Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Når er deres 3-4 åringer i seng?

• Logg inn for å svare
22 svar til dette emnet

#21 Mamma med 2 små

Mamma med 2 små

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 350 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 17:22

Her legger vår fem åring og tre åring slik ca mellom 21 og 22. De står da opp mellom 9 og 10.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 alenemammatil2

alenemammatil2

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 22:16

min gutt 3,5 er i seng 19 og sover da til mellom 7-9. tvinger han ikke til å være oppe. vist han sier han vil legge seg kl17 så legger jeg han da. og da sover han til 7-9 tiden.

#23 ÅNA

ÅNA

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 01 august 2012 - 19:45

gutten vår på 3 år og 8mnd legger seg rundt kl.19 - noen ganger litt før, andre ganger litt etter. Forsøker som regel å holde det innen for 15min marginen (+/- 15min), men ikkje alltid det går. Dette er for at han skal kunne våkne utkvilt før han skal opp og i barnehagen på kvardager. Står opp rundt 6-7, kan drøye til ca 7 dersom han er trøytt....våkner gjerne rundt 6-6:15 av seg sjølv. Søv normalt ikkje på dagen, men skulle det skje - f.eks. under biltur, prøver me få han i seng til vanlig tid (blir gjerne litt seinare, sånn rundt 19.30) slik at han holder rytmen.

Det varierer frå barn til barn kor mykje søvn dei treng, og det er sjølvsagt viktig å ta hensyn til når barna må stå opp....
Me merkar godt at det blir vanskelig på mange måter dersom gutten vår blir litt for trøytt - masse tull med kveldsmat, leggeritualer og tar mykje lenger tid før han sovner....trøytt og "vanskelig" neste dag sammenlikna med slik han pleier vera...totalt vår feil som voksne, men skjer av og til....prøver koma i vanlig rytme att så fort som mulig - ingen krise når det skjer av og til etter vårt syn.

God søvn!