Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Mamma eller pappa først?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Nov.spire12 og lillegull11

Nov.spire12 og lillegull11

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 317 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 09:36

Hva sa barnet ditt først? Og når sa barnet det?
Min er 10 mnd og sier ingen av delene, men sier hei og namnam (flaska hennes er visst namnam) :-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 baby-buddha

baby-buddha

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 428 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 09:41

Mamma var hennes første ord. Jeg tror iallefall det, hun begynte med mamamamama som ble kortet ned til mamma etter en måneds tid ;)

#3 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 282 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 09:43

Han sa pappa når han var 9 mnd, så sa han tooooj (traktor) når han var 10 mnd, også kom mamma når han nermet seg 12 mnd.

#4 Nov.spire12 og lillegull11

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 317 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 09:46

Vis innlegg<3Barn&Engler<3 skrev 09 juni 2012 - 09:43:

Han sa pappa når han var 9 mnd, så sa han tooooj (traktor) når han var 10 mnd, også kom mamma når han nermet seg 12 mnd.

Hehe, så søtt med tooooj ;-)
Eldste min lagde også rare ord på ting. Not, feks betydde opp. Da skulle jeg løfte henne opp. Hun er 11 nå, så husker ikke når dette var, eller når hun sa mamma og pappa. Dumt at jeg ikke skrev det opp. Men det gjør jeg denne gangen :-)

#5 Trollkjerringa

Trollkjerringa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 295 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 09:54

Først sa han ball. Så sa han sparke (sin egen versjon av ordet). Så sa han pappa, Så noen andre ord. Langt uti rekka kom mamma ;)

#6 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 282 Innlegg:

Ja :) Han er like traktor frelst som faren sin :) Hehe..  Nå er han 15 mnd. å i det siste har det kommet maaaanga ord gitt :)

#7 Tieran

Tieran

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 109 Innlegg:
  • StedØstfold

Begge mine sa mamma først.
Det begynte som mammamam og etter en liten stund ble det kortet ned til mamma.
Tror eldste var rundt 9mnd og minstemann rundt en mnd senere.
Inn som en banan - ut som en vannmelon

#8 Zana123

Zana123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 239 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 10:01

Gutten her på 10mnd sier både pappa og mamma, men ikke om oss eller til oss. Det er nok enna bare at han hermer etter de lydene. Han sier hadet og lys (ofte bare ys) og "dat" er ordet for ting han peker på. Vil han ha mat eller flasken sin peker han og sier "ah ah" og blir utrolig sur om han ikke får det han vil ha med en gang... Vi har hund og jeg må innrømme at han bådet bjeffet og knurret før han begynte å prate. Men hunden og babyen er søte når de står sammen og bjeffer på de som går forbi på veien:-)

#9 Nov.spire12 og lillegull11

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 317 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2012 - 12:05

Vis innleggZana123 skrev 09 juni 2012 - 10:01:

Gutten her på 10mnd sier både pappa og mamma, men ikke om oss eller til oss. Det er nok enna bare at han hermer etter de lydene. Han sier hadet og lys (ofte bare ys) og "dat" er ordet for ting han peker på. Vil han ha mat eller flasken sin peker han og sier "ah ah" og blir utrolig sur om han ikke får det han vil ha med en gang... Vi har hund og jeg må innrømme at han bådet bjeffet og knurret før han begynte å prate. Men hunden og babyen er søte når de står sammen og bjeffer på de som går forbi på veien:-)

Hehe, så herlig, jeg syns jeg ser det, hehe :-)