Gå til innhold

Klar for neste - 2 eller 3år mellom?


Mor til lillegull

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å få nr 2 slik at det er ca 2 år mellom dem, men vet ikke om det er bedre (og mer økonomisk) å ha 3 år mellom dem.. Når begge er under 3 år trengs vel både søskenvogn og forskjellig. Er det noen som har erfaring, vil jeg gjerne høre fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv 2,5 år imellom og synes det var veldig fint. Nå hadde min største sluttet å sove på dagen, så slapp unna søskenvogn og investerte i et søskenbrett istedet.

 

Han var treg på å slutte med bleier da, så hadde to bleiebarn lenger enn jeg hadde trodd på forhånd, men det gikk fint.

 

Utenom det var han stor nok til å forstå at det var baby på vei og kunne hjelpe til litt når hun ble født. På den måten slapp vi unna en del sjalusi. Nå er minsta 15mnd og de leker allerede sammen og har mye utbytte av hverandre :)

 

Hvis du står mellom to eller tre år mellom ville jeg nok gått for to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira med en av hver
Har selv 2,5 år imellom og synes det var veldig fint. Nå hadde min største sluttet å sove på dagen, så slapp unna søskenvogn og investerte i et søskenbrett istedet. Han var treg på å slutte med bleier da, så hadde to bleiebarn lenger enn jeg hadde trodd på forhånd, men det gikk fint. Utenom det var han stor nok til å forstå at det var baby på vei og kunne hjelpe til litt når hun ble født. På den måten slapp vi unna en del sjalusi. Nå er minsta 15mnd og de leker allerede sammen og har mye utbytte av hverandre :) Hvis du står mellom to eller tre år mellom ville jeg nok gått for to :)

 

Signerer denne!

 

Vi har nesten 2,5 år imellom våre, og synes det er fin alder. Da er eldste stor nok til å klare visse ting selv. Har slitt litt med sjalusi her i huset, men hun er veldig snill mot lillebror (det er mamma det går mest utover ;) ).

Vi har forresten heller ikke søskenvogn. Den eldste sluttet å sove på dagen rett før hun ble 2 år, så vi har multiboard på vår vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat 2 år mellom mine, og jeg synes det har vært helt topp! Ingen sjalusi, og største var en kjempesnill og omsorgsfull storesøster helt fra dag 1 ("jeg synes det er så fint å ha en lillesøster" var noe vi ofte hørte fra 2-åringen da minsta var nyfødt:) Nå som de er 1,5 og 3,5 leker de stadig mer sammen, og har masse glede av hverandre, krangler sjelden. Kjøpte søskenvogn og har brukt den mye, men det er fordi jeg ikke har hatt bil og et stykke å gå til/ fra barnehagen (brukte også bæresjal mye til minsta, mens største satt i enkeltvogn eller gikk selv).

 

2- 2,5 år er kjempebra aldersforskjell synes jeg, da får barna masse glede av hverandre og man får et fint lite tospann med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...