Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ja, det er mye enn sitter å tenker på..

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 275 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 09:51

Den dagen jeg dør , hvor skal jeg gravlegges?

Jeg kommer opprinnelig fra Tromsø, det er hjemmet mitt.
Men mine foreldre har skilt lag og min mor bor i Oslo mens min far bor i Stavanger. Selv bor jeg i Trondheim med mine to døtre.
Her har jeg bodd i 11 år men dette er liksom ikke "hjemme"

Jeg tenker at jeg må gravlegges hvor mine døtre bor men vil jeg gravlegges hvor jeg ikke føler meg hjemme.. Eller skal jeg gravlegges hjemme, men hvor ingen vil gå på min grav?

Djizes, så teit det hørtes ut når jeg skrev tankene.... ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 09:58

Har tenkt på det samme. Er nordfra men bor i sør. Mann er fra østlandet og vi har ingen familie her, alikevel har vi bodd her i over 10 år og for meg er det hjemme. Men vi har aldri vært fremmed for å flytte.

Hvis noe skulle skje meg nå hvor skal jeg da gravlegges? Hjemme ved mitt søsken i nord, som døde altfor tidlig. Men som barna og mann får besøkt 1-3 ganger i året. Eller her og plutselig bli liggende på en kirkegård uten noe familie rundt meg (er jo sannsynlig at min kjære ville flyttet nærmere sin familie om han ble alene med 4 unger).

Så du er ikke alene om de tankene, har ingen løsning heller. Men akkurat slik det er nå er jeg nesten glad det ikke er min avgjørelse selv om jeg har snakket med mannen min om det og sagt i fra at jeg mest sannsynlig selv vil nordover å ligge ved mitt kjært savnet søsken.

#3 PrøvLykken

PrøvLykken

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 159 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 10:11

Men når du er død, bryr du deg nok ikke om dette;) Tenker at jeg vil ligge der de som er glade i meg ønsker.... Først og fremst mann og barn.

#4 "Himmel og hav"

"Himmel og hav"

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 061 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 10:14

Jeg tenker at når jeg er død, så er jeg ikke lenger her, og hvor jeg gravlegges spiller ingen rolle. Jeg håper også at de som er glade i  meg vil huske meg, savne meg og sørge over meg uavhengig av hvor støtten med mitt navn står.

#5 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 16 juni 2012 - 18:23

Jeg tenker at jeg vil gravlegges der mine etterlatte ønsker, for det er de som må sørge og trenger tid til å komme over tapet, og dermed er det de som må føle seg komfortable med det.
Hvis de føler at de vil ha graven min i nærheten slik at de kan besøke den ofte, så er det det jeg ønsker.

Jeg vet hvertfall selv at når _mine_ foreldre dør, så vil jeg kunne besøke graven ofte, og dermed foretrekke at de gravlegges i nærheten av der jeg bor. Heldigvis bor vi alle i samme kommune da, både svigers, mine foreldre, min samboers søsken etc., så det er ikke noe problem foreløpig.
Den som gir seg er en dritt.