Gå til innhold

Er det bare jeg som tørr innrømme at helt nyfødte ikke er spesielt søte..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig, det finnes unntak, men sånn generelt så er da ikke nyfødte babyer søte...

Venter nr 2 om ikke så veldig lenge. Er flere som sier de vil ha bilde på mms når h*n en født. Men det har jeg gitt beskjed om at de ikke får. Synes det blir feil å sende ut bilder og forvente at de som mottar skal føle seg forpliktet til å si "nææææ så søøøøøøøt".....

Virker som alle synes jeg er helt på jordet når jeg sier at jeg ikke synes nyfødte er søte..

De få gangene noen har vært enig med meg har det utelukket vært mannfolk. Synes virkelig alle dere damer at nyfødte er så søte eller lyver dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stor forskjell på søt og pen. Nyfødte er sjelden pene, røde og rynkete som de er, men søte er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de er supersøte fordi de er så bittesmå og hjelpesløse:) men sånn nydelige og vakre blir de ikke før det har gått noen uker..syntes jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyver ikke, jeg synes babyer og kattunger er det nydeligste som finnes.Og har fortsatt til gode å se en stygg baby. Dem kan være skrukkete og ihoptrøkket men allikevel det absolut vakreste man kan se. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke unger generelt er søte, jeg - verken som nyfødte eller litt eldre. Jeg har aldri hørt til de som åååer og sukker og får verk i livmoren av å se eller holde en baby, og har i grunnen aldri vært fascinert - jeg syns de lukter vondt av sur melk, gulp og bleier, de er snørrete og har matrester rundt munnen, og jeg er egentlig ikke interessert i det hele tatt ;) Jeg blir glad i unger når jeg blir kjent med dem, men syns mye oftere unger er irriterende, bråkete og ekle enn noe annet! Når jeg blir kjent med dem, derimot, da kan jeg syns de er søte og skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en over her sier- de er ikke spesielt pene, men de er søte!:)

 

De bittesmå hendene, tærne, rynkete huden og snodige ansiktsuttrykk- ooooh, herlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg glatt innrømme. De aller fleste babyer er dritstygge.

Men heldigvis går det fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste, nei. Men forskjeller er det, og det trenger jeg ikke gå lenger enn til mine egne barn for å se. Førstemann var helt nydelig fra første åndedrag, mens andremann var rett og slett mindre pen. Og det tok et par uker før han kom seg også :-D He he. I dag er begge to selvsagt usedvanlig vakre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er så søte at jeg får helt tårer i øynene jeg :)

 

Kan kanskje ikke kalle de vakre, eller pene, men søte er de, søteste i hele verden.

 

Jeg lyver absolutt ikke når jeg sier en skrukkete og rød nyfødt baby er søt, jeg synes de er aldeles nydelige. Det at de kan se helt klemt ut, se ut som syvende far i huset eller en annen gammel mann er noe av det som gjør de så herlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr fire hvert øyeblikk og var på helsestasjonen i dag. Der var det to helt nye nurk, og jeg fikk nesten tårer i øynene over hvor nydelige de var. Jeg synes nyfødte barn er noe av det vakreste som finnes!

 

Ellers er jeg helt enig i at ikke alle er like objektivt pene. Da jeg fikk førstemann, syntes jeg han så helt snål ut. Han hadde vært festet en evighet, og kom ut med skikkelig cone head. I tillegg var han liten og stusselig (knappe 3000 g) i forhold til firekilosbabyen vi delte rom med. Han så liksom mer ferdig ut. Nr to, derimot, var utrolig vakker! Kom litt før tiden, med lett gulsot og masse svart hår. Nå er de like vakre begge to (eller alle tre ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med deg. Men selv om ikke alle er like pene i trekkene, så synes jeg nyfødte er skjønne:) min første var "penere" som nyfødt enn min andre. Men begge var like nydelige i mine øyne! Det jevner seg heldigvis ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, de fleste er ikke så fine. Men jeg har sett tre stk som var nydelige. De var fine i fargen, helt glatte (ikke rynkete) og hadde helt nydelige ansikt.

 

Men de er ikke mange nei, de fleste er ikke akkurat glansbilder, men de har vært igjennom noe ganske hardt da så det er ikke rart.

 

Det betyr ingenting for meg, de er livets mirakel og helt fantastiske likevel, mine nærmeste kommer helt klart til å få bilde uansett hvordan hun ser ut når hun kommer om ca 5 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...