Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Flere som har spesielle/rare familiemedlemer?

• Logg inn for å svare
11 svar til dette emnet

#1 Mamma`n til Will& Ailo

Mamma`n til Will& Ailo

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 283 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 20 juni 2012 - 00:29

Jeg har en bestemor som er ganske spesiell :)

Hun er irsk og har bodd i Norge i 70 år og snakker ikke norsk enda. Hun prater en blanding av engelsk/irsk,norsk og egne oppdiktede ord.

Hun møtte min bestefar under andre verdenskrig, hun var/er katolikk og min bestefar var protestant og når de giftet seg ble hun utstøtt av hele familien sin og måtte flytte til Norge sammen med bestefaren min de fikk 2 barn og bestefaren min dro på sjøen og var borte i 8 mnd og når han kom hjem var hun 5 mnd på vei med 3 mann.:P
Bestefaren min ville skilles men bestemor nektet for som katolikk kan man ikke skille seg. Men hun sa at om babyen ble døpt med bestefars etternavn så skulle hun gi han skillsmisse, han gikk med på det,men etter han ble døpt kastet hun skillsmissepapirene i peisen og sa at hun ikke ville alikevell. Så de måtte skilles ved dom.

Hun elsket å gå på loppemarked og hun var shoppinggal så vi fikk masse poser med klær, leker og mat når vi var der.Men det var ikke så nøye om det var litt stort for da sa hun bare : But you kan just brekke (les brette) up armene. Og vi kunne ikke si nei,for da ble hun dødsfornærmet. Min søster sa nei 1 gang og hun fikk ikke noe på 5 år.

Altid når når vi sov over der la hun masse puter forann senga vår for hun var livredd for at vi skulle falle ut. Siste gangen jeg sov der var jeg 15 år og hun gjorde det da også. hehe
Hun farget håret sitt knall rosa til hun var langt opp i 80 årene.

Nå er hun en gammel dame på 91 år, men fortsatt like klar i toppen :)<3
Hele verden er min lekeplass.http://heidisbryllup.blogg.no/

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Regina Phalange

Regina Phalange

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 361 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 07:14

For en herlig dame!

#3 Leeloo76

Leeloo76

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 205 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 07:36

Vi har en som mener hun kanaliserer en eller annen avdød som skriver gjennom henne (automatskrift). Hun har skrevet bøker, og jeg leste litt i en av dem, må være noe av det dårligste jeg har lest (og jeg har lest MYE). Hva hun skriver (eller han som skriver gjennom henne) er nå en ting, men språket var latterlig dårlig! Oppmerksomhetssyk much?

#4 Bleiefu

Bleiefu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 901 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 08:43

Har mange rare i familien :P Noen ganger føler jeg meg som familiens eneste hvite får, hehe :)

#5 Magia

Magia

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 113 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 08:51

Hahaha, hun hørtes ut som en herlig skrue (men noe vanskelig å leve med kanskje, hehe).

Jeg har en tante som er "kunstner". Hun er veldig flink til å male, men jeg tror ikke hun har solgt et eneste bilde annet enn til familie. Hun får sånne dillaer noen ganger, interesser som hun er intenst opptatt av en periode, for så å gå videre til neste interesse. Forrige gang jeg så henne (hun bor i utlandet) var hun ekstremt opptatt av en spesiell slankekur. Jeg vet ikke helt hva det var for noe, men vi skulle i hvert fall ut og spise, jeg tanta mi og mannen hennes. Det var dødsflaut, for jeg og mannen hennes bestilte mat som vanlig, mens hun dro opp en agurk fra veska og spise den inne i restauranten.

Hun kunne sikkert hatt en hel haug med diagnoser, men koselig er hun :)

Har mange flere rare familiemedlemmer også. Nesten alle faktisk, inkl. meg selv!

