Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Dele tulipan (knoller)

• Logg inn for å svare
19 svar til dette emnet

#1 Zebra78

Zebra78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 59 Innlegg:

Skrevet 24 juni 2012 - 17:36

Jeg har (minst) en tulipan i hagen som ligger med synlig løk og synlige knoller. Dette er en rosa tulipan med hakkede kanter (aner ikke hva slags).

Skal disse ligge i dagen? Jeg trodde de skulle ligge ganske langt ned i bakken?

Hvor tidlig kan jeg flytte løken lenger ned i bakken, når kan jeg ta av knollene, og er det bare å plante disse rett i bakken eller må jeg gjøre noe mer med de?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 24 juni 2012 - 19:33

Grav dem ned. Men du kan dele av de småløkene som har kommet.

#3 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 24 juni 2012 - 20:35

Vis innleggZebra78 skrev 24 juni 2012 - 17:36:

Jeg har (minst) en tulipan i hagen som ligger med synlig løk og synlige knoller. Dette er en rosa tulipan med hakkede kanter (aner ikke hva slags). Skal disse ligge i dagen? Jeg trodde de skulle ligge ganske langt ned i bakken? Hvor tidlig kan jeg flytte løken lenger ned i bakken, når kan jeg ta av knollene, og er det bare å plante disse rett i bakken eller må jeg gjøre noe mer med de?
Jeg ville def ventet til de har visnet helt ned før jeg flyttet dem (enda så stygge de er underveis).

#4 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 24 juni 2012 - 21:43

Jeg graver ned det stygge også, og moser det litt så de havarerer fortere...

#5 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 05:39

Du er brutalt praktisk. Man skulle egt tro du hadde mannehår og mental Fjällräven-sekk.

#6 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 07:01

Mannehår har jeg vaffal ikke. Men jeg synes tulipanblader uten blomst er lite pent. Nå lurer jeg litt på hva jeg skal hage i dag? Ser skattepengene har kommet, så jeg tror jeg må hage litt hagemøbler. Om nå bare den elendige trikkeren kan komme og elektrifisere seg ferdig her.

#7 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 07:11

Provoserende. Jeg har hverken skattepenger eller ferie.

#8 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 07:13

Vis innleggsug lut skrev 25 juni 2012 - 07:11:

eller hage, strengt tatt.

#9 Zebra78

Zebra78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 59 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 07:38

sug lut: Det overrasker meg at du ikke har hage med alle de praktiske planterådene du har:)

Takk for svar. Det er mulig jeg tramper litt jeg også dersom det skulle være en halvdau tulipan, men tror jeg graver opp alle knollene jeg ser og planter de lenger ned. Så kanskje jeg får samlet meg en fin bøtte nye knoller.

Bare for å ha sagt det så er det ikke jeg som har satt disse tulipanene altså! Det skal jeg ikke ha på meg, selvom jeg ikke kan mye om planter :)

#10 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 07:42

Vis innleggZebra78 skrev 25 juni 2012 - 07:38:

sug lut: Det overrasker meg at du ikke har hage med alle de praktiske planterådene du har:) Takk for svar. Det er mulig jeg tramper litt jeg også dersom det skulle være en halvdau tulipan, men tror jeg graver opp alle knollene jeg ser og planter de lenger ned. Så kanskje jeg får samlet meg en fin bøtte nye knoller. Bare for å ha sagt det så er det ikke jeg som har satt disse tulipanene altså! Det skal jeg ikke ha på meg, selvom jeg ikke kan mye om planter :)
Jeg har hatt - og så har jeg mer på balkongen enn de fleste har i hagen, og så har jeg lånt en hage på langtidskontrakt for ikke å bli ravende sinnsyk :)

#11 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 07:56

Vis innleggsug lut skrev 25 juni 2012 - 07:13:

Vis innleggsug lut skrev 25 juni 2012 - 07:11:

eller hage, strengt tatt.

Når du sier det sånn så slår deg meg at livet er jaggu ikke så verst i dag?

#12 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 07:56

JEG HAR FERIE!

#13 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 324 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 08:00

Så deilig! Snart jeg også.Hagen trenger alvorlig haging,men det blir ikke idag. Kanskje litt hagerusling bare. Evt en hagelunsj eller hagekaffe. Jeg skulle så gjerne hatt kranglehagefest, jeg! Men det er vel ikke håp om at dere alle snur nesen hitover...

#14 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 09:16

Vis innleggamandine skrev 25 juni 2012 - 08:00:

Så deilig! Snart jeg også.Hagen trenger alvorlig haging,men det blir ikke idag. Kanskje litt hagerusling bare. Evt en hagelunsj eller hagekaffe. Jeg skulle så gjerne hatt kranglehagefest, jeg! Men det er vel ikke håp om at dere alle snur nesen hitover...
Med litt god planlegging er det utrolig hva man får til - det var vel før din tid men det var faktisk et krangleTREFF i Bergen i ...08? Hvem skulle trodd...

#15 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 09:17

Vis innleggLektor Doppler med tillegg skrev 25 juni 2012 - 07:56:

JEG HAR FERIE!
Blæ og gugg. Men hei, vel unt...:P

#16 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 968 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 10:32

Amadine, jeg har jo nesen her! Og i kveld blir jeg kanskje ensom tom. Nyopererte vesla hopper rundt her, så hun og pappan blir muligens sendt hjem i dag. Jeg derimot må til Betanien i morra og må sitte å studere tapeten på hotelrommet i mens... Jeg er renslig og billig i drift og kommer gjerne på hagefest :)
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

#17 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 13:33

Vis innleggbIomstre skrev 25 juni 2012 - 10:32:

Amadine, jeg har jo nesen her! Og i kveld blir jeg kanskje ensom tom. Nyopererte vesla hopper rundt her, så hun og pappan blir muligens sendt hjem i dag. Jeg derimot må til Betanien i morra og må sitte å studere tapeten på hotelrommet i mens... Jeg er renslig og billig i drift og kommer gjerne på hagefest :)
Nå ble jeg veldig misunnelig på deg som har sjansen...

Men hei - nyoperert vesla også?!! Har ikke dere drevet med nok sånt snart?

#18 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 968 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 14:25

Vis innleggsug lut skrev 25 juni 2012 - 13:33:

Nå ble jeg veldig misunnelig på deg som har sjansen...

Men hei - nyoperert vesla også?!! Har ikke dere drevet med nok sånt snart?
Jo minsann! 2 for 1 familierabatt... Vesla er født med en ganespalte som skaper trøbbel. Hun har hatt sin 3dje operasjon i ganen nå. Håper dette er siste. Men det har heldigvis gått veldig bra denne gangen. Det vondeste var visst kanylen i hånda. Nå har de besluttet at hun skal skrives ut i morra, så da blir det ikke noe hagefest på meg likevel... Vesla synes imidlertid hun er på ferie, for her får man spise så mye is man vill! :)
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

#19 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 324 Innlegg:

Skrevet 25 juni 2012 - 16:46

Men du, ja ja nei nei og neste korsvei og patati patata som de sier i Frankrike...

#20 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 324 Innlegg:

Skrevet 26 juni 2012 - 07:50

Vet dere, jeg har faktisk gremmet meg siden i går, bare fordi kranglemoro  var her rett før jeg fant krangle!! ARGH!