Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvor mye mme drikker deres pr måltid (sånn ca 4-5 mnd)?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 754 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 19:07

Jeg er så grønn på dette med mme, så synes det er greit å høre hvordan det er hos andre.
Det står på pakken at "normalen" for en på 4-5 mnd er 160-200 ml. Men det skal mye til for at min lille drikker over 160 ml.

Hvor mye drikker deres pr måltid?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Toherligegutter

Toherligegutter

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 19:23

Gutten vår får 180 ml til to måltider og når han får grøt får han 150 ml. Han drikker opp alt, og det gjorde den eldste gutten vår. De er matvrak begge to.

Men er jo forskjellig fra unge til unge. Men er ungen fornøyd med det hun/han får i seg, så er jo alt bra.

#3 aragon

aragon

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 51 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 20:06

Jenta mi er 4mnd og får 120ml til hver måltid, men får flere måltider enn det som står på pakke per dag. De skal uansett helst ikke ha mer enn 1 liter MME i løpet av døgnet.

#4 tmb

tmb

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:28

mi lille frøken på 3mnd spis 130-170ml pr.måltid og ho spis 5-6 måltid pr.dag :)

#5 BareMas

BareMas

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 030 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 11:36

Da tror jeg sannelig snuppa her er veldig glad i kveldsmaten sin. Spiser nesten en full porsjon med grøt å ca 180ml mme. Resten av døgnet ammes hun da..

#6 Westroze© ♀+?

Westroze© ♀+?

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 420 Innlegg:
  • StedAust-Agder, Sørlandet

Skrevet 26 juni 2012 - 13:52

Min ble 5 mnd i går. Hun drikker nå ca 135 ml med melk til neesten alle måltider (5 ganger pr døgn). I tillegg 2 grøtmåltider om dagen på ca 100 ml vann.
For 1 mnd siden var vi heldige om hun drakk ca 100 ml pr måltid. Min har gått opp nesten 1 kg på 1 mnd, så tror ikke det er noe å bekymre seg for om hun spiser noen ganger om dagen og legger på seg godt :)

#7 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 754 Innlegg:

Skrevet 28 juni 2012 - 18:54

Takk for svar alle sammen!

Da vi startet med mme drakk han mellom 160 til 200 ml pr måltid. Nå har det gått omkring fire uker, og han drikker mindre og mindre. Er vi heldige får vi i han 110 ml. Samme gjelder grøt!

Nå i kveld har han ikke spist siden kl 1530, og nektet mer enn 3 ts grøt kl 1830 og drakk 50 ml kl 1930. Så skjønner ikke helt hva som skjer. Han er en stor gutt på nesten 8 kg, så hadde regnet med at han trenger mer mat enn det. Og føler at han spiser mindre og mindre for hver dag som går.
Vi har kontroll på hs neste uke, så får ta det opp med dem da. Fordi hvert måltid er en kamp. Var forsåvidt derfor jeg sluttet med amming også, pga puppenekt.

Ikke morsomt med så små som egentlig ikke vil spise. Men utenom måltidene er han veldig blid og fornøyd, så tror heller ikke at han har vondt noe sted eller at noe er galt. Huff, ikke lett dette her!

#8 M+M+baby2012

M+M+baby2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 204 Innlegg:

Skrevet 28 juni 2012 - 20:17

Min gutt er 5 mnd og han drikker alt fra 100 ml per måltid til 170, i går slo han til med 240!! gav først 140 men han var mer sulten så lagde en med 100 han drakk begge. Men ligger mest på 140 ml.

Det står også på pakken at det kun er veiledning at alle barn er forskjellig og har forskjellig apetitt. så alt er normalt så lenge de vokser og er mette.