 40 minutter??? Det er ikke mulig! Må virkelig barnet ditt på 2 år og babyen du har fått i år vente til neste måltid om de tuller ved måltidene?

Dette høres grufullt ut!

Hvor ser du at barnet var to år? Og hvor står det at hun fikk et barn i år?

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 289 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 22:26

Dytt