Gå til innhold

Pubertet og hår/hårfjerning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente som i fjor sommer begynte å få hår under armene. Lurer på om det er vanlig å begynne å fjerne håret under armene så tidlig i puberteten? Tenker ikke bare at det skal se bedre ut, men på det at svettelukt sitter litt mer i hårene.

 

Noen som har synspunkter eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jente begynte å fjerne dem ganske med en gang. Jeg har veldig dårlig hukommelse, husker ikke akkurat hvor gammel hun var, men fjernet i hvertfall den sommeren hun var 11 1/2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel INGEN grunn til at du skal be henne fjerne hårene? Det kommer hun nok på selv. Ille nok å være i puberteten uten at mor skal blande seg i sånne personlige ting...

 

Det går fint an å leve med hår under armene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morn du

Her var det et ønske fra jenta selv om å fjerne hår under armene, hun er 11. I tillegg synes hun ikke noe om å ha hår på tissen, det er nesten ingen andre jenter i hennes klasse som har det, så det blir litt flaut.

 

Enig med GGI, det går fint an å leve med hår under armene, det er ingen grunn til å oppfordre unger til å barbere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri oppfordret til å fjerne, men ønsker ungen det selv ville jeg lagt til rette ved å kjøpe skikkelig utstyr til henne og gi litt opplæring så hun unngår røde nupper o.l.

 

Husker selv jeg tyvlånte mamma og pappa sitt barberutstyr da jeg var "liten", håper jeg med mine døtre kan snakke åpent om dette og heller kjøpe eget utstyr til dem og snakke om viktigheten av hygiene så det ikke blir mye bakterier i høvelen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...