Gå til innhold

Sniker meg inn fra småtroll 0-1 år - bursdagsgave til den lille som fyller 1?


Matrosen og Meg:)

Anbefalte innlegg

hva ga dere til deres små på denne store dagen:)?

 

Han har det meste av utstyr som han trenger både hjemme og til barnehagen som han skal begynne i august. Han har bursdag rett etter han begynner i barnehagen. Jeg vet hverken hva vi skal si vi ønsker oss, eller hva vi skal kjøpe selv. Noen med gode forslag. Han har ikke så mye ull og sånn til vinteren, men jeg synes det er vanskelig å vite størrelse så langt frem i tid. Han bruker 86 nå.

 

Kom gjerne med masse forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi ga gutten vårres et sånnt parkeringshus (fisher price). Tenkte at det er en leke som tåler å bli brukt og som han mest sannsynli har glede av lenge. Ellers fikk han stableklosser fra djeco. Også veldig fine og dem bruker han mye (ikke nødvendigvis til å stable, men i alle fall ;) ) Han hadde bursdag i april så vi tenkte ikke på å ønske barnehage ting til han ;) og det var koseli å få leka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga vår lille gullunge et fotballkjede i gull:) +et aktivitetsbord fra Fisher price.

Vi fikk frisher price traktor, som var kjempekul! Mest populære leka her:)

Svømmebasseng, som passa til alder'n:)

Klær fikk han, særlig da sommerklær (han hadde bursdag i april).

Sølv-skjeer, da vi samler på tele-sølv for han.

Bunadskniv, bunadssølv.

Sandkasseleker

Penger.

Bøker.

m.m.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lillegutt har ettårsdag i morgen, og jeg må innrømme at vi faktisk ikke har kjøpt gave til han... Jeg ser liksom ikke helt poenget, for han har lekegrinden full av leker, både nye og masse arvet fra to storesøsken. Klær får han når han trenger det. Dessuten får han nå enda mer leker og klær av familien i bursdagsgave...

 

Litt rart, kanskje, men han skjønner jo ingenting! Vi arrangerer da bursdagsselskap etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Gå Mille gåbil den er super populær og hun tuter og kjører og går bak bilen sin hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga heller ikke gave. Han har alt... Men met populært er gåbil, putteboks, div plastleker med knapper og lyd og lys, duplo, ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gåbilen han fikk på 1-årsdagen i november er fortsatt en a de mest populære lekene! Og så fikk han kaffesett til jul (plast) og jeg tror jeg har fått severt te eller kaffe hver dag siden ;)

Ellers er det jo som mange nevner ikke så mye de skjønner som etåringer, så det går jo an å tenke på hva som kan være interessant før neste bursdag? Duplo begynner å bli en hit her - var ikke så veldig spennende før han runda 1 1/2. Akebrett om dere boret sted det pleier å bli snø før jul? Bare for å nevne et par ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble gaven fra oss en ordentlig bæremeis, og den har vi vært kjempefornøyde med!

 

Vi er mye ute i skog og mark, og blitt veldig glad i bæremeisen, på lange turer, sovner til og med vesla lett oppi der, så det var desidert den mest benyttede 1 års gaven her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med samme tipset som alltid jeg:-D. Har ikke barnet Sing Sang kort så kjøp det. Kjempekoselige kort med bilde av sangene på ene siden og teksten på andre. Da får både du og barnet lært de tradisjonelle barnesangene og å se på bilder og synge sammen er kjempekos. Mye bedre enn sangbøker. Vi bruker dem masse (hun fikk til dåpen), mens sangbøker det har vi aldri fremme. lett for barnet å finne frem bildene det vil dere skal synge. Kortene kan forresten også brukes som mimelek når man er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ikke noe... Fikk en liten leke av storesøster, eller har han alt! Han får jo ting han trenger langsmed... Hadde nok kjøpt vårdress, men de hadde ikke komt i butikkene da. Kanskje du kan tenke at han får vinterdressen av dere om du ikke har de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips, jeg vet jo at han vil få masse leker og klær fra familie, og det blir nok det vi sier han trenger også. Her har vi bæremeis, og det meste av utstyr i hus. Har fått låne masse, kjøpt noe brukt og nesten ikke noe nytt. Mye av utstyr blir jo bare brukt i en liten periode så da fant vi ut av vi like gjerne kunne låne.

 

Han har besteforeldre som står på tæra og spørr om vi trenger noe hele tiden, ofte praktiske ting. Og bestemor sa klart i fra at vi skulle på shopping før han begynte i barnehagen, og hun legger hele tiden god vekt på at det er kjempeviktig med ordentlige klær. Noe jeg er enig i. Så det han evt mangler vil han nok få da. Jeg vet at vi skal ønske oss stablekasser, og briogåbil. Da jeg vet at dette er noe han vil leke med lenge. Og at han vil få masse andre leker er jeg ganske sikker på.

 

MEN, vår lille er noe fryktelig glad i mikkes klubbhus, og i morgen så reiser vi på bilferie. Vi fant da ut at vi skulle kjøpe dvd spiller til bilen. Om det ikke blir en kjempehit nå, så vet jeg av erfaring med yngre søsken og nevøer at det er lurt å ha på bilturer. Så i går kjøpte vi bursdagsgave på forskudd.

 

Til bursdagen så vil han sikkert få en liten ting, og jeg syntes disse sing kortene hørtes fine ut. Hvor får man kjøpt disse? tusen takk for så mange gode tips, kommer til å nevne mye av dette til bursdagsgjestene. Etter en kjapp gjennomregning, så blir vi hele 42 stykker. Storfamilie med andre ord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...