Jeg fikk en hemoride som jeg syns selv en ganske stor for tre år siden ( under fødsel). Den er der hele tida, men har perioder hvor den ikke gjør vondt. Om jeg hopper på tramoline, er på konsert eller noe som gjør at jeg hopper, gjør den veldig vondt. Og ja den plager med konstant, da den klør ganske ofte.
Har så lyst til å få legen til å fjerne den. Hvordan gjøres dette? Gjør det vondt? Koster det mye?
uff, hilsen ei som er forbanna på klumpen i rompa!!
Noen som har fjerna en hemoride??????
Opprettet av
Anonym bruker
, juni 16 2012 11:33
5 svar til dette emnet
Skrevet 16 juni 2012 - 11:33
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 16 juni 2012 - 12:32
Fjernet 4 innvendige og bare ett tips. Få narkose!!
De satte strikk på de og sendte meg hjem uten noe smertestillende.
Krabbet rundt i sofaen og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg for det gjorde sinnsykt vondt.
De setter strikk rundt den og hemoriden fyller seg med blod, før den etterhvert dør av mangel på blodtilførsel og detter av.
Fikk tilslutt noen paralgin forte av min mor som hjalp.
Kan sammenlignes med sterke rier, bare at du ikke vet om det går over
De satte strikk på de og sendte meg hjem uten noe smertestillende.
Krabbet rundt i sofaen og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg for det gjorde sinnsykt vondt.
De setter strikk rundt den og hemoriden fyller seg med blod, før den etterhvert dør av mangel på blodtilførsel og detter av.
Fikk tilslutt noen paralgin forte av min mor som hjalp.
Kan sammenlignes med sterke rier, bare at du ikke vet om det går over
Skrevet 16 juni 2012 - 13:22
Uff, det hørtes ikke veldig godt ut! Jeg har bare en utvendig som jeg vet om, men kan kanskje være noen invendig som jeg ikke vet om?
Men går det ikke ann å operer den bort?? Hørtes josykt vondt ut!!
hl
Men går det ikke ann å operer den bort?? Hørtes josykt vondt ut!!
hl
Skrevet 16 juni 2012 - 13:24
Jeg fjernet utvendig etter første fødsel.
Legen hendviste til privat lege og jeg måtte betale rundt 3000 kr.
Hos meg skar han de bort.
Blødde mye i begynnelsen og var vondt i 14 dager.
Var glad for at jeg fjernet de, men fikk nye etter andre fødsel som jeg enda ikke har turt å fjerne.
Legen hendviste til privat lege og jeg måtte betale rundt 3000 kr.
Hos meg skar han de bort.
Blødde mye i begynnelsen og var vondt i 14 dager.
Var glad for at jeg fjernet de, men fikk nye etter andre fødsel som jeg enda ikke har turt å fjerne.
Skrevet 16 juni 2012 - 13:41
De utvendige opererer de bort, men skal vist være veldig vondt i ettertid.. Men må da gå ann å få smertestillende da.
Skrevet 16 juni 2012 - 13:48
Gå inn på www.hemoroider.com så kan du lese om alle behandlingsmetodene for å fjerne de. Ikke alle er like smertefulle. Jeg skal søke om å få fjernet mine når jeg har født babyen i magen, for dette er siste svangerskapet mitt, og nå er jeg så lei smerter der bak at jeg kan spy. Salver og stikkpiller har ikke hjulpet på meg, og jeg vil heller ha vondt i ræva sammenhengende to uker pga operasjon enn å ha vondt 2 uker hver mnd resten av livet...