Kan en bruke den til annet utslett også?
Noen som har erfaring med salven Ityonol eller hva den heter?
Opprettet av
Morshjertet <3
, juni 25 2012 18:18
8 svar til dette emnet
Skrevet 25 juni 2012 - 18:18
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 25 juni 2012 - 18:22
Jeg har brukt den på soleksem, og på guttungens atopiske eksem blandt annet, og funker som bare det
for ikke å glemme såre barnerumpe der zinksalve ikke funker
Skrevet 25 juni 2012 - 18:25
Fungerer greit. Vi måtte imidlertid til med hydrokortisonsalve en gang om dagen til slutt på utslett på beina. Da gikk det fort over.
Skrevet 25 juni 2012 - 18:28
Takk for svar:-)
Har brukt den til såre stumper, og på det er den jo bare helt fantastisk. På tuben står det at den kan brukes til psoriasis, og lurte da på om en også kan bruke den på soleksem. Har ei lita her med soleksem nå. Tror jeg skal prøve den på det nå :-)
Har brukt den til såre stumper, og på det er den jo bare helt fantastisk. På tuben står det at den kan brukes til psoriasis, og lurte da på om en også kan bruke den på soleksem. Har ei lita her med soleksem nå. Tror jeg skal prøve den på det nå :-)
Skrevet 25 juni 2012 - 18:29
Syns den er helt genial! Funker på såre rumper, skikkelig tørr hud ( har litt tørre ankler av en elr annen grunn), gnagesår osv
Skrevet 26 juni 2012 - 21:54
Hydrokortison er nok bedre på soleksem, men inytol er fin på tørr hud og sår hud.
Skrevet 27 juni 2012 - 08:31
Vi har brukt inotyol i stedet for sinksalve. Hadde på om kvelden og hun var bra om morgenen:)
En absolutt "må-ha" salve i huset vårt!
(Den er litt seig, og klinete. Men samma det, den funker)
En absolutt "må-ha" salve i huset vårt!
(Den er litt seig, og klinete. Men samma det, den funker)
Skrevet 02 juli 2012 - 10:07
Synes den fungerer godt på sår hud der man ellers ville påført zinksalve. Slipper å gni så mye for å få vekk gammel salve ved stell og sparer derfor huden bedre. Pluss at det virker som huden blir raskere bra igjen. Bruker den mye på jobb i hjemmetjenesten og ved såre bleierumper hjemme
Skrevet 03 juli 2012 - 21:15
Inotyol og purelan (brystvortekrem!) er høyt skattet her i huset. Er det bare ørlite rødhet i stumpen kan jeg legge på et tynt lag purelan, er det mere hissig rødt trør vi til med inotyol istedet. Demper smertene kjapt (ungene har bedd om å få den når det er sårt) og leger sårheten kjapt. Uunnværlig