#6 Major HotLips Houlihan

Major HotLips Houlihan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 507 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 08:52

Så herlig! :)

#7 Mamma`n til Will& Ailo

Mamma`n til Will& Ailo

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 283 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 20 juni 2012 - 09:17

Ja,hun er virkelig herlig, men ganske vrang noen ganger også ;)

Har et par andre historier om henne også.

Etter at hun ble skilt fra bestefaren min fikk hun seg en venn som het Gunnar og han flyttet aldri inn til henne,men hun satt opp en skillevegg inne på soverommet sitt sånn at de hadde vært sitt rom inne på soverommet, så når han overnattet så sov han bak veggen. Han var altid der,men bodde ikke der. Han var som en reservebestefar :)

De gangene noen dør i vår familie ( spiller ingen rolle om det er en katt,hund, due eller et meneske) så sørger hun i 1 år, da pynter hun ikke til jul, påske ol.

Hun matet duene i parken hver dag og hadde noen duer som bodde på verandaen hennes i mange år.

Søsteren min fikk barn når hun var tenåring og det likte bestemor svært dårlig, så når hun kom på besøk det første året etter at babyen var født, snakket ikke bestemor til henne, Søstern min kunne sitte der i timesvis uten at bestemor sa et ord til henne,men når hun skulle gå kom bestemor med masse klær og 2-3 bæreposer med mat til henne og hun stakk som regel litt penger i hendene på henne også :)
Hele verden er min lekeplass.http://heidisbryllup.blogg.no/

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 958 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 09:38

Jeg har en inngiftet tante som lever og kler seg som om hun er med i en amerikansk såpeserie. Det er glitter og gull og bluser med leopardmønster, lysekroner ( i den lille rekkehusstua som er lav nok under taket fra før...) og påfuglfjær. Hun er egentlig ganske smart, for hun har god utdanning og har hatt gode jobber fram til hun ble pensjonist, men hun spiller "blond". En gang, etter noen glass vin, betrodde hun meg at det var mye festligere å være dum, for da kan man si sjokkerende og fornærmende ting uten at noen blir sinte på deg!

Det bruker hun forøvrig både titt og ofte, også mot meg, for jeg tror ikke hun husker at hun avslørte seg. Hun kan midt i selskaper si ting som: "Sånne (det kan være alt fra utviklingshemmede til homofile) burde vi ikke ha for de er ikke trygge!", "Du var mye penere da du var tynn!", " Den parykken din er veldig kunstig ut. Jeg ville aldri tatt en medisin som gjorde at jeg mistet håret!"

Hun er rett  og slett et nek.

#9 Dataverket

Dataverket

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 006 Innlegg:
  • StedØstenfor sol og vestenfor måne

Skrevet 20 juni 2012 - 10:45

Vi har en onkel som er rar. Han liker ikke fart, så å kjøre bil er ikke noe han liker. Når han må kjøre så kjører han aldri mer enn 2. giret.
Han hadde veldig flaks den gangen han hadde oppkjøring, for da var det is og såpeglatt på veiene. Derfor behøvde han ikke kjøre mer enn på 2. giret.

Når han skal til byen (det er 4 mil en vei) så kjører han 2 mil og sykler resten. For i byen kjører de så fort...

#10 Bleiefu

Bleiefu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 901 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 10:27

Vis innleggMamma`n til Will & Ailo <3 skrev 20 juni 2012 - 00:29:

