Jeg vil også ha årslønn på 500 000 kr eller mer.. Bare synd jeg skal bli sykepleier og så gå videre på jordmorutdanning...
Skrevet 17 juni 2012 - 12:06
Snarvei til forumene
Skrevet 17 juni 2012 - 12:12
- Nithuviel og BikkjeBisk liker dette
Skrevet 17 juni 2012 - 12:12
Men da snakker vi sannsynligvis mye vikarjobbing (faste ansatte har ofte flest dagvakter eller i hvertfall 50/50), usikker inntekt og dårlig tilrettelagt for familieliv.
Ah, sykepleieryrket er sjarmerende
Eventuelt kan du legge energien og studielånet på noe annet, jobbe kun dagtid og ha fri i høytider, og tjene minst den nevnte summen....
Skrevet 17 juni 2012 - 12:13
Blir så irritert over slike innlegg. Studiestøtte i Norge er en særklasse, her an alle bli alt, handler bare om å stå på! Velger du å følge drømmen er det ditt valg, da risikerer du å tjene dårlig..
Skrevet 17 juni 2012 - 12:22
Gjest_Mafan_*
Skrevet 17 juni 2012 - 13:05
Skrevet 17 juni 2012 - 13:16
Skrevet 17 juni 2012 - 15:24
Ja, hadde det kun vært lønna det sto på, så hadde jeg valgt ett annet yrke, men jeg vil jobbe som sykepleier, og jeg må bare godta den drittlønna som er. Lege skulle jeg gjerne ha blitt, hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser ned på leger.. Late, med sykepleierlønn x 2 inn hver mnd.
Skrevet 17 juni 2012 - 15:26
- Lilje Sille ♀♀♂ liker dette
Skrevet 17 juni 2012 - 15:26
Skrevet 17 juni 2012 - 15:27
Og der diskvalifiserte du deg som medarbeider i et system der du alltid vil måtte samarbeide med leger - folk som har stått på mer, lært mer og kan mer enn deg på det aller meste, men som du ser ned på av prinsipp.Lege skulle jeg gjerne ha blitt, hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser ned på leger.. Late, med sykepleierlønn x 2 inn hver mnd.
- Lilje Sille ♀♀♂, ღTyrkiskPepperღ, Nangiliama og en annen liker dette
Skrevet 17 juni 2012 - 15:31
- Sjalusi er kunsten å såre seg selv mer enn man sårer andre.
- Nangiliama liker dette
Skrevet 17 juni 2012 - 15:36
Sutre, sutte, sutre? Sykepleiere tjener jævlig dårlig, det er de fleste enige om. Ta feks en lege, sitter på ræva halve dagen, lytter litt på folk og skriver ut noen resepter her og der, de har vel godt over 500 000 inn pr mnd, om ikke mer. Sykepleiere springer hele dagen, tørker folk bak, tørker spy, dritt og det som måtte komme ut av en menneskekropp. Sykepleiere gjør drittjobb og jobber for drittlønn.
Ja, hadde det kun vært lønna det sto på, så hadde jeg valgt ett annet yrke, men jeg vil jobbe som sykepleier, og jeg må bare godta den drittlønna som er. Lege skulle jeg gjerne ha blitt, hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser ned på leger.. Late, med sykepleierlønn x 2 inn hver mnd.
Ja, for det ansvaret leger har, når de faktisk diagnostiserer pasientene, skriver ut medisiner og på annen måte behandler pasienter (feks ved operasjoner), har ingenting å gjøre med den lønnen en lege får...? Dette er et ansvar dere som sykepleiere ALDRI vil få. Deres jobb er å utføre det som følger av at en lege først har gjort undersøkelser og satt diagnoser... Det å ha ansvar for folks liv og helse på den måten er faktisk verdt noe, tro det eller ei.
Snakk om å ha liten innsikt i sitt eget fagområde og hva de forskjellige yrkesgruppene innenfor helsevesenet faktisk betyr.
