Min venninne fikk barn en del år før meg. Hennes barn har alltid fått bursdagsgave og julegave. Da vi fikk barn begynte hun å gi mine barn gaver.
Nå som hennes to har passert 18, synes jeg at det er naturlig å slutte og gi gaver til barna hennes. Derfor vil ikke hun lengre gi til mine barn. Er det vanlig eller sært?
Sært eller helt normalt?
Opprettet av
Anonym bruker
, juni 20 2012 11:56
9 svar til dette emnet
Skrevet 20 juni 2012 - 11:56
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 20 juni 2012 - 11:58
Sært.
<3 Junibaby i magen <3
Skrevet 20 juni 2012 - 11:58
Sært
Skrevet 20 juni 2012 - 12:00
Sært.
Men hvorfor vil du slutte å gi gaver da?
Mammas venninne gir gaver til meg og søsknene mine enda hun, og nå er jeg 37 år. Synes det er koselig både å bli husket på av henne og å gi en gave tilbake til henne, hun har jo vært som en tante for oss hele livet. Gir ikke dyre ting da, men en liten oppmerksomhet.
Men hvorfor vil du slutte å gi gaver da?
Mammas venninne gir gaver til meg og søsknene mine enda hun, og nå er jeg 37 år. Synes det er koselig både å bli husket på av henne og å gi en gave tilbake til henne, hun har jo vært som en tante for oss hele livet. Gir ikke dyre ting da, men en liten oppmerksomhet.
Skrevet 20 juni 2012 - 12:04
Sært.
Den som gir seg er en dritt.
Skrevet 20 juni 2012 - 12:06
Veldig sært synes jeg. Men hva med om du fortsetter å gi en liten oppmerksomhet som noen over her nevner? Ikke noe stort, bare en liten ting som viser at du husker på de?
Men joda, er enig med deg i fht venninna di.
Men joda, er enig med deg i fht venninna di.
Skrevet 20 juni 2012 - 12:18
Jeg hadde bare kuttet ut, barna dine vil vel ikke savne gaver fra henne så veldig vil de?
Hadde ikke giddet å gjøre noe større ut av det det er det ikke verdt, men mine tanker om denne venninna hadde nok vært litt lavere en før dette skjedde.
Om man har masse kontakt med barna kan jeg skjønne det med å gi gaver. men å gi gaver til voksene bare fordi man kjenner moren deres blir litt rart for meg.
I min familie er det egentlig slik atman ikke gir gaver til tantebarn over 18. Jeg har valgt å fortsette med de to som er gått inn i voksenverden fordi de er nevøene min e og jeg har mye kontakt med de.
Men barna til venninnene mine gir jeg ikke til.
Og ei heller venter jeg at mine venninner gir til mine barn.
Men det kanhende din venninne ser ting slik min søster gjør. Min søsters barn er 19+, mine barn er barnehagebarn enda. Men om mine foreldre gir noe til mine barn, som ny vinterdress for eksempel så skriker min søster opp om forskjellsbehandling. Og har helt glemt at når hennes barn var i samme alder så fikk de disse tingene.
Hadde ikke giddet å gjøre noe større ut av det det er det ikke verdt, men mine tanker om denne venninna hadde nok vært litt lavere en før dette skjedde.
Om man har masse kontakt med barna kan jeg skjønne det med å gi gaver. men å gi gaver til voksene bare fordi man kjenner moren deres blir litt rart for meg.
I min familie er det egentlig slik atman ikke gir gaver til tantebarn over 18. Jeg har valgt å fortsette med de to som er gått inn i voksenverden fordi de er nevøene min e og jeg har mye kontakt med de.
Men barna til venninnene mine gir jeg ikke til.
Og ei heller venter jeg at mine venninner gir til mine barn.
Men det kanhende din venninne ser ting slik min søster gjør. Min søsters barn er 19+, mine barn er barnehagebarn enda. Men om mine foreldre gir noe til mine barn, som ny vinterdress for eksempel så skriker min søster opp om forskjellsbehandling. Og har helt glemt at når hennes barn var i samme alder så fikk de disse tingene.
Skrevet 20 juni 2012 - 13:39
Anonym bruker skrev 20 juni 2012 - 12:00:
Sært. Men hvorfor vil du slutte å gi gaver da? Mammas venninne gir gaver til meg og søsknene mine enda hun, og nå er jeg 37 år. Synes det er koselig både å bli husket på av henne og å gi en gave tilbake til henne, hun har jo vært som en tante for oss hele livet. Gir ikke dyre ting da, men en liten oppmerksomhet.
Fordi jeg er vant til at man slutter å få/gi gave når man blir voksen, så lenge det ikke er snakk om de aller nærmeste.
Nei, ungene mine kommer ikke til å savne gavene #7, men jeg synes det bare var litt sært. Vi kommer til å omgås som tidligere altså,
HI
Skrevet 20 juni 2012 - 15:14
Sært
Skrevet 20 juni 2012 - 16:30
Gjerrig venninne.