Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Snegledjevlene spiser fargene mine!

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 308 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 13:26

Ja, det er det de gjør, eklingene. Ikke en blomst omtrent igjen! Kjøpte til og med tagetes som jeg egt ikke liker, bare fordi jeg trodde sneglef... ikke likte dem heller. Joda, de ble så glade så. Dagen etter sto bare stilker igjen. Ikke en blomst. Ikke et blad. Stilk! Og det er lissom ikke så staselig... Hva skal jeg gjøre da?
*river seg i håret*

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 040 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 14:57

Hva gjør du i antisneglekampens navn sånn til vanlig? Hvis du ikke allerede gjør det, så strø en grensegang med ferromol i kanten av bedet i tillegg til alt du strør generelt i hagen. Det hjalp hos meg, jeg hadde ikke noen tap til sneglene i det hele tatt nesten.

Har du testa nemaslug, forresten?

Ellers er det jo div sånne løsninger med skarp og ubehagelig kant rundt bed, men det er jo uestetisk og farlig for bare ben, så jeg hadde ikke orka det.

#3 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 308 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 15:07

Ferromol...tror jaggu de synes det smaker snadder. Kan ikke si å ha registrert at de forsvinner iallefall. Kokende vann og pølseklype og ivrig plukking hver kveld. De har spist kosmos! Akeleier! Liljer!

#4 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 040 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 15:41

Huff da! Men Ferro skal jo smake snadder. De skal jo spise den, bli rapende mette og krabbe av sted for å dø i skjul. Da må du ha voldsomt mange, faktisk... uæh, skrekkfilm!

#5 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 15:45

Kan ikke bidra med annet enn en bøtte sympati! Her er det gressløken de liker best ser det ut til... Jeg har ikke orket å gjøre noe ennå, men må vel til pers... Til helga kanskje...

Eller så lurer jeg på å kun anlegge høye blomster som de ikke orker å klatre opp i. Alliumen synes å få stå i fred.
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

#6 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 743 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 19:01

Jeg har lepardsnegler, bare kom å hent.
Jeg skal starte oppdrett og selge på auksjon neste år ;)

#7 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 383 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 20:45

Unngå for all del georginer, det er yndlingsretten, til og med her hvor det ikke er særlig mye snegler må den gi tapt.

#8 To tette og ei badehette

To tette og ei badehette

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 73 Innlegg:

Skrevet 18 juni 2012 - 07:29

Her plukker vi snegler hver dag. Ungene finner dem, jeg plukker dem oppi ei bøtte med vann og masse salt. Da dauer de fort.
Regne familieaktiviteten detta her:-)

Har til og med lært 3 åringen at snegler med møster skal inn i hagen, mens de brune askal mamma drepe...