Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Konfliktløsing

• Logg inn for å svare
Ingen svar til dette emnet

#1 marsve

marsve

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 645 Innlegg:

Skrevet 15 juni 2012 - 10:56

Har tvillinger på 15 måneder, og nå begynner det å dra seg til litt med "småkrangling" men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal håndtere en del situasjoner.

Gutten min er f.eks en kosegutt og hender han hiver seg over søsteren sin og holder henne fast mens han gnur ansiktet mot henne (veldig søtt egentlig), men hun vil jo ikke og blir såå sur og dytter og iverste fall biter for å få han til å slutte. Og jeg kan jo nesten ikke bli streng med han for at han koser, men jeg kan jo ikke bli streng med henne fordi hun ikke vil for det er jo hennes rett. Og dette problemet dukker opp hele tiden, for han er tydeligvis utrolig glad i søsteren sin, og vil gjerne kose hu noe så innmari, sånn som mammaen hans gjør med han <3 Men blir jo et problem når hun ikke vil dette, og avledning er jo greit nok, men det er jo hele tiden, så må jo prøve få "løst" problemet på et vis. Noen som har noen tanker om hvordan jeg kan få ordna opp i detta?

Og når det gjelder biting, hvordan gjør dere? Jeg tar som regel den som har blitt bitt og trøster den. Men den andre er jo ofte også da "lei seg" og vil ha trøst, så da blir det til at jeg tar opp den også. "Kjefter" dere på biteren? Jeg føler liksom at det blir å straffe de for noe de ikke vet de gjør galt, eller at de på en måte ikke er bevisst på hva de gjør da, så det blir helt gærent å bli sint for det, og samtidig er jo det viktigste å trøste den som har blitt bitt. Men jeg vil jo gjerne få løst dette problemet også, for det kan jo fort eskalere.. Noen forslag?

Kom gjerne med flere problemstillinger på det området her, og hvordan dere løser det. Vanskelig syns jeg..

Annonsebilag
Annonsebilag