Dessuten: De som tørker folk bak og tørker spy og gjør det aller meste av drittjobben er vel strengt tatt hjelpepleiere og slikt. Dere sykepleiere er jo for viktig til å faktisk _pleie_.
Skrevet 17 juni 2012 - 15:41
Kanskje NOEN har stått på mer, og kanskje NOEN kan mer, men det må være ett fåtall, for leger er late.
ALLE gangene jeg har hatt noe med sykehus/leger å gjøre, så er det sykepleierene som gjør alt, legene sitter på ræva, kommanderer, og tror de er faen til folk. Det er to yrker jeg ser ned på, og det er tlf-selgere og leger.
Skrevet 17 juni 2012 - 15:44
De legene jeg kjenner er ikke late slik du beskriver HI, og de jobber mye lenger skift på sykehus enn sykepleiere gjør. Er du sjalu på leger, er det det? Siden du ikke liker dem? Kom ikke inn på studiet selv?
- Sjalusi er kunsten å såre seg selv mer enn man sårer andre.
Jeg kjenner heller ingen leger som er slik HI beskriver, så er nok ganske så enig med deg.
Det jeg derimot kjenner, og har vært borti flere ganger, er sykepleiere som har et overdrevent selvbilde og et nokså høytflyvende syn på deres egen fortreffelighet, noe som desverre alt for ofte gir seg utslag i slike dårlige holdninger overfor kolleger som HI her fremviser. Hjelpepleiere, helsesekretærer, OG leger får alt for ofte en ovenfra-og-ned-holdning fra de sykepleierne som tenker slik som dette. Synd, for et sykehus trenger ALLE yrkesgrupper for å fungere, og det beste hadde vært om folk kunne samarbeide og ha respekt for hverandre, uansett utdannelse og stilling.
- Lilje Sille ♀♀♂, ღTyrkiskPepperღ og Nangiliama liker dette
Skrevet 17 juni 2012 - 15:44
Lykke kan nok kjøpes til et visst punkt, men jeg tror ikke livsgleden blir noe bedre av å tjene 500.000 vs. 350.000. Om du ikke har det bra, eller er overbevist om at penger er det som skal til for å gjøre deg lykkeligere, så kan du jo starte med å endre innstilling og finne de virkelig gode tingene du har her i livet og lære deg å sette tilstrekkelig pris på dem.
Hurra.
- BABY-JENTE liker dette
Skrevet 17 juni 2012 - 15:47
Skrevet 17 juni 2012 - 15:54
Så du er så trangsynt at du mener at jeg ikke kan samarbeide godt med leger selv om jeg syns de er late? De legene jeg har hatt noe med å gjøre i to kommuner, ca 20 stk, de jobber fra 9-15, og gidder faen ikke gjøre jobben sin når de er på jobb engang.
Kanskje NOEN har stått på mer, og kanskje NOEN kan mer, men det må være ett fåtall, for leger er late.
ALLE gangene jeg har hatt noe med sykehus/leger å gjøre, så er det sykepleierene som gjør alt, legene sitter på ræva, kommanderer, og tror de er faen til folk. Det er to yrker jeg ser ned på, og det er tlf-selgere og leger.
Stort sett er de vel de under sykepleier som gjør alt, som hjelpepleiere og omsorgsarbeidere.
Skrevet 17 juni 2012 - 16:41
Skrevet 17 juni 2012 - 16:46
.......
Bare synd du skal gå den utdanninga DU velger selv? Javel. Virkelig synd i deg da. Man Må faktisk ikke gå den utdannelsen du tar om du misliker at f.eks leger tjener mer enn deg og du må samarbeide med dem. Hvis du allikevel skal gå like lenge skole som en lege, kunne du vel heller utdannet deg til det om de tjener langt mer og angivelig jobber mindre?
- Pashla liker dette