Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Skjønner ikke feriepengene mine......

• Logg inn for å svare
3 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 302 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 07:18

Jeg ble ansatt i et fylkeskommunalt vikariat i oktober i fjor, hadde da vært arb.ledig i 2,5 mnd.
Fikk feriepenger som normalt fra forrige jobb, også et vikariat på 6 mnd.
På junilønningen nå fikk jeg mnd.lønn - 30 dager ferietrekk + opptjente feriepenger = 2100,- Dette er liksom det jeg skal leve på en mnd. + ta ferie for - det kan da ikke stemme?
Mitt vikariat går ut 31.07 - da er jeg antagelig arb.ledig.

Jeg har satt meg opp på ferie fra 16.juli, men er da antagelig fremdeles sykemeldt, har vært det siden april.
Hva gjør jeg om jeg fremdeles er sykemeldt?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 07:36

Feriepengene dine er jo enten 10,2% eller 12,5% av det du tjente sist år, så det stemmer nok det. Starter man sent i en jobb så er det kjedelig sommer første året. I fylkeskommunen får du ikke både lønn og feriepenger i juni, kun feriepenger.

Om du er sykmeldt i ferien din får du ferien til gode. Og får da sykepenger.

#3 3 nøtter til Askepott

3 nøtter til Askepott

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 061 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 07:41

Hvis du ikke skal ha ferie, trekker de ikke deg de ukene.Du kå ikke ta ut ferie hvis du ikke har tjent opp fulle feriepenger året før, men det hurde du sagt fra om på forhånd.

#4 M1975

M1975

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 07:43

hei, her burde du bedt lønningsavdelingen om å ikke trekke deg for maksimalt ferieuttak, ettersom du uansett ikke skal arbeide lenger enn til 31 juli, og du da trolig ikke vil rekke å avvikle 5 uker ferie? Jeg ville tatt en prat om dette via leder, og fått dem til å tilbakeføre lønn for den ferien som du ikke skal ta før du slutter. og heller lagt opp til feks maks 3 uker. Så får du tilbake litt av lønnen og det blir mer å leve av. forøvrig så et det riktig som hun over her sier, at selve feriepengesummen ikke blir så høy når man har jobbet kun fra oktober. Og feriepengene fra den første jobben din i fjor skulle du ideeelt sett spart og brukt først  i år, men det er jo ikke så lett:)