Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ha tenker dere om dette? Sulter seg til døde...

• Logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 18 juni 2012 - 22:45

Vis innleggAnonym bruker skrev 18 juni 2012 - 22:40:

Spar deg for så dumme fordommer !! Ikke få barn i en vanskelig situasjon? Hva mener du med det liksom?
Så da skulle det ikke blitt født barn i veldig mange land da, fordi foreldrene lever i et land med krig og nød. Gud så lite smart!!

Igjen; Spar deg for drittslengingen.
Ja, vanskelig situasjoner. Som når man ikke har råd til barnet, ikke har hus, eller enda verre; Om man er asylsøker.
Hadde folk tenkt litt lenger enn hyrdestunden så hadde det ikke vært så mye sult, fattigdom og elendighet i verden.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 19 juni 2012 - 03:25

Der har vi jo vår neste fredspris vinner! Wow at ingen har tenkt på dette før, tenk for en fin verden vi hadde hatt!!
Uten krig og fattigdom..
Jeg skulle da , i følge deg ikke hatt, mitt første barn, da hadde jeg ikke hus og jeg jobbet ikke og vi hadde heller ikke, holde deg fast nå , ikke vår egen bil heller , på den tiden :-)

Det er faktisk folk som DEG som gjør at det finnes krig i verden!!

#23 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 19 juni 2012 - 06:44

OMG!!! Jeg er helt sjokka. Her er det folk som ikke klarer å sette seg inn i andres sitasjon. Skal ikke asylsøkere kunne få barn? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Beklager, du som mener dette, er faktisk tvers igjennom dum i hodet, altså lite intelligent.Har du den tankegangen, så kan jo jeg si at det kanskje er DU som ikk burde ha barn. En mor som ikke har empati må være MYE verre!! Jeg gjnntar ditt sitat, men litt forandret:" Det som er verre enn å være asylsøker er det å være som deg: med ingenting mellom ørene!! "In your face"!!

#24 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 19 juni 2012 - 07:14

UDI har  på ingen måte skyld i at familien er her etter tre år. Det er de selv som ikke har reist ut når de fikk avslag (og tre ukers utreisefrist).

Hilsen en som kjenner systemet ut og inn

#25 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 19 juni 2012 - 07:21

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 juni 2012 - 07:14:

UDI har  på ingen måte skyld i at familien er her etter tre år. Det er de selv som ikke har reist ut når de fikk avslag (og tre ukers utreisefrist).

Hilsen en som kjenner systemet ut og inn

Hehe, nei det er jo for så vidt sant. De KUNNE ha reist frivillig, hjem til kanskje tortur og vold. Hadde DU reist frivillig med din 3-åring om du fryktet for ditt liv, selv om UDI mente noe annet?

#26 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 19 juni 2012 - 22:32

Det er dumt iq ikke kan kjøpes, det er ei over her som gladelig hadde fått mine feriepenger til dette. ( du som mener at asylsøkere ikke skulle fått barn. Synes synd på barna dine som har en så empatiløs mor. De kommer til å bli som deg, håper de har en smart far og at de slekter på han.

#27 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 07:53

Spar deg for så dumme fordommer !! Ikke få barn i en vanskelig situasjon? Hva mener du med det liksom?
Så da skulle det ikke blitt født barn i veldig mange land da, fordi foreldrene lever i et land med krig og nød. Gud så lite smart!!

Hvis man er litt realist oppi dette, så er det vel ingen som egentlig VIL føde et barn inn i elendighet?
Og det gjør man jo i et slikt tilfelle....
Om jeg bodde i et land i krig og nød så ville jeg ikke født et uskyldig barn inn i min egen elendighet, det unner jeg ikke barnet. Skjønner...?
Selv om jeg ville ha hatt barn for min egen del, må man sette seg selv til siden enkelte ganger.

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 08:01

Vis innleggAnonym bruker skrev 18 juni 2012 - 21:03:

http://www.fvn.no/lo...de-2242728.html

Veldig vanskelig tema. I følge loven har hun liv til dette så lenge hun er samtykkemompetent, men for en måte å ta sitt eget liv på. For ikke snakk om påkjenningen på familien som må gå å vente på dette.