Jeg har en bestemor som er ganske spesiell :) Hun er irsk og har bodd i Norge i 70 år og snakker ikke norsk enda. Hun prater en blanding av engelsk/irsk,norsk og egne oppdiktede ord. Hun møtte min bestefar under andre verdenskrig, hun var/er katolikk og min bestefar var protestant og når de giftet seg ble hun utstøtt av hele familien sin og måtte flytte til Norge sammen med bestefaren min de fikk 2 barn og bestefaren min dro på sjøen og var borte i 8 mnd og når han kom hjem var hun 5 mnd på vei med 3 mann.:P Bestefaren min ville skilles men bestemor nektet for som katolikk kan man ikke skille seg. Men hun sa at om babyen ble døpt med bestefars etternavn så skulle hun gi han skillsmisse, han gikk med på det,men etter han ble døpt kastet hun skillsmissepapirene i peisen og sa at hun ikke ville alikevell. Så de måtte skilles ved dom. Hun elsket å gå på loppemarked og hun var shoppinggal så vi fikk masse poser med klær, leker og mat når vi var der.Men det var ikke så nøye om det var litt stort for da sa hun bare : But you kan just brekke (les brette) up armene. Og vi kunne ikke si nei,for da ble hun dødsfornærmet. Min søster sa nei 1 gang og hun fikk ikke noe på 5 år. Altid når når vi sov over der la hun masse puter forann senga vår for hun var livredd for at vi skulle falle ut. Siste gangen jeg sov der var jeg 15 år og hun gjorde det da også. hehe Hun farget håret sitt knall rosa til hun var langt opp i 80 årene. Nå er hun en gammel dame på 91 år, men fortsatt like klar i toppen :)<3
Min mormors historie er faktisk ganske lik på din bestemors...

Min mormor er britisk og traff min morfar i London på begynnelsen av 50-tallet. Han var sjømann, de giftet seg fikk et barn og flyttet til Norge da min mor var 1 år.
Hun var også katolikk men konverterte da hun giftet seg med morfar.
Han dro til sjøs og da han kom tilbake var hun allerede godt på vei med nr. 3 :S De holdt sammen flere år etter dette likevel... Men min morfar døde ca 8-10 år etter.

Da min mor ble gravid som tenåring latet hun som ingenting inntil min mor giftet seg med barnefaren. Først da kunne hun prate om det :P

Mormor fikk seg også en kjæreste (eller en weekend kjæreste som hun kalte det :P ) De var sammen i mange år, men de bodde aldri sammen. Han var som en reserve bestefar for oss. (selv om det er slutt mellom dem så er han fortsatt som en av familien og han feirer ofte julaften og nyttårsaften med oss, samt bursdager o.l) Han er en sær og veldig orginal skrue fra Wales men det er en heeeelt annen historie :P

I en alder av 75 fant hun ut at hun skulle konvertere og bli katolikk igjen :P Så jeg er vel en av de få som kan si at jeg har vært i min bestemors dåp/konfirmasjon :D

Hun har bodd i Norge i snart 60 år men snakker fortsatt fryktelig dårlig norsk.

Hun er en racer på å sende sms'er og er stadig på facebook og kommenterer bilder osv :P Hun er også fryktelig sprek, hun er 80 og venninnen hennes på 90 reiser ofte på ferie sammen. Ikke sånn ferie som til Tyrkia osv. men de drar på sykkeltur til Danmark, fottur til Kina, pilegrimsreise til Praha, Budapest osv. De dro også for å besøke barnehjem i Russland i fjor. :D

Min mormor er overraskende normal i forhold til søsteren sin :S Hun er forferdelig :P Da hun fant ut at hun skulle bli Oldemor snakket hun ikke til barnbarnet sitt på flere år :S og refererte til henne som "the girl with the baby"...

Jeg er glad for at mormor er mormor, og enda morsommere er det med hennes små rariteter :D

#11 Linerlen og pipipen

Linerlen og pipipen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 482 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 11:57

Ei i svigerfamilien som nærmer seg 80. Hun er vegetarianer, og veldig opptatt av helse. Avmagnetiserer vannet sitt, har magnettrommel hun sitter i om kvelden, og spiser cayennepepper rett fra boksen. (bare noen eksempler) Du må ikke finne på å si at du er syk eller brygger på noe, for da får du en masse tinkturer og remedier som smaker helt grønnjævlig. Hun har også vært hos ei som prater med dyr for å bli bedre kjent med katten sin.. Hehe

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 958 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 12:20

Bless her! Jeg simpelthen elsker slike 'originaler' eller hva man skal kalle dem! La oss få se flere av dem!