Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Sambo tenner ikke lenger på meg :(

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 09:28

Hei!
Jeg og sambo har vært sammen i 12 år. Nå er vi foreldre til en toåring og venter en liten en i Oktober.

Hos oss, som hos alle andre, er det dager der alt er tipp topp og dager der ting kunne vært bedre.
Men alt i alt oppfatter jeg oss som lykkelig og vi er veldig opptatt av nærhet begge to. Vi både flørter med hverandre (ofte er det jeg som flørter mest) og vi er like mye opptatt av kos.

Forrige svangerskap har jeg opplevd at sambo har hatt et aktivt sexliv med sin hånd, foran pc. Og selv med min kraftig reduserte sexdrift, syntes jeg at det var veldig leit at han ikke lenger oppfordret til sex. Jeg ble ofte sint på han for at han foretrakk hånd fremfor meg. Han unnskyldte seg med at det var enklere og at han var redd for å skade barnet, osv.

Denne gangen har jeg vært klar over dette fenomenet og har derfor prøvd å være mer attraktiv (trene, passe på å spise sunt, pynte meg) Og selv om han er blitt litt mindre aktiv med å tilfredsstille seg selv, så kjenner jeg at han ikke er like keen på meg lenger.

Når jeg uttrykker min frustrasjon, sier han at det bare er stress, men at det er godt når vi kommer i gang. Han tilføyer også at han vil helst kose.

Det ender med at jeg maser på han pga. økende lyst som igjen går over til redsel for at jeg ikke lenger er god nok.
Jeg har ikke fått så sykt mye større libido, men jeg drømmer om sex, og frustrasjonen bygger seg opp. Her en dag ble jeg sint og krevde sex.
Selv om han var overrasket, synes han at det var godt. Men jeg vet ikke helt om jeg liker tanken på hele tiden å kreve det.

Han er generelt glad i å trene og holde seg i form. Han har ikke slik playboykropp, men han holder seg i form.
Når det gjelder meg, så er jeg jo stor pga.baby i magen. (jeg er heller ikke en av de som har en nett liten mage. Magen min er stor og spiss)

Vet at når jeg er på mitt sprekeste, at han ikke kan holde seg unna meg.

Jeg er sikker på at han er tro mot meg, eller - det er det jeg tror han er. Han er veldig ordentlig, men av og til tar jeg megselv i å lure om han har noen på si.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 09:32

Mange menn tenner ikke på gravide - de er nettopp redd for å skade barnet, synes det er "rart" med huleboer inne i magen og andre ting. Det er noe vi ikke forstår siden vi ikke har opplevd å være på "den andre siden". Klart det er frustrerende, men hvis dere ellers har bra sexliv utenom svangerskapene, hadde jeg ikke hengt meg opp i at han hadde laber lyst da jeg var gravid. Det er ikke deg han ikke tenner på, men hele settinga med gravidmagen.

#3 ♣ Christiane ♣

♣ Christiane ♣

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 309 Innlegg:
  • StedBærum

Skrevet 20 juni 2012 - 09:32

Velkommen med i klubben.
Det har seg bare sånn at minn mann, og sikkert din også er en av ca 30% som ikke synes sex med gravide er spesielt opphissende.
Litt vanskelig å tvinge seg på liksom, så trøster meg med at det går over når ungen er født og kroppen ser ikke gravid ut lenger.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 09:35

Huff, ekkel følelse det der...vet hvordan du har det. Om jeg skal si min mening så tror jeg ikke at mannen din har noen på si, trorc heller at det er graviditetshormonene dine som spiller deg et puss. Jeg ville bare tatt det roloig nå, og latt usikkerheten ligge til du har født og ting kommer inn i "normalen" igjen. Om han fremdeles ikke skulle virke å tenne på deg da, ville jeg tatt det opp med han.

#5 englespire

englespire

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 260 Innlegg:
  • Stedoslo

Skrevet 20 juni 2012 - 09:48

mange fedre som føler veldig på det at det er en ekstra med i sengen når damen er gravid, og som har litt problemer med å "komme i gang"
la det gå seg til til du er over fødselen, også kan du jo heller skaffe deg en liten batteridrevet kompis så lenge :)
du trenger jo ikke akkurat å leve i sølibat selv om han syns det er vanskelig :)

håper det går seg til for dere.

#6 nicki82

nicki82

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 154 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 11:22

Tusen takk for gode svar, damer! Godt å høre at jeg ikke er alene om ikke å tenne partneren med kulemagen!
Svarene deres ga med nytt mot!

Sexlivet som nybakte foreldre er jo egentlig heller ingenting å skryte av - pga. andre utfordringer. Får vel prøve å holde på gnisten som jeg har gjort hittill, og håpe på det beste :)

HI

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 052 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 11:52

Akkurat samme her. Vi har ikke hatt sex siden jeg var rundt 25 uker gravid og nå er det bare noen dager igjen (forhåpentligvis) Husker at det var likt med nr. 1, men det var til gjengjeld meeeget godt når vi tok opp sexlivet igjen. Husker at jeg var ekstremt følsom og at jeg kjente "alt" veldig godt. Håper det blir på samme  måten nå. Er lei av å leve et liv uten sex!