Jeg syntes det er trist at hun holder på slik ikke minst for familien, jeg skjønner at hun gjør det for å oppnå et mål og ikke for at hun egentlig vil dø. Hun er desperat og gjør det eneste hun vet hun kan.

Men jeg mener også at man ikke kan gi etter og la henne bli fordi hun sultestreiker. Om det finnes andre grunner som kan omgjøre dommen om utkastelse så ja da må de gjerne gjøre om. Men om hun og familien får bli pga det hun gjør nå vil dette fort bli en epedemi blant mennesker som skal sendes tilbake.

En annen ting er dog om mennesker som velger å gjøre dette mot seg selv skulle få ta opp en seng i sykehus og koste landet tusenvis av kroner per døgn når hun allikevel nekter å ta imot hjelp.

#29 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 09:00

Dert der er en grusom situasjon.

Men de skal sende dem tilbake til Gaza... Det er nok verre å leve der enn å dø av sult i en sykehusseng her, med et ørlite håp om at familien slipper å reise dit til en grusom usikker hverdag og dårlige kår for deres lille...

Jeg blir så forbanna! Skulle ønske vi kunne bruke ressurser på å sende ut kriminelle utlendinger som ikke respekterer loven i deres nye land, enn å kaste ut småbarnsfamilier som bare ønsker trygghet til familien sin... :(

#30 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 09:06

til nr. 25:

Det var ikke det jeg kommenterte, om de burde reist eller ikke. Jeg skrev bare at ikke skyld på UDI i denne saken...

Hilsen nr. 24.

#31 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 09:17

Nå er engang lovverket slik at man kan sulte seg til døde om det er for en sak, og det er det jo her.. så hun har loven på sin side og ingen kan gå imot hennes ønsker.

Tror ikke blodtap med fare for liv og helse, og ikke ønske om blodoverføring pga relgiøs tro står nedfelt noe sted. Men jeg kan ta feil altså.

#32 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 11:26

Spar deg for så dumme fordommer !! Ikke få barn i en vanskelig situasjon? Hva mener du med det liksom? Så da skulle det ikke blitt født barn i veldig mange land da, fordi foreldrene lever i et land med krig og nød. Gud så lite smart!!

Noe som heter prevensjon. Og nei, jeg selv hadde ikke fått flere barn før jeg visste med sikkerhet at jeg fikk opphold. hvilket liv får denne 3-åringen i hjemlandet da, når de allerede har hatt det vanskelig der før de dro til Norge?

#33 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 12:00

Vis innleggAnonym bruker skrev 18 juni 2012 - 21:24:

"Hvordan hadde det blitt her om alle som ble nektet inngang i Riket truet med selvmord og dermed fikk opphold? Reglene er der for en grunn, man kan ikke bare lette på kravene fordi noen er villige til å gå over lik." SVAR: Hva hadde du gjort i samme situasjon? Tenk om du skulle retuneres tilbake til et land hvor ikke bare ditt liv sto i fare, men også dine barn og din mann? Hadde ikke du gjort det samme? Man kan ikke være firkantet i asyl saker. Regler er ikke bare regler. UDI kan ta feil, ja. Og da må det være lov å kjempe!

Herregud da kvinne!

Hvis UDI mener det er trygt å reise hjem, så er det jo det, de driver jo ikke lottotrekning på menneskers liv på den måten der. Klart man heller vil tvinge seg til et opphold i trygge Norge enn å reise hjem når man først har fått vært her en stund ( den stunden det tar å behandle saken - som kan være lenge).

Og ja mennesker har rett til selv å bestemme hva de gjør med eget liv, om man vil slutte  å spise, bli lege, advokat eller sprøytenarkoman og alkoholiker, ett fett spør du meg!!

#34 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 12:06

Både mullah Krekar og Osama Bin LAden har vært en del av småbarnsfamilier en gang !!

#35 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 20 juni 2012 - 12:49

Hva jeg tenker?
Tenker så lite på det at jeg har ikke lest historien en gang, bare sett overskrifter om at ei kvinne sulter seg til døde. Vet ikke hvor hun kommer fra en gang jeg. For min del må hun bare sulte, orker ikke sånne oppmerksomhetssyke folk:-(