Gå til innhold

Helsesøster maser fortsatt om vaksiner 2 år etter vi takket nei.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helsesøster maser fortsatt om vaksiner 2 år etter vi takket nei. Hun klarer ikke å la det ligge. Hver gang vi er på helsestasjon må hun mase, og legge opp til diskusjon. Sist sa jeg at jeg ikke har noe behov for å argumenter for mine valg. Vi har bestemt oss. Men hun fortsatte å messe om barnedød og sykdom. Nå venter vi barn nr 2. Er det mulig å si at vi ikke har kjemien på plass med denne HS, og at vi ønsker en ny? Hadde hvert kjekt å få diskutere vanlige problemer, ikke bare vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk slutt på diskusjonen da jeg sa at jeg vil vente til hun kommer i skole alder.

 

Men så er vekten her et STORT tema... yey.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å forhøre seg om å få bytte helsesøster. Selv om vi har valgt å vaksinere våre barn bør deres valg respekteres,det skal jo være frivillig å vaksinere. Helsestasjonen er jo viktig på så mange andre plan enn vaksinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare vaksinere barna dine, slik som alle andre? Det er 2 små stikk som er gjort på 2 min. ingen big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare vaksinere barna dine, slik som alle andre? Det er 2 små stikk som er gjort på 2 min. ingen big deal.

 

Er det mulig å bli så korka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært helsesøster, hadde nok jeg også mast hull i hodet på foreldrene om vaksine. Det er det viktigste du gjør for barna dine. Og jeg lurer på om barnet takker deg etter 32 sykehusinnleggelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns faktisk at å nekte vaksinering av barna sine burde kvalifisere til bekymringsmelding til barnevernet.

 

Det gjør man ellers når noen ikke tar sikkerheten og helsen til barna sine på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som valgte det samme som deg. Nektet å høre på hva noen sa.

 

Barnet døde av tuberkulose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Folk som ikke benytter seg av trygge vaksiner mot dødelige barnesykdommer er dumme. Ja, og jeg skriver ikke en gang under som anonym - det er min mening. Når man ser hvor mange i den "tredje verden" som dør av sykdommene vi kan vaksinere oss mot, så undrer man på hvor blåst det går an å være. Og ikke si at neeida, her i Norge er sykdommene utryddet - de er utryddet så lenge mesteparten av befolkningen er vaksinert. Siden folk drar mer og mer på ferie i utlandet, og det komme flere og flere turister fra hele verden hit, kan disse sykdommene godt blomstre opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slutt på diskusjonen da jeg sa at jeg vil vente til hun kommer i skole alder.

 

Men så er vekten her et STORT tema... yey.....

 

Her er også vekta et stort tema. HS maser på om han får nok mat gjennom døgnet og til faste tider hver dag HVER ENESTE GANG. Er drit lei dette, så nå skal jeg skrive opp hva og når og hvor mye ungen spiser til hvert eneste måltid fram til vi skal på kontroll igjen. Også skal jeg undersøke om det er mulig å bytte for kjemien mellom oss er virkelig ikke tilstede. Gjett om jeg savner hun HS som vi hadde før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Nå har jeg ikke tatt forbehold for dem med barn som ikke KAN vaksineres grunnet allergi eller alvorlig sykdom, men til dem som bare ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke tatt forbehold for dem med barn som ikke KAN vaksineres grunnet allergi eller alvorlig sykdom, men til dem som bare ikke gidder.

 

Det er jo akkurat derfor det er så viktig at de som har barn som tåler vaksine følger programmet, sånn at vi kan hjelpe de få som ikke kan vaksineres sånn at de får trygge og friske liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk slutt på diskusjonen da jeg sa at jeg vil vente til hun kommer i skole alder.

 

Men så er vekten her et STORT tema... yey.....

 

Her er også vekta et stort tema. HS maser på om han får nok mat gjennom døgnet og til faste tider hver dag HVER ENESTE GANG. Er drit lei dette, så nå skal jeg skrive opp hva og når og hvor mye ungen spiser til hvert eneste måltid fram til vi skal på kontroll igjen. Også skal jeg undersøke om det er mulig å bytte for kjemien mellom oss er virkelig ikke tilstede. Gjett om jeg savner hun HS som vi hadde før....

