Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Oppskrift gryterett til mange

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Nikkamoren

Nikkamoren

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 123 Innlegg:

Skrevet 17 juni 2012 - 22:06

Har bursdag til helgen og hadde egentlig tenkt å la den gå forbi i det stille. Klarer ikke å få laget til selskap med min lille krabat som alltid krever meg 100 %, jobbing hele dagen + at jeg egentlig ikke har råd til det. Det kan lett bli 10 kanskje 15 pers. Siden det blir på dagen så synes jeg at jeg må diske opp med mat i tillegg til kaker og kaffe.

MEN så tenkte jeg at kanskje jeg kan lage gryterett kvelden i forveien og at kanskje noen her inne har en god oppskrift hvor jeg kan komme noenlunde ok prismessig ut av det?

Til kaffien baker jeg kanskje suksess terte fordi jeg liker det og den kan fryses (tror jeg), og bløtkake fordi den er "drøy". Kan jeg montere bløtkaken dagen i forveien forresten?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 B-gjengen

B-gjengen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 153 Innlegg:

Skrevet 17 juni 2012 - 22:39

Hva med stroganoff? ( litt usikker på skrivemåten).

#3 Isola & Lillegull +2

Isola & Lillegull +2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 262 Innlegg:

Skrevet 18 juni 2012 - 04:37

Chilli con carne er billig, veldig godt og best hvis den lages dagen før. Bløtkake er også best dagen etterpå når smakene har satt seg.

#4 Nikkamoren

Nikkamoren

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 123 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 20:49

Hvordan lager man det da??

#5 Nikkamoren

Nikkamoren

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 123 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 21:10

fant oppskrift på matprat.no

#6 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:

Skrevet 21 juni 2012 - 21:28

Vis innleggNikkamoren skrev 21 juni 2012 - 21:10:

fant oppskrift på matprat.no
Du kan godt øke bønnemengden i den oppskriften for å gjøre den drøyere og rimeligere. Så synes jeg den ser penere ut med paprika i forskjellige farger. Black boy har foresten en krydderblanding som heter mexikansk chillipulver. Den er det både chilli og spisskummen i pluss litt fler krydder som gir en ekstra snert - annefales!

Og hvis du vil luxe den opp til en annen annledning så er det godt med baconterningern i :)

Til lykke med dagen!
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.