 

Her er det motsatt, hun er aaaaaalt for tung for alderen. å så er det snakk om kosthold og vekt vekt vekt, fedme *skule litt på moren som ser overvektig ut*, å igjen fedme fedme fete barn... Nå er da jentungen nesten like stor som en normal 2 åring, hun er ikke fylt året enda. Lege sier jeg skal ignorere henne, men det begynner å gå meg direkte på nervene til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var netopp på et førstehjelpskurs gjennom jobben, der fortalte ambulanse arbeideren/brannmannen som hadde kurset at der fantes en sykdom som gjerne rammet barn (husker ikke navnet) men det lammet ihvertfall stupehodet og gjorde at det hovnet opp. Dette var noe han oftest såg hos utenlandske barn og ungdommer, og man hadde visst funnet ut at anledningen til at man så pass sjeldent fant det på Norske barn var fordi et evne i trippelvaksinen som vi vaksineres mot forhindrer utvikklingen av denne sykdommen. Trur det er MANGE slike ting vi ikke vet, og viset hvor viktig det er at vi tar disse trygge vaksinene i betraktning.

 

Han sa at dette var det værste han såg, og eneste gangene han måtte vurdere å kutte hull i strupen for å hjelpe de med pusten. Det som var det værste med det var at antallet med denne problematikken var økende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger å la være å vaksinere er det din egen sak, selv om jeg personlig synes det er uheldig. Men det er selvfølgelig ingen ting i veien for at du ber om å få bytte helsesøster, jeg skjønner du reagerer når hun fremdeles maser, to år senere. Du kan jo rett og slett si til henne at hvis hun fortsetter å mase om vaksinering, så ønsker du å bytte helsesøster. Det er i og for seg greit at hun vet hvorfor dere bytter hvis dere gjør det, tenker jeg. Sikkert greit med tilbakemelding for henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaksinere barna sine er et frivillig valg, ikke grunnlag for bekymringsmelding til bv. Ærlig talt. Sett dere litt mer inn i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

 

Jeg antok at en med så sterke meninger om vaksiner, ville ønske å dele dem. Jeg sa ingenting om at du hadde " plikt" til å informere meg. Som allerede sagt : " Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å se for seg at det er "grundig research" og "kildekritikk" som ligger til grunn når du tar et valg som er stikk i strid med det all god og uavhengig forskning viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Kom fort at du ikke hadde plikt til å opplyse om dette. Du sier at dere har tatt et bevist valg som dere står inne for, grunnet grundig research? Hvis dere har gjort en grundig undersøkelse og i tillegg fått hjelp til kildekritikk så slår det meg virkelig som underlig at dere ikke valgte å vaksinere etter det. Spesielt siden vaksinering er noe som blir anbefalt alle barn, hvis de ikke skulle ha noe i sin medisinske historie som tilsier de ikke burde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Kom fort at du ikke hadde plikt til å opplyse om dette. Du sier at dere har tatt et bevist valg som dere står inne for, grunnet grundig research? Hvis dere har gjort en grundig undersøkelse og i tillegg fått hjelp til kildekritikk så slår det meg virkelig som underlig at dere ikke valgte å vaksinere etter det. Spesielt siden vaksinering er noe som blir anbefalt alle barn, hvis de ikke skulle ha noe i sin medisinske historie som tilsier de ikke burde.

 

Jeg har ikke til hensikt å starte en atter en vaksinedebatt her. Temaet var helsesøsters ignorering av at voksne mennesker har tatt et bevisst og helt fritt valg. Det er det vi diskuterer.

Jeg har tatt et bevisst valg utfra de omstendigheter og opplysninger jeg har skaffet meg, og jeg er som voksent menneske i min fulle rett til å stå ved dette, selv om andre har andre oppfatninger. Det er ikke vaksineplikt i Norge.

Hvorfor jeg har kommet fram til avgjørelsen, vedkommer verken saken eller dere i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Kom fort at du ikke hadde plikt til å opplyse om dette. Du sier at dere har tatt et bevist valg som dere står inne for, grunnet grundig research? Hvis dere har gjort en grundig undersøkelse og i tillegg fått hjelp til kildekritikk så slår det meg virkelig som underlig at dere ikke valgte å vaksinere etter det. Spesielt siden vaksinering er noe som blir anbefalt alle barn, hvis de ikke skulle ha noe i sin medisinske historie som tilsier de ikke burde.

 

Jeg har ikke til hensikt å starte en atter en vaksinedebatt her. Temaet var helsesøsters ignorering av at voksne mennesker har tatt et bevisst og helt fritt valg. Det er det vi diskuterer.

Jeg har tatt et bevisst valg utfra de omstendigheter og opplysninger jeg har skaffet meg, og jeg er som voksent menneske i min fulle rett til å stå ved dette, selv om andre har andre oppfatninger. Det er ikke vaksineplikt i Norge.

Hvorfor jeg har kommet fram til avgjørelsen, vedkommer verken saken eller dere i dette tilfellet.

 

Det burde vært vaksineplikt i Norge faktisk... når så mange blåste foreldre lar barna flyte på andres immunitet, snylting heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...